Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
leffo sa:Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
Mycket befogad fråga. Jag utlämnande ju problemställningen. Har man inte en fälg som är gjord för tubeless blir det jäkligt svårt att få det tätt, finns folk som lyckats men det är jäkligt vanskligt, jag brände en fotpump och svettades mer än under en vätternrunda i 30+C under mitt försökt och burpade däcket på premiärturen.
Testade sen ghetto och det har funkat skitbra. Att pumpa går lika lätt som om det sitter en slang i. Jag har även en teori om att det är mer rapsäkert en med tejpad fälg eftersom slangen limmas ihop med däcket och då flexar slangen med däcket när det kränger.
Vernersson sa:leffo sa:Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
Mycket befogad fråga. Jag utlämnande ju problemställningen. Har man inte en fälg som är gjord för tubeless blir det jäkligt svårt att få det tätt, finns folk som lyckats men det är jäkligt vanskligt, jag brände en fotpump och svettades mer än under en vätternrunda i 30+C under mitt försökt och burpade däcket på premiärturen.
Testade sen ghetto och det har funkat skitbra. Att pumpa går lika lätt som om det sitter en slang i. Jag har även en teori om att det är mer rapsäkert en med tejpad fälg eftersom slangen limmas ihop med däcket och då flexar slangen med däcket när det kränger.
Sedär.... Frågan klart och tydligt besvarad :-D
Men en liten spontan tanke, ghettoslangen kommer ju att bygga lite på insidan av fälgen. Således borde det innebära att det tillgängliga utrymmet för däckkanten blir lite lite mindre - lite som att välja en smalare fälg. Med de egenskaperna det medför..
C-dale sa:Det blir snyggt när man skär av slangöverskottet nära fälgen, men svårare att återanvända bandet om man byter däck.Bandet vill gärna åka innanför fälgkanten då. Det är bättre att lämna 5-10mm utanför fälgen men svårt att klippa rakt o snyggt.
leffo sa:Vernersson sa:leffo sa:Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
Men en liten spontan tanke, ghettoslangen kommer ju att bygga lite på insidan av fälgen. Således borde det innebära att det tillgängliga utrymmet för däckkanten blir lite lite mindre - lite som att välja en smalare fälg. Med de egenskaperna det medför..
Ja och inte nog med det mavic TN719 som är fälgen i fråga har väl bara 19mm innermått från början så fälgen måste ju explodera och det kan omöjligt gå att cykla på. Eller så är det nåt djävulsk hypat det här med breda fälgar imo ?
1-1,5bar kör jag med på vanlig stökig stig i västra Götaland.
Vernersson sa:leffo sa:Vernersson sa:leffo sa:Vernersson sa:Alltså.... Dum jävla fråga men, vad är det för fel på att dra på fälgtejp & en TL-ventil?
Ja och inte nog med det mavic TN719 som är fälgen i fråga har väl bara 19mm innermått från början så fälgen måste ju explodera och det kan omöjligt gå att cykla på. Eller så är det nåt djävulsk hypat det här med breda fälgar imo ?
1-1,5bar kör jag med på vanlig stökig stig i västra Götaland.
Personligen tycker jag att det är en klart märkbar skillnad på mina olika hjulpar som har 20, 23 resp 26mm innerbredd.
Men vad vet jag, det är väl troligen bara placebo då det är en hype kring bredare fälgar ;-)