Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
zodah skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan, du LYX-pendlar Bang!
>
> Fick för övrigt på styrlagerringen med kloss
> och hammare igår :-)

Härligt! Använde du träkloss som vi pratade om?

Snor din pendlarmall Bang:

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Landsvägsöket, Conti 4 season
Väder: Disigt, skönt 1.1 grader, stabil motvind

Distans: 20 km

Snittfart: ~25 (datorn kvar på cykeln i källaren)

Kränkningar:
Utdelade - Frågade inte om någon jag cyklade om kände sig kränkt.
Mottagna - 0

Kalorier: Några lämnade längs vägen. Intag av Wasa Sandwich nu.

Övrigt: Tror inte det var sopat någonstans från Trollbäcken till stan via Hellas, men jag tittade inte så noga.

Jag tror verkligen Huddinge kommun e sämst på att sopa cykelbanorna!!!! Haninge är bättre...

Jepp, hittade en bra bit i grovsoprummet. Grejjen var att jag inte hade haft ngt bra mothåll tidigare, det hade sviktat för mkt när jag försökte knacka ner ringen. Så jag lade en frottéhandduk på golvet i källaren och gaffeln på det, då blev det stumt nog för att jag skulle kunna knacka ner ringen.

Jag cyklade förbi inte mindre än två alvedon på Västerbron i morse. Cykelsäsongen är uppenbarligen här.. Sopat mest hela vägen iaf, men var är solen?

Huddinge är rena rama paradiset jmf med de banor jag nöter på i Solna. Men det händer grejer där också, påbörjad sopning utmed Solnavägen tex.

Bang skrev:
> Jag tror verkligen Huddinge kommun e sämst på
> att sopa cykelbanorna!!!! Haninge är bättre...

Skönt rull på morgonen efter att ungarna lämpats av på dagis. Om man har tung cross och drar tom Corsaire och cyklar förbi pendlarkvinna på gammal mtb - har man lyckats kränka någon då?

Skulle vilja ha en tabell där man kunde se hur mkt poäng det blir när man kör om eller blir omkörd. Kör man tung stål-mtb med dubbdäck och kör om en lätt hybrid är det ju mer värt än om man glider förbi en hybrid med lätt landsvägsracer - eller hur?

Tyvärr är det inte så. Det är ditt ansvar att du har det material du behöver för att inte bli kränkt. Reglerna finns någonstans i tråden...

Eller det var visst i en annan tråd:

Tillägg i förordningen har gjorts med §9 nedan:

-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>

Allmän Kränkningsförordning för Cykelpendling i Storstockholm:

§1. Endast ovingligt utförda kränkningar som lämnar den kränkta tillräckligt utrymme ger poäng.
§2. Trängning i ofrivilligt bildad klunga utgör inte en kränkning, bara en dumhet. Bestraffas med en veckas kränkpoängsavdrag.
§3. Förvarnande pling och allmän artighet ger kränkningsbonus där trafiksituationen så tillåter eller förutsätter.
§3. I fall då två cyklister kränker varandra lika många gånger under en pendling rankas kränkning uppför högre än kränkning utför.
§4. När kränkning sker enligt §1 och den kränkande har en billigare och/eller tyngre cykel och/eller har bredare och grövre mönstrade däck än den kränkta utgår kränkbonus.
§4a. Dubbdäckskränkning av icke dubbdäcksförsedd cyklist ger endast kränkbonus isfria dagar under perioden 1 oktober - 15 april.
§4b. Kränkning utförd enligt §1 där den kränkta kör Cervelo ger kränkbonus.
§5. Kränkning som utförs utan hjälm eller med för situationen otillräcklig belysning ger ingen kränkpoäng.
§6. Kränkning utförd enligt §1 medelst stilig stålcykel ger kränkstilbonus.
§7. Kränkning utförd enligt §1 utan uppvisade yttre tecken på trötthet ger kränkstilbonus.
§8. Kränkning av motordrivet tvåhjuligt fordon framfört på cykelbana ger dubbel kränkpoäng.
§9. Kränkning utförd enligt §1 där kränkaren just startat dagens pendling och den kränkta är i slutet av ett distanspass räknas alltid som fullgjord kränkning. Det är upp till den tillkränkta att tillse att energiintag, laktatnivåer och återhämtningsförmåga omöjliggör kränkningsförsöket, oavsett om denna rullar hem från ett mollopass eller cyklar till kiosken.

-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>

Senast redigerad av en moderator:
Lite svårt att räkna poäng. Vilket ger mest poäng av att cykla om en som har 5 km på hybrid eller att cykla om en som kör 50 km på landsvägscykel? Jag vet inte om jag har lust att fråga alla jag passerar om deras pendlingsväg.

OK - bra poäng. I vilket fall gick jag nog plus - körde förbi ganska många och blev inte omkörd av någon.

När man närmar sig Kista är det ju jättedåligt sopat - lite tråkigt tycker jag.

Jag saknar en klädselparagraf i Kränkningsförordningen. Det är ju knappast en kränkning att bara cykla förbi nån som rullar till jobbet lite stillsamt utan vare sig lycra eller cykelskor.

Men vi vet alla innerst inne om det är en riktig kränkning - samma sak som i Vasaloppet; att köra förbi en stockholmare i Dobsom träningsoverall eller en dalmas i heldräkt är ju inte riktigt samma sak ...

Mycket trevligt att hoja till jobbet äntligen! Nu är bara frågan; bästa vägen Enskededalen Liljeholmen?
-Jag vill cykla så mycket natur som möjligt och kör CX. Skall man köra längs vattnet hela vägen från gullis?

Jag fann till min stora glädje att cykelbanorna i Solna har börjat sopas. Verkar bara vara frågan om en grovsopning än så länge men det var stor skillnad på Solna kyrkväg som tidigare var helt täckt av grus.

Atlas skrev:
> Mycket trevligt att hoja till jobbet äntligen! Nu
> är bara frågan; bästa vägen Enskededalen
> Liljeholmen?
> -Jag vill cykla så mycket natur som möjligt och
> kör CX. Skall man köra längs vattnet hela
> vägen från gullis?

jag kör längs Årstaviken, det funkar bra. Oasfalterat, men det är ju inga problem. Lite stökigt under järnvägsbron som håller på att renoveras.

Premiärpendling på räsern idag. Så tüst, så lätt, ahhhhhh...

Stuvsta -> Farsta Strand -> Sköndal -> Älta -> Hammarby Ss -> Skanstull. Vägarna var grusfria, körde ett par hundra meter på cykelbana och den var naturligtvis inte sopad.

Tog det förvisso lugnt, men jag tycker ändå att detta borde skicka en tydlig signal till min förkylning om att det bara är att lägga ner. Den kommer att besegras, så varför dra ut på det. På lördag ska den vara väck så att jag kan rangdånéra lite.

Thomas

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Nyollad Flamingo, ContiContact

Väder: Disigt, fuktigt, småkallt

Distans: 5 km

Snittfart: Vet ej

Kränkningar:
Utdelade - 0
Mottagna - 0

Kalorier: Skitmånga, var helt dränerad på energi efter dessa episka 5 km

Övrigt: Jävla hosta, den ska bort helt. Och svärmor ska övertalas/hotas att passa ungar och fru till Lördagen.

Fikasvettot skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> Mycket trevligt att hoja till jobbet äntligen! Nu
> är bara frågan; bästa vägen Enskededalen
> Liljeholmen?

> jag kör längs Årstaviken, det funkar bra.
> Oasfalterat, men det är ju inga problem. Lite
> stökigt under järnvägsbron som håller på att
> renoveras.
+1 Inte så mycket folk så det går trampa på. På vägen hem är det bara köra via Hellas-Erstaviken :D

Jag ser mer frammåt att cykla hem :) Gjorde en liten fuling imorse å drog över mina vinterbyxor över mina snygga klubbkläder. Så på hemvägen blir det nog en extra sväng på Norra Djurgården innan jag beger mig snygg och snabb (så snabb halsen tillåter mig vara) :)

Bang skrev:
> Jag ser mer frammåt att cykla hem :) Gjorde en
> liten fuling imorse å drog över mina vinterbyxor
> över mina snygga klubbkläder. Så på hemvägen
> blir det nog en extra sväng på Norra Djurgården
> innan jag beger mig snygg och snabb (så snabb
> halsen tillåter mig vara) :)

Det var nästan läge för lite kompispendlande idag Bang, fast nu ska jag till Sumpan och köpa barnstol för pengarna från yardsalen igår... :-) T

Dagens pendling var helt [OT] eftersom jag tog bilen men den blev helt misslyckad och rätt kostsam. Stannade på OK och tankade bilen. Satte slangen i locket och gick in och köpte lite saker i affären medan bilen tankades. Kom ut och körde iväg - utan att ta ur slangen! Slangen for loss med ett stort brak. Bilen klarade sig men pumpen fick sig en rejäl smäll och såg ut som lutande tornet i Pisa.
(naturligtvis pratade jag med personalen och skrev en skadeanmälan tillsammans med stationschefen)

Supertramp skrev:
> Dagens pendling var helt eftersom jag tog bilen
......

hihihiihih
Se där så kan det gå.

Tag lärdom happyiter.
Låt bilen stå.

(tack supertramp för att du delar med dig ur dit rika liv, Lätt eftermiddagens höjdpunkt hittils).

