Black planet
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Brommie med en dålig form i kroppen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
hatar när läkarna tagit fel på titaskruvarna och kakformen innan de syr ihop enBrommie med en dålig form i kroppen.
Jag kör oftast på morgonen, väljer några backar/motlut som ligger bra i förhållande till vinden och kör. Antingen samma flera gånger om jag har tid eller väljer en längre väg med lite fler backar och kör hårt i varje.Ni som kör intervaller under pendlingen, hur pallar ni? Kör ni på morgonen eller eftermiddagen? Hur gör ni runt mat och uppladdning? Vad jobbar ni med? Berätta. Jag har försökt kombinera pendling och intervallträning men mesar alltid ur. Vill själv komma hem och äta och slappa lite, och sen kan man dra på kvällen.
oj vad otäckt. Hoppas det bara var lättare skador på alla inblandade.Min egna pendling gick bra idag. Däremot fick jag precis ett hemskt samtal. Flickvännen blev nedkörd strax efter Liljeholmsbron av en lycrakille och sitter i ambulans på väg till akuten. Cyklisten tappade kontroll över framhjulet och frontalkrockade med henne när hon satt på damcykeln uppför.
Vi får se just nu ligger hon på akuten och väntar på läkare. Hoppas på det bästa.oj vad otäckt. Hoppas det bara var lättare skador på alla inblandade.
Åker där varje dag och det är trångt nu när det är dubbelriktat. (Hur lång tid kan det ta att fixa en ”skada” på cykelbanan. Är väl 3:e veckan nu?). Själv håller jag mig i ledet hela vägen men förvånas varje gång hur långsamt det uppenbarligen går att cykla. Framförallt nerför där man måste bromsa hela vägen för att inte rulla in i framförvarande. Sett många ovana som får svårt att hålla balansen och vinglar vilket leder till incidenter.
Anekdotiskt är det främst el-cyklister som gör farliga omkörningar men överlag tar alla det lugnt.
Tar själv alltid vägbanan över bron när jag cyklar (och även ibland när jag promenera)För de som känner sig hugade är det fullt lagligt att välja körbanan i båda riktningarna.
fan va fiffit tack för snabbt svar kjell. leta tråd innan men sökte väl på fel grejer.Klappa sig själv "ska betyda" hinder på vägbana och det på den sida man klappar.
Denna kände jag inte till. Finns det fler sådana tecken som är bra att känna till?Klappa sig själv "ska betyda" hinder på vägbana och det på den sida man klappar.
Exakt, klappar han på vänster sida ska du absolut inte köra om till vänster. Istället ska du göra en sidoförflyttning åt höger (om det finns plats).Klappa sig själv "ska betyda" hinder på vägbana och det på den sida man klappar.
Här några tecken som kan vara bra att känna till. Källa: https://cykla.se/artiklar/tecken-som-hjalper-dig-pa-vagen/För er som vill ha uppföljning på olyckan som nämndes ovan så resulterade det i bruten hand, hjärnskakning och ont i axel och käke. Är tacksam att det inte var värre än så även om cykelsemestern nu är inställd.
Denna kände jag inte till. Finns det fler sådana tecken som är bra att känna till?
Jäkla sopsaltning!
Konstverk!
faktiskt inte så farligt, Gripgrab damasksak, Galibier regnöverdrag. så tror de blev mest blöta medans jag tog av mig. stänkskärmar på randoräcernBlöta skor också?
Kan tipsa om att hänga kläderna i ett maskinrum med 2st 13l dieslar i. Blir både torrt och varmt (tillochmed skor som man kan hälla vattnet ur brukar hinna torka där inne?)Ser fram emot att få dra på de kalla fuktiga kläderna i kväll. Fasiken vilken livsbonus.
Känner igen det där. Lite småseg efter första sprutan - men det kan ju även bero på värmen?Tog första sprutan modernavaccin igår.
Det gick ganska tungt att cykla i morse, men ingen katastrof-tur.
Och en fin tur var det, så inget jag ångrar...än...
Undrar om jag egentligen borde stått över cyklingen?
Känns iaf som kroppen svarat på vaccinet.
??