[Happy 2.0] Fan vad ni rockar grabbar!

Nu sitter jag och mathias och testar lite färger och har både en CRT och TFT. Det är sjuuukt stor skillnad. Och nuvarande färgerna ser verkligen inte alls bra ut med en CTR, jag håller med alla som påpekat det.

jomper, det är värre än så! Det är tom nyansskillnad mellan TFT och TFT!
Vet inte om ni pulat under dagen, eller om jag vant mig, men nu är det riktigt behagliga färger! Låt stå!

En annan grej som skulle förenkla happyknarkandet ytterligare är om den som 'äger' tråden fick sina inlägg markerade speciellt i treden (fetare eller Italic eller något liknande). Då skulle det vara lite lättare att följa den personens svar och kommentarer kring tråden.

Johan S idé var bra där med att trådskaparen får en egen markering. Fixar du det Feffe? =)

Sedan en sak, som ev. nämnts tidigare, att trådar i inläggslistan som man läst får en annan färg än olästa.

Förresten hoppas jag att Mathias och Jomper inte sitter och sliter allt för mycket en fredagkväll utan kostar på sig att korka upp en pava rödtjut. Skål gossar!

Nu vill vi inte höra ett ljud om färgerna förrän ni sovit på saken och surfat in er några dagar. God natt!

(ps. förut såg det vidrigt ut om man inte hade en platt skärm som visar färgerna helt fel.)

Mathias skrev:
-------------------------------------------------------
> och Malin har skaffat Dreads.

Den här tråden saknar en illustration. Vill se Malin i dreads.

Nu är layouten har "satt sig" kommer jag med ett önskemål:

Dela upp forum i kategorier... närå jag bara skämtade

Vad jag vill ha är en mobil variant på Happy 2.0 som man enklare kan surfa på från sin mobil. Tex som bara innehåller Forum, Länkbibliotek, Turtips, typ

Jag tycker det är kalas, det finns en grej som stör dock, och det är en del signaturer - eller snarare bilder i dessa. Istället för att blocka användare kanske man skulle kunna göra en supress på bilder i signaturer som en personlig inställning?

JLarsson skrev:
> Jag tycker det är kalas, det finns en grej som
> stör dock, och det är en del signaturer - eller
> snarare bilder i dessa. Istället för att blocka
> användare kanske man skulle kunna göra en
> supress på bilder i signaturer som en personlig
> inställning?

Jag tror Adblock till firefox fixar detta.

/F

OdenXT skrev:
>
> Vad jag vill ha är en mobil variant på Happy 2.0
> som man enklare kan surfa på från sin mobil. Tex
> som bara innehåller Forum, Länkbibliotek,
> Turtips, typ

opera mini, stäng av nedladdning av bilder. Färdigt.

JLarsson, jag tror det finns en modul som gör att man kan välja bort andras signaturer helt och hållet. Kanske kan vara något.

jomper skrev:
> JLarsson, jag tror det finns en modul som gör att
> man kan välja bort andras signaturer helt och
> hållet. Kanske kan vara något.

En php-modul till phorum eller?

Jag menar... man nu klagar på banners som "platstjuvar" så är en del signaturer hemska.

JLarsson skrev:
> Jag tycker det är kalas, det finns en grej som
> stör dock, och det är en del signaturer - eller
> snarare bilder i dessa. Istället för att blocka
> användare kanske man skulle kunna göra en
> supress på bilder i signaturer som en personlig
> inställning?

Jag vill gärna be om samma funktion. Ta bort signaturer helt fungerar också, fast ta bort just bilder vore ju bäst.

Det beror på hur mobbingen ska gå till...

pMLB2-1469581reg.jpg

?

Det är ju en Community! Tanken är att man ska snacka med varandra liksom. Swerider, jag tittar åt ditt håll...

En till liten detalj är att dte vore bra att se skillnad på inloggade och gäster. En annan färg eller typsnitt för att särskilja. Italic på gästerna istället för bold kanske...

Signaturbilderna+adblock är en ständig källa till problem. Själv använder jag de färdigdefinerade filer som man kan ladda ner till adblock och lägger till folks signaturbilder manuellt när de dyker upp.

Men jag vill se annonserna på happy och kruxet med detta är att folk fortfarande lägger in ord som banner och ads i namnet på filer som är banners och jag kan inte whitelista happy för då kan jag inte blocka folks signaturer. En modul för att blocka folks signaturer är inte heller helt optimalt. Undersökningar på slashdot har visat att man lättare blir igenkänd på sin signatur än sitt användarnamn.

Att kunna väljabort eller bara blocka folks signaturbilder vore det optimala. Ja till annonser och nej till signaturbilder mao.

Just stora bilder i signaturen verkar vara en företeelse som företrädelsevis förekommer väster om Stockholm... och hos en viss person som tidigare bodde väster om Stockholm :D

Jag fattar fortfarande inte varför ni tog bort "lattepappa" på länkar och användarnamn? Mycket snyggare, mer lättläst och dessutom en påminnelse om den gamla goda tiden för oss nostalgiker.

Tack för att ni tog till er den konstruktiva kritiken beträffande val av typsnitt och bytte tillbaka till Verdana, som är mycket mer lättläst (även om det andra var väldigt snyggt)! Tack, nu orkar mina ögon läsa fler och mer högkvalitativa inlägg och min hjärna bearbeta mer cykelgalenskap än för några dagar sedan.
;)

Hex: E0DDCC, RGB: 224,221,204
Jag tror Pantone 4545C ligger rätt nära, men jag sitter på en sunkig bärbar så det är svårt att se exakt.

Boe skrev:
> Det är ju en Community! Tanken är att man ska
> snacka med varandra liksom. Swerider, jag tittar
> åt ditt håll...

Ehhh , va???

jomper skrev:
> JLarsson, jag tror det finns en modul som gör att
> man kan välja bort andras signaturer helt och
> hållet. Kanske kan vara något.

Finns det en chans att denna modul kan hitta sin väg in på happy snart? =)

Tillbaka
Topp