Tog en extra runda hem i motvinden och laddade extra i uppförsbackarna. Avslutade med några km jogg väl hemma. Nu färdig för sängen.

vilken dag!
ny sadelstolpe från yardsalen, så äntligen kunde jag sträcka ut lite.
bytt till lätta skor med spd, från kängor.
inga långkalsonger
nya däck (furious fred)
fortfarande mtb, men vilken skillnad! -12% på tiden till jobbet blev det.

MickeS skrev:
> Tog en extra runda hem i motvinden och laddade
> extra i uppförsbackarna. Avslutade med några km
> jogg väl hemma. Nu färdig för sängen.

Slampa.

första pendlingen till jobbet för säsongen idag.
-6 grader imorse,hem var det nästan kortbyxväder.
17 km tur och retur

Inte så mycket pendling men jag trampade hem räjsern från vinterförvaringen. Vilken lycka. 15km skrattfest av stora mått :D

Innebär "kränka" att man cyklar mot rött så kränkte jag fett i morse.

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Jake the snake, Maxxis Raze

Väder: Småkallt, mössa på.

Distans: 9 km

Snittfart: 24

Kränkningar:
Utdelade - 3 alvedoncyklar + en mtb med dubbdäck samt diverse andra vår/sommarpendlare.
Mottagna - 0

Kalorier: Säkert.

Övrigt: 1 meter från att smälla med en hare, annars lugnt.

Ahh, helt underbart - men lite väl kort. Får kolla på hur rundan kan bli längre men behålla sin mysighetsfaktor. Och CX, fan va skoj!

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Surly CrossCheck, Nokian W106 (får inte byta för MickeS :-)

Väder: 4 grader strålande sol, lite motvind.

Distans: 12 km

Snittfart: 20

Kränkningar:
Utdelade - 0
Mottagna - 0

Kalorier: 4,4

Övrigt: Måste få tummen ur och byta däck.

Lycklig!

När gårdagens väderprognos på nollgradigt, mulet, ev nederbörd istället blev halvklart och +6 så kände jag mig som en kalv på grönbete (ja den första halvmilen dårå innan min fysiska status gör sig påmind)

1 kränkning av 2 möjliga. Körde i fatt en pendlare i cykel-outfit och på Scott-MTB men han ville inte vara med och leka. Lite senare kom jag ifatt en kille på stadsracer och i jeans, han hängde dock på och gick även upp och drog.

Snittfart 27 km/h känns helt OK

Mvh Marcus

Lumber skrev:
> Cykel...: Surly CrossCheck

Va?(Morgontéet i vrångstrupen) Va! Sen när då? Nu blev jag ju avis...
Har du köpt ram och kittat själv eller turn-key?
Bild! Bild! Bild! Annars har det inte hänt!

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Racern + Conti Sprinter

Väder: 3 grader, sidovind och lite motvind

Distans: 5km

Snittfart: 19.9

Kränkningar:
Utdelade - 6
Mottagna - Nästan 1 men den föll på paragraf "§1. Endast ovingligt utförda kränkningar som lämnar den kränkta tillräckligt utrymme ger poäng."

Kalorier: 177

Övrigt: Fortfarande risig i halsen & ont i kroppen. Att cykla 5km denna dag känndes i kroppen. Huvudet håller på att sprängas och halsen "skriker". Jag undrar verkligen hur jag ska orka cykla 9 mil i eftermiddag. *suck*

MickeS skrev:
> Lumber skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cykel...: Surly CrossCheck
>
> Va?(Morgontéet i vrångstrupen) Va! Sen när då?
> Nu blev jag ju avis...
> Har du köpt ram och kittat själv eller
> turn-key?
> Bild! Bild! Bild! Annars har det inte hänt!

Te? Är inte det lite knapsu! :-)

Köpt beggad på Happy, kittad med Campa Mirage, jag har bytt sadel och monterat skärmar.
Leran är från söndagens mudrace ute på Granöns grusvägar.

surlyCX.jpg ht=544

/Magnus

Dagens pendling var 60 minuter ett lugnt distans/återhämtningspass. Försökte hålla uppe kadensen och nere pulsen, så jag körde i låg fart med lilla klingan och benen snurrandes i full fart. Kände mig skitfånig, hoppas ingen såg mig.

Otroligt lätt i morse! Flickorna sjöng i sin Corsaire och var glada att komma till dagis. Efter att ha kopplat loss cykelvagnen cyklade jag så fort jag kunde. 13 km på under en timme - helt OK med tanke på att jag även hjälpte baren ta av ytterkläderna, lekte liten stund med rutschkana och även parkerade cykelvagnen. Får nog ställa om cykeldatorn så jag ser rullsnittet ...

Idag var första gången jag skippade Endura långa cykelbyxor. Knickers med extra knävärmare gjorde att jag kände mig snabb ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp