[Happy Ride] Göteborg - 18.00 Franssons, Tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jodå, visst blir det en tisdagstur också. Även om det regnar. :-)

Samling 18.00 vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Vi ses!

/Leo

Gött jag kommer om inte skolarbetet skulle behöva allt för mycket tillsyn! Syns i morgon! :)

Eftersom jag missade mitt innan-jobbet-lvg-pass (försov mig....) så kanske, kanske jag dyker upp ikväll, om jag hinner och det stämmer hemma så att säga.

Jag har inte hängt på en happy-tur hittils, så nu funderar jag på att ändra på detta. Får man hänga på? Vad blir det för tur?

/Peter

smurf: Klart du får hänga med, det är ju det som hela konceptet happy ride går ut på. Har inte spikat turen, utan det blir lite blandat i ett par timmar. Tempot är ibland snabbare, ibland långsammare, vi väntar in alla vid korsningar så ingen kör vilse.

/Leo

Cykeln tvättad och magen fylld med pannbiff och pasta :P dax att byta slang fram.

Åter igen en otroligt kul tur, trots att jag först fick punktering, och när jag sedan hade lite för bråttom med pumpen och lyckades pajja ventilen på min andra slang... men vad vore mtb utan alla happy-cyklister? Givetvis fick jag låna en slang av hmm minns ej ditt namn men massa tack i alla fall, och tack Micke för lånet av den fina biltema pumpen :)

Åter till turen som bjöd på en hel del stök som vanligt men även en del hopp, till min stora förtjusning..

Kan även ge Dainese:s nya ,hmm ska vi kalla dom FR-benskydd, fem cykelslangar av fem möjliga, efter dagens tur. Skyddar dock inte mot myror vilket jag märkte vid första däckbytet... sen att dom gjorde så jag bara körde ännu vildare å golvade typ 3ggr ser jag bara som ett plus :D inga mer sår på benen efter mina flattisar i alla fall, och inga onda knän dagen efter då man stiger ur bingen....

Några bilder blev de med, ska se om jag hinner få upp dom efter jag bytt slang..

Och ni som inte var med och undrar vilka stigar vi körde? fråga inte mig de fyller säkert snart vår stigguide Leo i.....

Edit: här kommer några bilder, hmm idag blev dom inge vidare men alltid något....

cykel.JPG

cykel2.JPG

cykel3.JPG

cykel4.JPG

Leo tycket en klättreing var så kul att han tog den två ggr... eller var de för att han inte kom upp första gången? ;)
cykel5.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Låter som ni hade det kul. Min första tanke var: Oj, vad många de är. Riktigt kul att se, den Coticen var löjligt fin också, speciellt med en Vanilla i fronten. (: Vems är den?

Tack för idag, var riktig kul tur, en del nya stigar för min del.

Det svarta Cotic är Camilles, tog en kort provtur, känns riktig kul hoj.

Ola

Jadå, det blev en skoj tur idag också. Och många var vi, räknade inte men över tio var vi väl? :-)

Kul med lite bilder från turen också, fassberg hade kameran framme en hel del i början. Och ja, den branten var både kul och jag missade första försöket så jag tog om den. Sen kom man ju med på bild också, det är ju skoj det med. ;-)

Dagens tur var en blandning nya och gamla stigar, med en rätt ovanlig öppningssträcka. Först körde vi in till höger precis efter frisbeegolfbanans fjärde korg, därifrån passerade vi korg nummer tre och vidare upp till skatås parkering. Några frisbeegolfare fick lite extra koncentrationstid medans vi dundrade förbi. ;-) Från parkering körde vi upp till höjden där gamla motionscentralen låg förr, därifrån går det en stig mot delsjökolonin och den körde vi. Efter ett tag övergår den till en häststig, som tur var det inga hästar där idag så vi trampade på i bra fart vidare på den ett tag. Först uppåt höger innan backhoppningsbacken, sedan hela vägen ner mot stora delsjöns strand, sedan upp mot brudaremasten och övre mastslingan. Den är lite trixig och så ligger det där trädet tvärs över stigen vid sista trappan. Fassberg drömde om att hoppa över trädet, men skred inte till verket idag. :-) Det kan gå, om man får till en liten "ramp" vid trappan och fixar till landningen. Därefter körde vi på svartvit slinga hela vägen bort till bohusleden grusvägen, där vidare rätt över på korta bäckstigen, sen höger och vidare mot "hemliga stigen" som är både smal och trixig. Nu körde vi den åt rätt håll, dvs neråt där det är som roligast. Sen hemåt förbi soldatängen och som avslutning tog vi stigen som går parallellt med härlanda grusväg uppe i skogen, med det roliga hoppet över kanten och trippelstenarna i en nerförslöpa där man också kan hoppa lite. Allra sista biten gick på den "hemliga stigen nr2" ovanför hundträningsfältet, först en brant klättring och därefter en av de roligaste stigarna i delsjön som lutar mest neråt. Smal och snabb singletrack där det inte går att slappna av en sekund, det svänger hela tiden... :-9

Tack för idag, vi ses på torsdag!

/Leo

Jag fick det till 12 stycken idag.

Vanligtvis brukar jag sova vid den här tiden, men har lite svårt att sova idag, ligger och grubblar på om jag verkligen utnyttjade min cykel helt idag!??

Kul tur. Svartvit var ovanligt torr. Ävriga stigar oxså för den delen. Det dammade rejält på sina ställen. Tack för en bra tur och trevligt sällskap!
/Peter

fassberg, åtminstone så bottnade du ju framgaffeln. Kanske ger det "grönt freeride-ljus" för att ha framfört Coilern värdigt i skogen? ;-)

/Leo

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> fassberg, åtminstone så bottnade du ju
> framgaffeln. Kanske ger det "grönt freeride-ljus"
> för att ha framfört Coilern värdigt i skogen?
> ;-)
>
> /Leo
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...
> * Happy Extreme Ride - del 2, den 27:e maj, inte
> missa! *

Ja kom fram till detta oxå... dock handlade nattens drömmar om punka och skeva och vinda fälgar... verkar som om första punkan gjorde min fälg lite sne, kan kanske oxå varit då jag bottnade dämparn... har inte gett mig in på hjulbygge eller riktning av fälhar innan men kanske dax för de nu... någon som kan tipps om ett prisvärt riktställ??

Var inte bara trista drömmar, såg ju även mig själv flygandes över "trädet" så klart :D

Tillbaka
Topp