[Happy 2.0] Fan vad ni rockar grabbar!

Peter_K skrev:
-------------------------------------------------------
> skeppshult.happymtb.org ? Subliminal reklam i
> servernamnet? :)

Ja vad är det där egentligen?

Fräscht!

Jag har inget emot reklam på webben. Något pris får man ju vara beredd att betala för allt - there is no such thing as a free lunch. Och sidhuvvet scrollar man snabbt bort ändå.

Men eftersom jag är stockkonservativ;

1. Kan man få inläggslistan lite tajtare? Mycket luft där nu.

2. På de här tråd-sidorna var det tidigare lättare att hitta själva innehållet i inlägget eller avsändaren, beroende på vad man var ute efter, eftersom det var olika bakgrundsfärg. Nu är allt i samma stil, det är inte riktigt lika snabbsökt med ögat. Färg är behagligare än streck, det blir inte lika spretigt.

Jag kan mycket väl tänka mig att betala 200-250 kr per år om jag slipper den relativt stora reklamspalten till höger. Längst upp och längst ner gör ingenting. Om några fler tänker samma banor kanske det kan bli verklighet.

Snyggt!

Det fungerade till och med direkt med automatisk inloggning. Det har jag inte varit med om förr, det ska ju strula tills man vänt ut och in på varenda kaka.

TommyE skrev:
> Jag kan mycket väl tänka mig att betala 200-250
> kr per år om jag slipper den relativt stora
> reklamspalten till höger. Längst upp och längst
> ner gör ingenting. Om några fler tänker samma
> banor kanske det kan bli verklighet.

Sätt in pengar på postgirot och installera adblock så bygger vi ett guldkundsfilter åt dig. =)

Hade inga problem med auto inloggning förut heller? Kör firefox iofs.

Snyggt med ny layout, enda jag saknar är väl kanske en tunn rad mellan inläggen på forumets översikt, så man lättare ser vem som skrivit vad när typ :)

TommyE skrev:
> Jag kan mycket väl tänka mig att betala 200-250
> kr per år om jag slipper den relativt stora
> reklamspalten till höger. Längst upp och längst
> ner gör ingenting. Om några fler tänker samma
> banor kanske det kan bli verklighet.

Menar du högerspalten när man läser artiklar? Tanken med reklamen är att det bara ska vara högst upp och längst ner i forumtrådarna och inläggslistan där de frekventaste besökarna är mest. Artiklarna läser man antagligen bara en gång styck :-)

När man är inne på K&S så har browserfönstret ingen rubrik, vilket gör det lite svårt att hitta rätt browser från taskbaren :)

Snyggt!! Bra jobbat.

Instämmer dock med de som vill ha tätare radavstånd mellan inläggen och lite mindre kontrast mellen den mörkgrå bakgrunden och det vita. Antingen en ljusare backgrund eller ljust grå istället för vitt.

Förrutom luftighten i inläggslistan som är smaksak (även om min smak är mer rätt än andras...) så är datumet i köpåsälj radbrutet.

Snyggt!

Ögnade igenom inläggen och hittade inget som berörde läsvärt... klickar man på nogn länk där får man upp ett nytt fönster med första sidan på happy1??

Fassberg:

Det beror på att länkarna i läsvärt pekar mot happymtb.org och just nu pekar nog din dator den adressen mot vår gamla server som skickar alla besökare vidare till den nya. Det kommer börja funka av sig självt.

Schysst uppgradering! Känns lite proffsigare nu. Håller dock med Vic ang. färgerna - den vita blir lite för kontrastig. Skulle gärna sen den utbytt mot RGB 235, 225, 210. ;)

Jättesnygt men jag är också en av de ljusskygga varelserna som inte riktigt gillar helt stickande vit. Det räcker att tona ner pyttelite.
Happy behövde verkligen en uppdaterad layout.
Fint jobbat.

Nytt! Lite förslag:

Lös det fula gråa saken längst till höger, typ 40% av min skärm just nu....

Radbrytningen ger en massa scrollande...

Bra om rubriken är i en egen färg jämfört med artikeln, snyggare och mer lättläst.

Vitt är lite för vitt....

Brunt är fint...

>Lös det fula gråa saken längst till höger, typ 40% av min skärm just nu....

Har du tänkt på att man kan minska storleken på browserfönstret utan att det scrollar horisontellt?

jomper skrev:
> Fassberg:
>
> Det beror på att länkarna i läsvärt pekar mot
> happymtb.org och just nu pekar nog din dator den
> adressen mot vår gamla server som skickar alla
> besökare vidare till den nya. Det kommer börja
> funka av sig självt.

Bör vara löst nu med lite mod_rewrite-regler.

f

*med gråten i halsen*:

If i could tuuuuuuuuuuuuuuuuuuurn, tuuurn back the hands of tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiime...

jag vill ha bränd curry och blått, bränd curry och blått, bränd curry och blått, bränd curry och blått, bränd curry och blått...

Grymt fint det här!

Jat tycker att antingen så ska forumbakgrunden göras lite mörkare, eller så ska den enorma tomma spalten till höger göras ljusare!

Sen ser Okee-Bikes reklamen lite fel ut när den är ljusbå, men det kanske inte går att göra så mycket åt.

Om ni behöver donationer så tror jag säkert att många här är villiga att göra det.
Jag har ingen större budget för mitt liv, men att donera 60 kr istället för att köpa en pizza har jag inget mot.

Hmm det skulle kanske vara trevligt om rubriken på inläggen var lite minde, den tillför ju inte på mycket eftersom den upprepas i varje inlägg...

och namnet på den som har skrivit inlägget kunde kanske vara i fetstil så blir det lite lättare att de vem som har skrivit.

Mathias skrev:
> Den ENORMA spalten till höger är faktiskt
> oändling! :-)

Jag tycker reklamen skulle vara placerad där. Det skulle störa mindre och vara till fördel för annonsörerna, eftersom man inte skulle irriteras av dem.

Loranga skrev:
> Det enda jag saknar är antalet inloggade men det
> kan jag leva utan. Bra jobbat.

Titta efter längst ner..

Nu har jag vänjt mig tror jag. Jag tycker happy är skitsnyggt!

Men det är nått konstigt med "Skicka"-knappen. Första gången jag trycker på den så hoppar sidan till lite grann i höjdled. Trycker jag en gång till igen så skickar den iväg inlägget. Weird.. Unt ich gebrauchen Firefox.

freddan skrev:
> Weird.. Unt ich gebrauchen Firefox.

Vilken version? Med 1.5.0.3 har jag inte upplevt det.

the_TnT skrev:

> Vilken version? Med 1.5.0.3 har jag inte upplevt
> det.

Hmm.. 1.0.7.. ska jag behöva uppgradera menar du? :)

Jag har hört ryktas att framsidan kan se lite konstig ut med just 1.0.7 också. Det är helt sjukt svårt att få allt att se bra och likadant ut i alla webläsare.

Jättefint! Stör mig inte på färger eller annonser eller något sådant, bara bra på den fronten.

Det enda jag inte gillar är att själva inläggslistan inte ligger centrerad i browsern utan är fastlåst i vänsterkanten.

> Det enda jag inte gillar är att själva
> inläggslistan inte ligger centrerad i browsern
> utan är fastlåst i vänsterkanten.

Så var det förut också. Vi testade att centrera gamla siten under en kort period och det blev ett himla liv :)

jomper skrev:
> Så var det förut också. Vi testade att centrera
> gamla siten under en kort period och det blev ett
> himla liv :)

Jag och PatrikB är beredda att åsaka ett himla liv över att det är vänsterställt. ;)

Så ljust det är. Lite mer grått här i det. Färgen som Matsu tipsade om skulle bli riktigt fin.
Sen är det väldigt mycket luft på inläggssidan som många andra kommenterat, mycket scrollande.

Var en glad överaskning iaf att komma in här efter skolan idag. (:

Först ett stort grattis till det viktigaste, snabbhet, kanon!

Sen till layouten:
- gör nått åt färgerna eller åtminstone kontrasten, lite sjukjournalkänsla nu.
- Köp & Sälj behövs justeras så att inte datumet radbryts.

"Ingen väg fram är rak"

Tillbaka
Topp