[Happy 2.0] Fan vad ni rockar grabbar!

Ni har gjort ett kanon jobb =)

En liten donation låter som en bra ide, på så sätt kan vi ju alla på verka siten till att den blir ännu bättre.

cerro skrev:
-------------------------------------------------------

> Sen är det väldigt mycket luft på inläggssidan
> som många andra kommenterat, mycket scrollande.

Ja, luften och inte minst reklamen som sitter mellan vissa navigatiosknappar och inläggen är ett nedköp, i den gamla varianten kunde jag se rubriken på 23 inlägg i den nya ser jag bara tio sedan måste jag skrolla.

oldhappy.jpg

23 inlägg istället för tio, och mindre störande reklam

Peter_K skrev:
> Jag skulle önska mig något mindre radavstånd i
> listan över alla trådar, som det är nu får man
> scrolla långt.

Samma här.

Det vita är jättejobbigt för ögonen. Sitter och kisar nu. Kan ha att göra med det rätt tunna teckensnittet också. I vilket fall var den bruna färgen var jätteskön att läsa mot.
Kan man få välja mellan 2 olika teman vore det jättebra.

Hastigheten på servern är väldigt bra nu.

Fjärdebrunn skrev:
> Allt det vita gör att svårt att snabbt hitta
> rätt. Rubriker, länkar, brödtext liknar
> varandra för mycket. Lite mer bakgrund i rubrik
> och funktionsfält skulle skapa mer stöd för
> ögat.

Håller med om det också. Texterna i rutorna känns mer grötiga på nåt sätt nu.

erik_f skrev:
> Hmm det skulle kanske vara trevligt om rubriken
> på inläggen var lite minde, den tillför ju inte
> på mycket eftersom den upprepas i varje
> inlägg...
>
> och namnet på den som har skrivit inlägget kunde
> kanske vara i fetstil så blir det lite lättare
> att de vem som har skrivit.

Exakt.

Mycket klokt står i denna tråden. :)

TiTeX skrev:
> Ska jag vara ärlig var det faktiskt bättre
> förr...

Tycker jag med, retar mig på att reklamen blivit så påträngande, tycker den borde sitta i det nu helt outnyttjade utrymmet till höger.

> TiTeX skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ska jag vara ärlig var det faktiskt bättre
> > förr...

Om man citerar ett inlägg där någon redan citerat nån annan blir det små käcka "&gt"-fjuttar framför citeringen istället för en extra ">" (se ovan)

Per skrev:
>reklam

Sen verkar den nya versionen av forumet eka lite. Åtminstone i den här tråden ;)

Senast redigerad av en moderator:
Peter_K skrev:
> Sen verkar den nya versionen av forumet eka lite.
> Åtminstone i den här tråden ;)

*garv*

Sluta tjata nu Per, vi vet vad du tycker.

Det skulle innebära åtskilliga timmars jobb och ett antal andra problem att göra som du säger. Dels det tekniska men det är antagligen det minsta problemet.

Det stora skulle vara att kontakta samtliga annonsörer och få dem att ta fram en ny annons i ett nytt format. Många av dem har lejt ut detta till en tredje part och betalat dem för att göra deras banner, vem skall betala den extrakostnaden?

Det lite tråkigt med evigt tjat och det gör mig inte det minsta motiverad att ändra på det när du försöker med något slags utmattningstaktik. Ingen annan verkar tycka att jorden går under pga detta.

Titta in på lite andra siter, det är ovanligt lite reklam här inser du rätt snart om du bara öppnar ögonen. Och som jag skrev ovan, det är inte gratis att driva happy och vi lägger ner en hel del tid på det. Pengar har jag inte behövt ta ur egen ficka senaste året dock, eftersom vi har reklamen.

Radhöjden och färgerna kommer vi fixa men vi har vanliga jobb också även om de kanske misskötts senaste dagarna pga jobb med detta.

Lite av en chock för en gammal konservativ gubbe som jag. Vet inte hur jag trivs med det här, ännu. Aningen mer svårläst typsnitt, tycker jag. Annars känns det luftigt och fint. Men det komprimerade uttrycket i Happy 1.0 var en del av kulturen på något sätt. Nu ser det lite med lika ut som alla andra. Hur som helst är det modigt och friska tag att byta look helt och fullt på detta viset. Så det blir nog en succe till slut ändå.

Eftersom Per redan bevisat att det ekar i den här tråden upprepar jag det många har sagt redan:

Per, om du stör dig så mycket på den lilla lilla reklamen (som ligger längst upp och är betydligt mindre störande än om den vore utsmetad längs hela högersidan...) får du installera "firefox" och pluginen "adblock" så är problemet ur världen för dig.
Själv har jag inte använt min Adblock på happy eftersom jag faktiskt kan vara intresserad av den sparsamma reklamen (som inte stör mig alls) här på happy. På andra sidor används däremot adblock-funktionen flitigt....

EDIT: Jag kan varken stava eller formulera mig...

Vilket lyft, inte för att det var något fel på happy förra utseende. Men det här var verkligen snyggt. Mycket bra jobbat!!!

// Miche

Reklam, vardå?! :D

Schysst design, undrar hur lång tid det tar innan jag vänjer mig...

Förresten såg jag ju den här designen för typ ett par månader sen. :D

Vilka skills man har... :P

jomper skrev:
> Jag tycker det känns klart mindre stickande i
> ögonen än de blåa. Brunt är dessutom fint.

Du längtar bara tillbaka.. Det är lika bra att släppa taget. Blått är flott!

jomper skrev:
> Jag tycker det känns klart mindre stickande i
> ögonen än de blåa. Brunt är dessutom fint.

Bajs- eller nazibrun?

Av jord är du kommen - jord skall du åter varda.

(Kan nån förklara sista halvan? Det känns som lite konstig svenska.)

Bara för dig jomper..

"Prästens ord "Av jord är du kommen - jord skall du åter varda" vid en begravning syftar f.ö. på straffet vid syndafallet, omnämnt i 1:a Mos. 3:19: "...Du skall slita för ditt bröd i ditt anletes svett tills du vänder åter till jorden. Ty av den är du tagen, jord är du och jord skall du åter bli" - in pulverem reverteris.
Jorden syftar även på skapelseberättelsen i 1:a Mos. 2:7, "då formade Herren Gud människan av jord från marken". På hebreiska heter människa adam och jord adamá, så det är inte så lite symbolik i den där jorden."

Andemeningen förstår jag trots att jag inte är medlem i klubben. Men jag förstår egentligen inte meningen "Jord skall du åter varda". Den känns helkonstig.

Aah, lite mer beigt var ett klart lyft. Men jag tänker aldrig vänja mig! Aldrig! Eller ok, jag börjar vänja mig. Bra jobbat. Har någon sagt att det borde vara lite tätare på inläggslistan?

jomper skrev:
> Andemeningen förstår jag trots att jag inte är
> medlem i klubben. Men jag förstår egentligen
> inte meningen "Jord skall du åter varda".

Är det "varda" = "bli" som känns mysko eller kretsloppstänket? ;-)

Wasabi skrev:
> Aah, lite mer beigt var ett klart lyft. Men jag
> tänker aldrig vänja mig! Aldrig! Eller ok, jag
> börjar vänja mig. Bra jobbat. Har någon sagt
> att det borde vara lite tätare på
> inläggslistan?

Inte tillräckligt ofta tydligen.

bruse skrev:
> "När du ruttnar i din kista, blir du mylla"

Du måste googla bättre bruse innan du häver ur dig såna tokigheter.. :)

"På det djup där kroppar begravs (ofta djupare än vad förordningen anger) finns mycket lite syre. Därför sker ingen förmultning, dvs. ombildning till jord. Istället ruttnar kropparna bort. Att förruttnelse inte resulterar i jord räcker det att ta en titt i en illa skött kompost för att konstatera.

Göran Lager jämför med 1700-talet:

...Ute på kyrkogården lades "hopen" (Linnés benämning på allmogen) i ett speciellt "allmogevarv". Gravarna grävdes bara 70 centimeter djupa. Förmultningen var snabb. Den blir det när döda begravs på bara 70 centimeter. Idag, när kistorna sänks flera meter under marknivå förmultnar varken kistor eller lik. Syresättningen är för dålig. "

Wasabi skrev:
> Aah, lite mer beigt var ett klart lyft. Men jag
> tänker aldrig vänja mig! Aldrig! Eller ok, jag
> börjar vänja mig. Bra jobbat. Har någon sagt
> att det borde vara lite tätare på
> inläggslistan?

Ännu tätare?

f

Ang teckensnitt, brukar man inte rekomendera groteska teckensnitt(utan serifer) som arial för rubriker och antikva typsnitt som Times new roman(med serifer) för brödtexter, hjälper ögonen om man har linjer att följa?

Nä!

Grön bakgrund var mycket skönare o läsa o nu känns de inte happy längre me de här vita. Det som minst behövde ändras var bakgrundsfärgen. Vitt är segt! Grönt är happy.

Vad är det för hemligt med skeppshult i urlen? Eller har jag bommat svaret?
Ändring: Hmm, fanns visst en tråd om det hela =)

Tänker dock inte säga varken bu eller bä om layouten än, tar väl nån dag att vänja sej.

Ändring 2: Är det möjligt att fixa till så att länkar som man läst ändrar färg? Skulle vara riktigt smutt isf.

Snack om färger. Känns lite som om färgvalet på länkarna är inspirerade av Giant Reign2.. Eller är det bara jag som...nä..

Och stort TACK för att ni gråade bakgrunden. Vitt var hopplöst i förmiddags..

Tillbaka
Topp