Grymmast vintercykel?

racedavid

Medlem
Grymmast vintercykel?
Vintercyklar är roligt!! Själv tycker jag att man blir mer "kär" i sin vintercykel. Kanske för att det finns utrymme för mer individuella lösningar.. Och det är alltid kul att jämföra :)
D:\Documents and Settings\nkls\My Documents\David\Bilder\Cykelbilder\crosshandtag.jpg

Grymmast vintercykel?
Här är min primära vintercykel:

PrickenS.jpg

Kör väldigt väldigt sällan efter saltad väg med den. Som mest korsar man någon väg ibland...

Edit: Saltad väg, inte asfalterad...

Senast redigerad av en moderator:
Grymmast vintercykel?
det är inte ofta man ser en hoj med både DH-gaffel och tempobåge. =)

De där hjulen är väl hanebrink som gör om jag inte missminner mig. Inte helt gratis.

Grymmast vintercykel?
Hej

Någon som vet var man kan få tag på information om den riktigt grymma "ice biken med jättehjul" som är på bilden ?

Måste ha byggtips nu !!!!!

Vintern kommer snart och när jag cyklar till nordpolen behöver jag en sådan.

"Jag vill ha 20 cm slaglängd på cykeln,tror ni jag försöker kompensera för något ? "

Grymmast vintercykel?
Jämte M-gineerings monster ser Pugsley ut som en en "asfalts racer":

articdrive2.jpg
ib04-pug-t.jpg

Holländaren Marco Geurts håller som bäst på att korsa Sibirien för att sedan färdas från Alaska ner till Sydamerika södra spets. Han hojar på en specialbyggd cykel med plats för tre(!) ihopkopplade fälgar för att klara det lösa underlaget. Hur han tänkt korsa Berings Sund förtäljer inte historien. Cykla lär vara svårt:
http://www.m-gineering.nl/articg.htm
http://crossingcontinents.objectis.net/index_eng?lang=eng

Grymmast vintercykel?
Dirtbike skrev:
-------------------------------------------------------
> palla vintercykla ?

ja det pallar man, jag tror jag vet vilken du är o snacka inte om saker du inte begriper... lille jack från asarum..

Grymmast vintercykel?
Betaine^ skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är meningen med att ha en speciellt cykel för
> vintern? Det är lättare att ha en allround bike.
>
För att Vägverket sprider ut en massa salt på vägarna

Grymmast vintercykel?
Exakt..... Jäkligt trist att få sin 10, 20, 30 eller 40 tusenkronors cykel förstörd pga vägsaltet. Funderar på att köpa en Yosemite och köra med i vinter, så får man se om det är värt att ha den kvar efter allt slask. Eller så köper man en sådan grum cykel som örgelgörgel la in i sitt första inlägg, eller en från blocket.

Edit: för många ö och för få l i örgelgörgel

Senast redigerad av en moderator:
Grymmast vintercykel?
Har ingen vinterhoj. Kollar istället upp var det saltas och undviker de gatorna. I Uppsala är det ganska lätt. Bussgatorna saltas. Andra gator saltas normalt ej. Å korsa en saltad gata eller åka på en sådan när det är tort gör knappast någon skillnad.

Per

Tillbaka
Topp