Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Woohoo - plusgrader! Senast det hände var v50 2009.
Dessutom medvind. Tog på mig löjligt lite kläder och bara njöt till jobbet.

Småsega ben på knaggliga cykelbanor, och så glömde jag hjälmen, men guidade Superfettot år rätt håll. Nu skulle jag vilja ta en tupplur, men ska träffa en strippa strax. Suck.

hårt liv superapan.. jag letade efter dig idag, trodde jag skulle ha en chans då du hojade en tia igår men icke en skugga i morgonsolen. :)

fin morgon annars. ett nära ögat-tillfälle med en biltransport som körde om var nog det mest actionfyllda, i övrigt sol, vit snö och lite osläta cykelbanor.

Körde med crossen t jobbet. Lite väl isigt för min smak. Men vårsolen börjar verkligen smälta bort isen och snön.

äh, falsk blygsamhet! Jag har ju börjat se mig om efter alternativa vägar till jobbet för att slippa bli kränkt av dig hela tiden.

mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> hårt liv superapan.. jag letade efter dig idag,
> trodde jag skulle ha en chans då du hojade en tia
> igår men icke en skugga i morgonsolen. :)

Jag avskydde västerbron idag. För att inte tala om alla bilister på odengatan som trodde de var Nigel Mansel och behövsde täppa till minsta lucka...

SuperApe skrev:
> guidade Superfettot år
> rätt håll.

Tack apan, hittade till slut till mitt nya jobb, 17,5 km blev. Finns nog 1km att kapa på hemvägen

Heja er!

Med skräckblandad avundsjuka tittar jag in här ibland. Jag har inte cyklat sedan december utan har blivit en av de där som går istället (men jag kliver alltid, alltid åt sidan när det kommer en cykel - och cyklisten tackar nästan alltid).

Kämpa på, tänk på att ni kommer att kränka oss mesar så det stänker och ryter och frustar så fort snön försvunnit!

Lola skrev:
> Kämpa på, tänk på att ni kommer att kränka
> oss mesar så det stänker och ryter och frustar
> så fort snön försvunnit!

Tyvärr har vi nu vant oss vid att färdas i ca 15 km/h och den vanan kommer bli svår att bryta.

Jag har gett upp, det blir sl-pendling i
en månad framåt (då hoppas jag det är snöfritt)
hjärtat är inte med på det men knän och hand-
leder har haft det lite väl tungt i det här föret.

Det blir ju extra tungt när man står och skottar
och det kommer en vit mtb farandes med tilltagen
kompislapp, DX-lampa och rejäl rygga, är det
möjligen någon happyit som jag ovetandes är
granne med? (Järfälla , Orionvägen)

Mvh David

Halt som fan var det i morse, fast asfalten såg torr ut. Resulterade i tvåhjuls-släpp, som dock reddes ut innan jag hann stifta närmare bekantskap med underlaget. Hem var mycket bättre. Medvind, sol och några plusgrader. Riktigt snabb och skön pendling var det.

Gjorde säsongens enda (?) riktiga vurpa - inomhus!!! Garagenerfart på jobbet, nybonad...dubbdäck. Halare än is, med andra ord.

Resultat - praktvurpa med låst framhjul, och hjälmen hängande på styret. Den dansade i stengolvet och sprack. Onda händer, men det mesta på cykeln höll.

Men hittade en fin hjälm hos Richard på Cycling, en Selev Blitz. Skön och lätt!

Fan att en del tar sitt städjobb lite för mycket på allvar, jag menar: inte bästa stället eller nödvändigaste att bona!

Idag var det äntligen cyklependlingen igen efter ett par veckors uppehåll, fin morgon och mycket is! Som tur var hade jag passande nog fått på min nya framskärm, modell isracing så det var bara att lägga ner och dra på i kurvorna ;-)

Skrm.jpg ht=430

För er fotointresserade som förstås undrar hur man kan få ett så drömsk skimmer över bilden kan jag berätta att det enda som behövs är en Nokia E71 och en inte allt för djup 2 mm bred repa tvärs över linsen.

bsod skrev:
> Gjorde säsongens enda (?) riktiga vurpa -
> inomhus!!! Garagenerfart på jobbet,
> nybonad...dubbdäck. Halare än is, med andra
> ord.

