Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del två

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
PerryE skrev:
-------------------------------------------------------
> I morse var det ju så otroligt vackert! Torrt och
> fint på vägarna också! Äntligen är det
> rejält ljust på morgonen. Om några dagar har
> jag fixat till crossen så då blir det annan
> utväxling än 49/16 - kanske kadensen går upp
> lite grann då ;

Tjusigt, det verkar va mkt snö i Uganda?

Saltgurkan - vi är alltså hemma i Sverige sedan drygt en månad. Har uppdaterat min profil på happy ...

Är det din Jake the Snake som står parkerad i glasgången?

PerryE skrev:
> Saltgurkan - vi är alltså hemma i Sverige sedan
> drygt en månad. Har uppdaterat min profil på
> happy ...
>

Jaha, välkommen hem då :).

> Är det din Jake the Snake som står parkerad i
> glasgången?

Nej, det hoppas jag inte, jag sitter vid Alviks Strand numera. Gångavstånd, så Jaken står i förrådet (borde stå där iaf).

Kör för det mesta oxå på Jake-the-Snake vanligtvis, men just nu är det min power-MTB med tunga däck och många dubbar som gäller, power och tyngd och så, rakt genom och över is och snö och modd och alla-andra och små fåniga hundar och alla andra ivägen, .... Yes !

nu börjar man kunna det här med is, slask, spår, grushög. kanske var det fler pendlare idag än igår.

vilket jävla gnäll.. ställ hojen om det är för jobbigt/svårt/blött/grusigt?

det är ju den här tiden som gör att iaf jag uppskattar slät asfalt senare i vår/sommar. :)

mattel skrev:
> vilket jävla gnäll.. ställ hojen om det är
> för jobbigt/svårt/blött/grusigt?
>
> det är ju den här tiden som gör att iaf jag
> uppskattar slät asfalt senare i vår/sommar. :)

En klart tänkvärd poäng!!!

rikard skrev:
> hellre spårig slaskis än allt grus

Jag håller verkligen inte med dig, gruset kan jag åtminstone cykla på, slasken som ligger lite varstans nu är värre än kvicksand

Racer premiär idag, härligt! Lite isigt på morgonen men i stort sett bara vägar, tack vare den här snöiga kalla vintern är det i stort sett ingen grusning efter vägen. Tog en sväng på fyra mil efter jobbet, Svärdsjö-Toftbyn-Sundborn bara vissa snö fläckar på skuggsidan men det gick bra.

/Mats

mattel skrev:
> vilket jävla gnäll.. ställ hojen om det är
> för jobbigt/svårt/blött/grusigt?
>
> det är ju den här tiden som gör att iaf jag
> uppskattar slät asfalt senare i vår/sommar. :)

Precis, pannbenet bara växer o växer i sådant här före, snart får jag inte på mig hjälmen längre men det kanske inte behövs då pannbenet skyddar istället :)..

-16 imorse, få se om det hinner bli plus under dagen. Alltid lika spännande med klädseln den här tiden. I övrigt hur mulligt som helst.

Lite segt i morse, kompå efter 500m att jag glömt hjälmen =) Bara vända och cykla hem... Sen var det en sån där jobbig dimma som bara immarigen glasögonen hela tiden, men det ser ut att bli fint väder nu till eftermiddagen, så turen hem blir nog roligare.

/ Joakim

Uppenbarligen var man inte intresserad av det skrev:
> Jag måste ha missat att cyklat en kilometer av
> min pendlingsväg imorse. Har definitivt inget
> minne från den sträckan. Ändå kom jag till
> jobbet.

Ha ha precis det där händer mig alltsom oftast. Vissa delar av pendlingen kan vara helt bortblåsta ur minnet när man kommer fram, och de går inte att återskapa. Jag ser det som en sund reningsprocess där allt vardagselände rensas ur systemet för en kort men gyllene stund. Det är fasen mycket bättre att cykla än att meditera (inte för att jag testat meditation, men ändå).

En dålig vana... Köpa en påse med kanelbullar på G:a Enskedebageri. Det luktar gott i rummet! De skall ätas i em.
Annars var det bara en vanlig dag på hojen..

Ny vecka. Det börjar kö till sig på götgatan. Dags byta pendlingsväg innan trafikkaoset startar..

Vacker morgon. Cykelstrul - justerskruven för bromsspakens viloläge verkar dra åt sig själv. Skyllde den tröga rullen på trötta ben efter en joggingtur i helgen ända tills det började bli svårt att få ner vanten mellan handtaget och bromsspaken.

Synd att cykelmeken tvärs över gatan framstår som ett sånt pucko, han hade kunnat göra sig lätta pengar på lite smörj- och justerjobb från mig under vintern.

De pendlare längs min rutt som redan bytt bort dubbdäcken måste fått en rejäl dos vardagsedge idag, vissa partier beskrivs bäst som "nyspolade". Stannade och luftade ur lite för bättre kontroll.

Första pendlingen på länge, fokus har legat på Vasaloppet men nu är det dags att komma igång med cyklingen. Sammanfattning av dagens tur:
Pumpade däcken
Lyfte upp cykeln på bilen för att köra till dagis och sedan bilverkstan
Lyfte ner cykeln och upptäckte att det var punka på framhjulet - varför får man ofta punka när man pumpar upp ett däck som inte används på ett tag?
Bytte slang - skitkallt
Cyklade 7km på totalt genomisade cykelvägar. Gårdagens dagsmeja blir verkligen blankis morgonen efter. Tur att dubbdäcken biter.
Summa 7km på 25 min. Jag kräver torra sopade cykelbanor, någon borde göra något.

Isbana var ordet sa bull. Stannade och luftade ur lite (i brallan) för bättre kontroll.

Jag kom iväg 45 minuter senare än vad jag hade planerat. Denna morgon vard et ockå kallare än vad jag hoppats på :/ Minus 7 visade termometern. Baklavan fick åka på och jag cyklade iväg.

Lagom vid Larsboda blev jag kränkt av en kille på cross, själv hade jag breda dubbdäck och en massa packning. Vägbanorna var torra, fina & snabba. Cykelbanorna var fläskvis iskana och spårad is. Bra med dubbdäck alltså...

Nu ska jag strax cykla hem i sann "pendlarsvetto-tempo" å bara njuta av solen & allt vägdamm bussar & lastbilar lämnar efter sig...

När jag kommer hem har jag ytterligare avverkat 6.4mil cykling. I veckan kommer mina Open Pave Evo samt hjulpar. Då ska jag ta racern å leta upp den där crosskillen vid Larsboda...

Bang skrev:
> När jag kommer hem har jag ytterligare avverkat 6.4mil cykling.
Blir inte 3,7mil*2 = 7,4 mil?

I vilket fall, strongt att cykelpendla de sträckorna:)

Nu har den tiden börjat då det är dags att justera cykelvägen bort från dammiga och trånga gator.

luft.PNG ht=624

/* Jörgen */

Jörgen_A skrev:
> Nu har den tiden börjat då det är dags att
> justera cykelvägen bort från dammiga och trånga
> gator.
>
>
>
> /* Jörgen */

Hmm, jag förstår inte modellen. :)
Eller, betyder den stora skillnaden mellan dagarna att det övergick till vardag från helg?
Tänkte först att dagarna hade någon kryptisk betydelse, då det var så stor skillnad. Haha. ;D

/Roger

Tungt med dubbisar och mkt grus. Men hellre det än is och snö. Vågade till och med ta dottern till dagis på cykeln idag, i cykelstol förstås.
/S

Hjärnan sa SL SL SL. Vågen sa cykel cykel cykel. Segt var det med en härlig vår sol. Det finns hopp om en vår.

Hjärnan sa: Cykel cykel cykel

Kroppen sa: Snooza snooza snooza

Jag gick upp 07.04, min buss gick 07.13 - jag hann.

Klockan var ställd på 05.30 med reservlarm 05.45 samt paniklarm 06.25. Å ändå går jag upp strax efter sju. *suck*

Men igår hade jag en underbar pendling hem utan att en massa "jeans-nazister" föröker kränka en då man har tights...

Vilken skillnad i dag (tis) mot igår (mån)!
I går: ensam cyklist över Västerbron
I dag: fem cykliste framför mig över Västerbron

Vad har hänt? Har sol-ljuset börjat väcka vägra-vintercykling-pendlarna?

/Håkan

Vilken skillnad i dag (tis) mot igår (mån)!
I går: ensam cyklist över Västerbron
I dag: fem cyklister framför mig över Västerbron

Vad har hänt? Har sol-ljuset börjat väcka vägra-vintercykling-pendlarna?

/Håkan

riktigt härlig start på dagen med solig morgon. :)

Testkört ny Garmin 500 senaste dagarna, men nu körde jag utan den till jobbet.
Jag vet följaktligen inte hur dagens pendling var eftersom det inte finns några data på det.

Soligt och halt. Pendla en gång i veckan är grejen. Nästa gång kanske det är vår.

Jo man är väl en tok som tar älta rundan. Till vilken nytta?? Det tog 1,5 tim och jag vurpade en gång. En gång per vecka låter bättre. (Konstigt jag kan inte längre knäppa brallorna på jobbet?)

Undra om det kan bli mer halt än nu på cykelvägarna? Frusna vattensamlingar mellan snövallarna. På en del ställen har de grusat uppepå det, i flera lager, dag efter dag grusar de på mer och mer. Undra hur mycket grus det ligger?
Jag har hitat två gator i stan som är sopade, eller så har de aldrig sandats, kungsgatan och birger jarlsgatan

Hemvægen, Amager-Ballerup genom Køpenhamn var dejlig idag:) Solsken, och jag svettades duktigt:) Våren kommer :)

Nu är det varjedag pendling som gäller,gillar min nya väg till jobbet via Pampas Marina och vidare Mot Sumpan. Skiter att det är isigt njuter av ljuset istället.
Har inga vurpor bakom mig i år heller, så detta bådar gott inför sommarens cykeläventyr.
Känns som man har lagt på några kilo benmuskler under vintern tröga pendlig, hoppas att dom gör nytta i Södertörnsbackarna.

//Anders

Mysig pendling idag. Lite kallt dock. Men vindstilla och sol både till och från skolan. Dom lömska isbanorna som bildats på cykelbanorna försvinner mer och mer för varje dag som går. Börjar det regna lite kommer det gå fort. =)

Skönt att cykla trots att jag var helt slut innan jag började cykla.

Mycket is och sand gör att det rullar tungt. skönt att man inte behöver lyse längre :-)

Vinterns första vurpa blev det i morse - cykelbana med isvallar som lyckades få framhjulet att sticka iväg i sidled - landade tungt på sidan men inget gick sönder. Men ont som satan gjorde det ... Tycker visst att man kan gnälla lite grann just nu - tyvärr finns det ju inte mycket man kan göra åt väglaget - lägre tryck i dubbdäcken är väl det enda jag kan komma på just nu som kan förbättra situationen.

-23 när jag vaknade 0630. Brrr, alldeles för kallt...somnade om.
0710 var det dock behagliga -18, dvs tillräckligt varmt för att masa sig upp - skönt med flex när det är nattkallt:)
Under lunchen dagsmeja.
Tänkte köra lite långfärdsskridskor på isvägen innan jag trampar hemåt ikväll. Eller så åker jag skidor senare ikväll. Svårt det där med val.

Superfettot (fd Fettot) skrev:
> Nu är det varjedag pendling som gäller,gillar
> min nya väg till jobbet via Pampas Marina och
> vidare Mot Sumpan.

Låter som att vi riskerar att träffas. Trevligt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp