Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Benet sa:Vad roligt att se dig här igen Ulf. Hoppas att få se och läsa mer från dig, kör hårt!us930 sa:Härligt att få skriva här igen efter nästan ett års uppehåll!
Mörkt vid avfärden 06:30 från el Mocanal (El Hierro, Kanarieöarna) , ca. 16 grader och lätt fuktighet. Måttlig trafik men den tilltar lite under senare delen av resan. Noterar några tidiga gäster som tar sitt morgonkaffe på baren vid infarten till Villa de Valverde. Trevlig gemenskap, men eftersom jag redan sköljt ner en balja hemma så hoppar jag det idag. Stannar och knäpper en dålig bild bara för att fira att man är pendlare igen, anländer utan problem till Busstationen för att köra morgonturen 07:15 , när jag ställer ifrån mig cykeln så ser jag de första strimmorna av ljus där ute över Atlanten. Mycket vackert, och för sent undrar jag varför jag inte tog en bild då istället... En bra pendlarmorgon.
Mvh Ulf S.
Tackar! Jo, det är skönt att ha ett jobb igen och, inte minst, börja cykelpendla igen för att bli "behörig" att skriva i den här fantastiska tråden.... ; )
Det känns lite som den förenar oss alla som någonstans där ute i världen färdas på cykel till och från sitt jobb, oavsett plats, sträcka, klimat eller övrigt.
@fhloston: jo, det är väl lite varmare här så här års, men Gröndalsbron en tidig morgon med rätt ljus är inte så dumt det heller!
Bidrar med en eftermiddags bild också då. Utsikten från busstationen i El Pinar strax innan hemfärd.
Hempendlingen gick bra, 23-24 grader, sol och lätta moln. Blandningen av totalt sett lätt utförsbacke och medvind gjorde att jag omgående trampade ur på högsta växeln, måste nog byta stora klingan från 50 till 52.
Mvh Ulf S.