Aj, det där testade jag förra året, dubbdäck på betong kan vara halt. Tur att det inte gick värre.

Drog ut kl: 05 med mtbn och körde 5 x 4min tröskelintervaller på väg till jobbet i morse :-) T

Little Stereo skrev:
> Drog ut kl: 05 med mtbn och körde 5 x 4min
> tröskelintervaller på väg till jobbet i morse
> :-) T

WTF! En annan låg hemma å sov i vilopulsintervaller då :(

Bra jobbat!

I morse var det ju så otroligt vackert! Torrt och fint på vägarna också! Äntligen är det rejält ljust på morgonen. Om några dagar har jag fixat till crossen så då blir det annan utväxling än 49/16 - kanske kadensen går upp lite grann då ;

Bilagor

• DSC00048_compressed.JPG
    DSC00048_compressed.JPG
    86.6 KB · Besök: 39
Is Is och det var inte Yeah Yeah Yeahs singel som jag tänker på. Utan det underlag som var på vägen till jobbet.

Sanden börjar smälta fram nu. Sen får jag ju inte riktigt valuta för mina dinottelampor nu när det är ljust ute redan kl 6.

Känner mig lite dum att jag köpte en Wilma 7 - i och för sig var det ett riktigt bra pris men mörkersäsongen är ju i princip slut. I alla fall för pendling!

Blir nog ändå bra till kvällspassen i skogen!

Första cykelpendlingen på väldans länge idag. Några glansispartier gjorde det hela lite spännande. Skönt att va på re igen!

Hem igårkväll var det 9 grader kallare än på morgonen (+4 - -5), blåste halv storm dessutom.
Gissa om jag frös?

Imorse -9 så ingen klädambivalens idag.

Äntligen hårt underlag - ännu en premiär för denna vintern.

Helt sjukt blött nu på eftermiddagen, decimeterdjupa pölar med isiga spår på botten var mer än spännande :-/ T

Gegget hade frusit längs med norrmälarstrand i natt. Hoppas densamma smält längs med sörmälarstrand på hemvägen. Soligt och fint i övrigt. Nypumpade däck gav iaf hyffsat rull. Nu längtar jag efter att få lämna RR i andra trådar, och då på min fullgungare. Förra året körde jag skogspremiärturen 20 mars med lite happyfolk. Hoppas på rejäl vårflod till helgen med andra ord.

vilken dag! ca 50% barmark hade jag. när hände det sist? när sopar de cykelbanorna?

Little Stereo skrev:
> Helt sjukt blött nu på eftermiddagen,
> decimeterdjupa pölar med isiga spår på botten
> var mer än spännande :-/ T

Ingen höjdare om man blir tvungen att sätta ner foten i en sån pöl.

Jag tycker de husägare som vet med sig att de har en dagvattenbrunn utanför sin tomt borde stanna hemma och hacka fram den, hur svårt kan det vara?

gram skrev:
> vilken dag! ca 50% barmark hade jag. när hände
> det sist? när sopar de cykelbanorna?

I slutet av Juni, om du har tur.

Nu ær vægarna mellan Ballerup-Stamholmen helt snø o isfria, tja lite is om morgonen. Men fortfarande kallt o blåsigt. Nu væntar jag bara på en fin solig morgon utan motvind:)

Intressant på hemvägen idag... 1 flaska cognac och fem öl i ryggsäcken, maskindiskmedel och ägg(!) på pakethållaren, litet smått och gått i påse på styret, endel is på den kombinerade cykel- och gångbanan. Möte med en som går och en joggare, samtidigt omkörd av en cyklist som bara måste fram (fans plats för hans bockstyre till vänster om mig men mer var det ta mig f.. inte). Äggen höll men kalsingarna behövde bytas :)

På vägen hem igår beslutade en taxichaffis att istället för att enligt sin påslagna vänsterblinkers svänga vänster tvärnita, lägga i backen och backa utan att titta i backspegeln. Där bakom hade jag precis hunnit få stopp utan att trycka in dubbarna i stötfångaren. Han tryckte mig bakåt en bit innan han hörde mitt gormande. Cykeln höll som tur var!

Efter ett par "vad f*****n sysslar du med" och "h*****te" och "se dig för för f****n" bad han om ursäkt och jag drog vidare.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Jag tycker de husägare som vet med sig att de har
> en dagvattenbrunn utanför sin tomt borde stanna
> hemma och hacka fram den, hur svårt kan det vara?

Vad kallas det.. VAD, Vård av Dagvattenbrunn?

bjorre skrev:
> Uppenbarligen var man inte intresserad av det
> skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker de husägare som vet med sig att de
> har
> > en dagvattenbrunn utanför sin tomt borde
> stanna
> > hemma och hacka fram den, hur svårt kan det
> vara?
>
> Vad kallas det.. VAD, Vård av Dagvattenbrunn?

Bra förslag. Kommer att försöka få till en möte med F-kassan i veckan för att få en lösning på detta.

Fantastiskt fint i morse - nu har jag dessutom bytt till crossen med kompaktvevparti och W240. Ingen problem med den blåis som finns på vissa ställen. Man blir glad av att det är riktig vårkänsla med sol!

Jag hade bytt från ful SmellyHelly-undertröja till stilig version från Rapha.
Det gick mycket bättre.

Frusen spårig snöslask är inge kul. Längtar efter barmark!

Kör fortfarande med skoterkängor i långsamt tempo, mer transport än cykling.
Har jobbat upp ett fett flex-saldo i vinter, jävlar vad det ska cyklas omvägar till jobbet när det blir barmark!

Träffade förresten Staine (eller vad han nu heter, den skäggige tandläkaren som hade reklambanner här på Happy i sommras). Tempohjälmen funkar när det gäller att bli igenkänd! :-)

Våren är i antågande! Supertramp var i sitt esse på Vasagatan, lätt igenkänd i struten här ovan! Woaaahhh, det spritter i... benen bara - men ändå, det känns att snart blir det cykla av på riktigt!

Mmmm... imorse var det lagom varmt (GBG), lite över nollan, ingen vind och barmark... och benen kändes pigga =) Härlig tur. Nu är det bara 6 timmar kvar på jobbet sen bär det hemöver igen =)

Snö. snö, snö. Lömsk schäfer ville smaka pendlarsvett, precis så ägaren fick fast.

I går var det inte kul på hemvägen. Omväxlande krispigt och sörja och vissa sträckor med blankis. I morse var det bättre - kallt och torrt

Man får passa sig för fotfolk i dessa dagar med en massa vatten på vägarna. Helt plötsligt kan dom få för sig att ta ett rejält skutt i sidled för att inte trampa i någon vattenpöl (naturligtvis går dom också alltid i den enda lilla strängen på vägen som är cykelbar även om det är VÅRAN cykelbana). Höll på att gadda en tjej på vaderna med mina dubbar i morse efter en dylik manöver. Helt omedveten bakom sina hörlurar tills jag flåsade henne i örat på ett par dm avstånd. Tror hon fick byta underkläder efter det. Hoppade sedan ner från snödrivan jag cyklat upp i och vinkade farväl.

Thomas

roefv skrev:
> Mmmm... imorse var det lagom varmt (GBG), lite
> över nollan, ingen vind och barmark... och benen
> kändes pigga =) Härlig tur. Nu är det bara 6
> timmar kvar på jobbet sen bär det hemöver igen
> =)

Vilket Göteborg cyklade du i egentligen? Lite över nollan och barmark kan jag hålla med om, men ingen vind? Jag hade lömsk motvind hela vägen till Chalmers!
Fast den han inte vända, så det gick ruskigt snabbt hemåt! =D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp