Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad var klockan då? Kan i minnet från i morse skönja en Kona på färd norrut. Minns knappt var jag såg den nånstans. Utmed tågbanan nånstans. Jag passerade Silverdal norrut vid öh 07.45 sådär. Pavén minns jag inte heller.

pLu skrev:
-------------------------------------------------------
> Fy fan. Vid krematoriet i Silverdal lade jag mig
> ned för att dö.

Det var inte jag. Klockan var halv elva och jag var på väg in mot stan. Konan är grön. Pavén är inne i stan, fick ta en omväg pga vägbyggen.

SuperApe skrev:
> Vad var klockan då? Kan i minnet från i morse skönja en Kona på färd norrut.
> Minns knappt var jag såg den nånstans. Utmed tågbanan nånstans. Jag passerade
> Silverdal norrut vid öh 07.45 sådär. Pavén minns jag inte heller.
>
> pLu skrev:
> -------------------------------------------------------
> > Fy fan. Vid krematoriet i Silverdal lade jag mig ned för att dö.

Observatörer rapporterar att årets första Panodilcyklister lämnat sina iden efter en lång törnrosasömn. Normalt brukar de kravla ur sina gömslen några veckor tidigare men i år har premiären dröjt på grund av den långa vintern. Med osäkra tramptag vinglar de vilt över cykelbanorna med stor iver att visa sina artfränder att de är kapabla att få upp sin a farkoster i hisnande farter av 5 km/h. Fortfarande har de många färdigheter att lära såsom att använda fotbroms och handsignal vid sväng.

De läste kanske inte manualen?

cykel_funktion.jpg ht=400

Trötta ben idag. Svängde förbi TGIF i Kungsan och klämde en Tuscan Chicken Melt med några polare på vägen hem.

Ja jäsiken. Svunna är de tider då man i ensamt majestät svepte fram genom stan utövandes sin udda luxuösa sport. Nu ska både kreti och pleti leka trampglada svetton, redan i början på april och snudd på dygnet runt. Verkar ha blivit en riktig folksport det här. Och dom där blåa pansarcyklarna på fotografiet här ovan syns snart sagt överallt, t.o.m på Öfre Östermalm. Fi faen.

Full fart hem på mtbn... insåg sen att anledningen till att jag får ont i höftböjarna/ljumskarna av min mtb antagligen beror på att setbackstolpen gör att jag sitter nästan 4cm längra bak från lodlinjen vevlager jämfört med racern :-/ Blev fetjustering och en anledning till att köpa ny och lättare sadelstolpe :-) T

Nysopat, pigga ben och inte mkt folk. Trevligt.

tänk att solna inte kan ploga/sanda/sopa samtidigt som resten av stockholmstrakten. de är fan alltid ett par veckor efter. typiskt AIKare. :)

bra morgon annars, snart dags att ställa undan vinterhojen till förmån för sommarpendlaren. wohoo..

Det är underbart att få cykla på nysopad asfalt! Till och med Gröndal var clean.

Dammade av mtb:n igår kväll och cyklade fram och tillbaka på vår lilla gata ett par gånger. Abstinensen är här, blir nog att följa med på den där Fornstigstrippen på lördag, dämparna kändes bättre än vad jag mindes dem sen i höstas.

mattel skrev:
> bra morgon annars, snart dags att ställa undan
> vinterhojen till förmån för sommarpendlaren.
> wohoo..

Samma sak här, om det inte hade varit för att jobbet just ligger i...... Just det, Solna!!

Premiär efter 6 månaders uppehåll (av olika orsaker). Inte mycket hade ändrats.
Kränkte i uppförsbackarna men blev kränkt på platten...

Hittade en rolig formulering på Sheldons sida om ventiler:

"There is a third type of valve, very rarely seen in the U.S., which has a bottom similar to a Schrader and necks down to about the size of a Presta. This is a Woods valve, formerly popular in the British Isles and Asia. These low-tech valves work with rubber tubing and spit. This is also sometimes referred to as a "Dunlop" valve. "

valvewoo.gif ht=150

"These low-tech valves work with rubber tubing and spit." :-)

staine skrev:
> Nu ska både kreti och pleti
> leka trampglada svetton, redan i början på april

Hm, idag var min pendlarpremiär, så då är jag nog kreti eller pleti...

Lite för mycket kläder, annars triggad ett av annat svetto vilket gav en bekant blodsmak och
Västerbron kändes lång.
Kände mej kränkt av mej själv på toppen.

Huddinge har inte sopat ännu, bättre närmare stan.

cyklade med bandyklubba i näven & testade RunKeeper igen: http://rnkpr.com/a4n9ho

Är det någon som tycker runkeeper är bra? 2 ggr av 2 så har jag fått jättekonstiga resultat.

Blev kränkt uppför västerbron av en herre i räkposition på en liten bianchi-räser.

Säsongspremiär i Tisdags. Ont i rumpan och väldigt motvilliga ben. (har inte suttit på en cykel sedan i november)

Idag: Möjligen något lite bättre, ser med skräckblandad förtjusning fram emot hemvägen.

Mvh Marcus

Timothy skrev:
> Efter grus kommer glas...

Efter glas kommer snö. Betänk att det nu bara är ca sex månader till nästa snö/iselände. Sex månader av kreti och pleti.

Egentligen ingen pendling eftersom jag hade varit hemma och vänt innan jag tog mig en tur på hybriden:

Hur som helst blev jag tok-kränkt på Tranebergsbron i går kväll. En bit innan krönet, när det är som jävligast, hör jag plötsligt något bakom mig. Plötsligt viner en skramlig 80-tals-MTB förbi. Cyklisten är iklädd kängor, fladdriga Adidas-brallor, täckjacka, Biltema-ollon-hjälm och reklamryggsäck. Det var nog det värsta jag varit med om tror jag, SJ:s lasagne inräknad.

Som tur kan jag skylla på att jag inte har tränat sedan september pga sjukdom. Men jag tyckte nog ändå att jag höll helt ok hastighet. Det måste ha suttit en hjälpmotor på den där hojen, alternativt att någon förklädd proffscyklist är ute och jävlas med oss dödliga.

Posta pendelhärksbild här eller i fula cyklar-tråden?

Reservdelarna till somarcyklarna dröjer,
så jag kände mig tvungen att sommar-kitta
vinterhärket.
Lyckades bli av med dubbisarna igår,
ville ha tag i ett par bredare asfaltsdäck
- men det blev Conti sportcontact 1,3:or,
resultatet är hyfsad skillnad i rull men rent
estetiskt kanske jag ska anpassa skärmarna lite...
Med Nokian 244:or var det perfekt :)
(ber om ursäkt för usel mobilkvalité)

sommar.gif ht=375
sommar-bak.gif ht=500

Full fart med crossen i morse, håller det fina vädret blir det en fröjd hem också :-) Sen lite skön hårdträning i kväll på det som kompensation inför morgondagens ledighet och uteblivna pendling... T

Som Mattel sa, sjukt osopat i Solna. Tur jag är så jävla långsam hela tiden. Framhjulssladd känns som en utopi.

I går på hemvägen, på årstafältet blev även jag tvärkränkt. En kille på en vit cross med skivor kommer upp på sidan och frågar glatt vad jag har för en hoj. "Phhoison" flämtar jag nästan oberört "ohhopiumhh.... arrghh!" "Kul, man ser allt fler crossar med skivor" sa han och bara cyklade ifrån mig som ingenting. Ingenting. Han var nog minst landslagsman i svettopendling.

SuperApe skrev:
> Som Mattel sa, sjukt osopat i Solna. Tur jag är
> så jävla långsam hela tiden. Framhjulssladd
> känns som en utopi.
>
> I går på hemvägen, på årstafältet blev även
> jag tvärkränkt. En kille på en vit cross med
> skivor kommer upp på sidan och frågar glatt vad
> jag har för en hoj. "Phhoison" flämtar jag
> nästan oberört "ohhopiumhh.... arrghh!" "Kul,
> man ser allt fler crossar med skivor" sa han och
> bara cyklade ifrån mig som ingenting. Ingenting.
> Han var nog minst landslagsman i svettopendling.

He he :-) "landslagsman i svettopendling" Kul.

Idag var det trevlig Happypendling hem! Låg bakom rising över Tranebergsbron. Han seglade fint över medan jag släpade min blekfeta vinterlekamen efter honom. Och efter Micke med, för den delen. Nästan hemma träffade jag på Rippa med sitt otroliga Orbeafynd och snackade skit ett tag. Då kom även Emil förbi för träning med Hovet.

Det börjar bli vår!

mzi skrev:
> Idag var det trevlig Happypendling hem! Låg bakom
> rising över Tranebergsbron. Han seglade fint
> över medan jag släpade min blekfeta
> vinterlekamen efter honom.

Eller hur!? Jag såg nåt skäggigt i ögonvrån varje gång jag skulle pressa mig förbi cykelkorgspendlarna och sen på nervägen så ser jag det är någon med singlespeed och dubbdäck som utan bekymmer tog rygg på mig uppför bron... men det var kul att träffa lite happyiter! Och fler blev det på Hofvets träning där jag blev fett kränkt på fartsträckorna kan man säga.

lite kylig pendling imorse. Runt kvart i 9 stog jag vid ljuset vid korsningen Sankt Eriksgatan/Rörstrandsgatan breve en herre iklädd Rosa campagnolo-keps på en blå fin gammal Nishiki-räser. Nån på forumet?

Skitjobbigt. Mandelmassa i benen. Trodde att jag skulle vara pigg som satan nu efter en dags cykelvila. Men Solna får ju verkligen sätta borstarna i marken nu.

Men Johan! Mandelmassan ska du ha i semlorna till på söndag ju!

Lite seg på morgonen men det är jag alltid när jag kör tävlingsMTB på asfalt. I em väntar härlig grusväg och singeltrack med brorsan. GUTT!

Seg måndag, varför är det så? Kan fett och olja ha geggat ihop sig över helgen och gjort cykeln långsam eller är det något annat?
Annars var det fint väder, samma rådjur och min B&M-lampa ansåg det vara ljust nog redan efter en mil. Tyvärr räckte inte ens det minskade motståndet (navdynamo) till att få upp någon hastighet.

Tog crossen i morse, helt ok till Nybroviken/Strandvägen där vattnet från den nysopade cykelbanan hade frysit och bjöd på smärre överraskningar... :-) T

Ni som hojar till Solna, har ni lust att meddela grusstatusen här under dagen? Skulle ju vara najs att börja hoja på Langstern snart. Har inte rullat en meter på den sen jag köpte den.

Solna är en stor grushög. Likaså exempelvis Kungsholmsstrand.

Johan A skrev:
> Ni som hojar till Solna, har ni lust att meddela
> grusstatusen här under dagen? Skulle ju vara najs
> att börja hoja på Langstern snart. Har inte
> rullat en meter på den sen jag köpte den.

I morse så var det grus på cykelbanorna,men vad gör det med nya fina punkasäkra däck

Första helt snö-/isfria pendlingen. Lite blött och sugande efter grusvägen men annars ok.

Johan A skrev:
> Ni som hojar till Solna, har ni lust att meddela
> grusstatusen här under dagen? Skulle ju vara najs
> att börja hoja på Langstern snart. Har inte
> rullat en meter på den sen jag köpte den.

- skit mycket grus, börjar redan vid karlberg/Hornsberg.

Kort och händelselös. Så har kan det inte fortsätta!

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Racern, Conti Sprinter

Väder: Disigt, ruggigt 1.1 grader

Distans: 12km

Snittfart: 19.4

Kränkningar:
Utdelade - 4
Mottagna - 0

Kalorier:

Övrigt: Tog det maniana i dag. Lite rostig i halsen :/

Bild:

I dag gjorde jag det. Några frågade om jag hade testat min Canyon i går på YardSalen å mitt svar blev "nej".

Så igår tvättade jag cykeln å monterade kassetten på finhjulen å tog racern i bilen till Globen. Därifrån "gleeeeed" jag till jobbet på Canyonen å vilken känsla!

Ska testköra den hårdare imorgon bara min hals blir bättre. I dag handlade det mest om att glida förbi alla och nöta bromskloss :)

Nu är det sopat överallt min pendlingsväg utom Västerbroplan & vidare på Drottningholmsvägen mot sankt eriksplan.

Fattar inte hur "de" kan ignorera att sopa där, det är liksom en cykelknutpunkt. Nån måste göra nått. Vem mailar jag en arg lapp till?

Som sagt grus i solna sundbyberg (Kungsholms strand, karlbergs strand, huvudsta alle, gränsgatan). Förutom allt grus blev jag regelrätt kränkt längs med kungsholms strand. Jag tror t.o.m. han frågade om jag tyckte det gick för långsamt. Sicken diss :D Klart skönt att få vakna till lite en måndagsmorgon i alla fall! Runkeeper säger att vi snittade 1:42 per km under den tid jag hängde med iaf.

//Edvard

Fan, du LYX-pendlar Bang!

Fick för övrigt på styrlagerringen med kloss och hammare igår :-)

Snor din pendlarmall Bang:

Dagens Pendling:

Cykel & Däck: Vinterkräket, Vittoria Randonneour

Väder: Disigt, ruggigt 1.1 grader, stabil motvind

Distans: 24 km

Snittfart: ?

Kränkningar:
Utdelade - 14
Mottagna - 0

Kalorier: Inga någonstans.

Övrigt: Kränkande att cykla om samma nybörjare 2 gånger för att man valt "fel" väg. I 4 år.

Realfeel: Bonk från meter 1.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp