[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

me.I.am sa:
JohanA sa:
Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):

Överst: som det är nu, 880 pixlar för texten, textstorlek 14
Nedre: begränsat bredden till 675 pixlar + minskat textstorleken till 13 pixlar.

Vad tror ni?

Jag besväras inte av nuvarande bredd (det kanske inte är så många som gör det egentligen), men där böjer jag mig för majoriteten.
Men textstorleken röstar jag för att den nuvarande behålls.

Jag röstar också för nuvarande. Annars kommer texten att bli för liten på 90% zoom och allt annat för stort på 100 % ;-)

underscore sa:
... (K/S är ju kanske fixat - jag tänker inte stänga av adblock av många orsaker så lär aldrig få se det, kan nog ses som en teknisk miss 2016 det också)...

Av alla användare tror man ju ändå att du skulle vara en av dem som kunde hantera en adblocker.

Samt: helt rimligt att göra livet en liten aning surt för dem som adblocker.

JohanA sa:
Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):

Nedre: begränsat bredden till 675 pixlar + minskat textstorleken till 13 pixlar.

Vad tror ni?

Skulle det nedre alternativet medföra att bilder blir mindre? Isåfall tycker jag att det är bättre att behålla det som det är nu. Är inte besvärad av bredden och tycker att textstorleken känns bra.

JohanA sa:

Bifogat är skillnaden mellan stående & liggande iPad mini 4. Betydligt behagligare att läsa det stående formatet skulle jag säga.

image.jpeg

image.jpeg

Sen vore det väl både snyggare & mer logiskt om varje inlägg startade med, Av: Användare X, idag 16:25? Räcker dessutom med användarnamnet i fet stil. Eller finns det nån tanke bakom att ha klockslaget & "Inläggslista" högerställt?
Nya K/S är helt klart en förbättring! Annons synkat mot användarnamn uppskattar iaf. jag.

JohanA sa:

Vad tror ni?

Ser betydligt behagligare ut att läsa. Tumme upp från mig!

JohanA sa:

Vad tror ni?

+1 på att minska textstorlek och bredd på sidan. Minska då även textstorleken på rubriken och ändras dess font.

+1 på Henrik83 förslag angående flytt utav datum och ta bort fetstil.

JohanA sa:
Henrik_E sa:
Mer gnäll: "Ny"-indikatorerna är för prominenta.
Vilket färgtema använder du?

Skiss på nedtonad rödfärg för det beiga temat:

Även här så tycker jag att det är bra som det är. Om man ska vara petig så är det någon pixel för mycket padding nertill i "Ny"-rutan på mobben.

Och, brunbeige-temat är kanon på desktopen (heter det så ungdomar?) men nästan gråvitt på mobben (inte lika bra). Ja, jag har kollat inställningen.

Angående klockslag och "INLÄGGSLISTA", bra som det är tycker jag. Dels lätt att hitta med blicken och ger även lite balans visuellt.
Tycker "knapparna" blivit riktigt snygga nu, börjar gilla nya designen mycket.

Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat. Samt någon diskret avskiljare mellan inläggen.

Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också och då tappar man ju den åtråvärda äckleffekten av att lägga upp smaskiga bilder i misär-tråden.

JohanA sa:
me.I.am sa:
Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat.
Behövs Av: ?

Där har jag ingen egentlig åsikt, möjligtvis skulle jag lägga en försiktig röst på att "Av:" skall vara där - men bara om jag känt av att andra också tycker så :)
Kanske enklast att bara testa o ta bort det.
Men OM det blir kvar så definitivt nedtonat.

Lurar mitt öga mig? Eller har knapparna fått mörkare text sista minuterna? (desktop-brunbeige) eller jag luras av att citattexten fått mindre teckenstorlek?
Hm, och större diff mellan mörkt/ljust, tycker det var bättre innan. Bättre med någon "border" mellan inläggen tycker jag

Luthman Photography sa:
Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också...

Håller helt med, att kunna ladda upp och se bilder med större maxbredd och är ju det bästa med ny happy :)

//Källis

Luthman Photography sa:
Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också och då tappar man ju den åtråvärda äckleffekten av att lägga upp smaskiga bilder i misär-tråden.

+1
Lyssna på Luthman. Han är ju ett sådant där bild/foto-proffs så han vet vad han talar om när det gäller bilder :-)

JohanA sa:

Vad tror ni?

Nedre men med samma teckenstorlek. Och snälla snälla ta tebax trådtiteln i inläggen.

Edit. Vill defenitivt ha bilderna så stora som möjligt, betyder breddändringen att det försvinner så ha det som det är.

Senast ändrad:
Alltså skippa den där jävla reklamplatsen, eller skaffa reklam där.

Studdsandet upp o ner gör mig galen.

mikipedia_ sa:
JohanA sa:

Vad tror ni?

Nedre men med samma teckenstorlek. Och snälla snälla ta tebax trådtiteln i inläggen.

Edit. Vill defenitivt ha bilderna så stora som möjligt, betyder breddändringen att det försvinner så ha det som det är.
Bilderna skalas ner så den passar kolumnen men numera är ju bilder klickbara så den förstorade bilden skulle bli lika stor.

JohanA sa:
marr sa:

Vilken bredd på webbfönstret? vilken annonsplats?

Bredd är enbra fråga, min nexus 6.
Den övre annonsplatsen, som först inte finns, sen vecklar ut sig, för att veckla in sig igen.

Också den som ställer till det så man missar inläggen ibland när man går till senaste, då sidan flyttas tre gånger.

marr sa:
JohanA sa:
marr sa:

Vilken bredd på webbfönstret? vilken annonsplats?

Bredd är enbra fråga, min nexus 6.
Den övre annonsplatsen, som först inte finns, sen vecklar ut sig, för att veckla in sig igen.

Också den som ställer till det så man missar inläggen ibland när man går till senaste, då sidan flyttas tre gånger.

Har ett filmklipp om du vill se?

AJ sa:
Luthman Photography sa:

+1
Lyssna på Luthman. Han är ju ett sådant där bild/foto-proffs så han vet vad han talar om när det gäller bilder :-)

Jag kan tycka att texten är viktigare med god marginal... Klickbara bilder löser dessutom problemet.

Jag har två förslag:
1 (som jag nämnt tidigare). Minska radavståndet med ett par punkter.
2. Kursiv stil på citerad text. Eller något mindre text eller annan font. Då blir det tydligare när man skummar igenom en tråd vad som är ny text och vad som är citerat.

Senast ändrad:
Supertramp sa:
Jag har två förslag:
...
2. Kursiv stil på citerad text. Eller något mindre text eller annan font. Då blir det tydligare när man skummar igenom en tråd vad som är ny text och vad som är citerat.

Du menar som det är på HappyRide?

Ok, mitt raljerande är för desktop

EDIT:
men det är mindre storlek på citaten även i mobben, Android-chrome

Senast ändrad:
me.I.am sa:
Ok, mitt raljerande är för desktop

EDIT:
men det är mindre storlek på citaten även i mobben, Android-chrome

Fast skillnaden är ganska marginell. På mobilen lägger jag inte märke till den. Kursivt är nog inte så dumt.

Edit: Fast om det ändrats inom senaste 5 min som Supertramp säger har jag inte ens kollat på mobilen.

Senast ändrad:
Supertramp sa:
Jag har två förslag:
1 (som jag nämnt tidigare). Minska radavstånd ett med ett par punkter.

Det blir bara bättre och bättre, håller dock med Supertramp om punkterna ovan, det är onödigt stort radavstånd. Den citerade texten är något mindre redan nu, men det är knappt synbart, att göra det kursivt blir bra då kan "Av:" tas bort samt detta med att fixa vit (smutsvit) skiljelinje mellan inläggen.

Kul att se hur det växt fram under dagen till att bli väldigt snyggt!

Jag för min del tycker det är lite onödigt med mindre storlek - som det är nu, eller kursivt eller liknande. Tycker linjen till vänster om citaten är fullt tillräckligt.

Klickbara bilder är ju inte samma sak. Man vill ju kunna läsa en fin RR utan att behöva klicka upp varje bild. Jag röstar NEJ för smalare text-/bildfält.

Måste säga att det går framåt i bra takt här sen i morse! Stor förbättring!

Läste ikapp lite gammalt tråderi och gillar att citat funkar mycket bättre än förr. Det blev väldigt mycket oläsbart innan. Tycker också linjen och förskjutningen funkar tillräckligt bra.

Jag körde alltid med desktop-läge förut för jag gillade inte den mobilanpassade. Skönt att slippa välja om.

Det skulle dock vara intressant att se om en vit linje mellan inläggen hjälper läsbarheten.

Jag tror diffen mörkt/ljust gjordes större istf någon typ av avgränsare. Jag personligen hade hellre haft mindre diff och en linje istället, men det är nog många olika åsikter om det.

me.I.am sa:
Jag tror diffen mörkt/ljust gjordes större istf någon typ av avgränsare. Jag personligen hade hellre haft mindre diff och en linje istället, men det är nog många olika åsikter om det.
Ja på det beiga temat mörkade jag ner varannat inlägg lite mer än tidigare. Så ni får gärna fortsätta kommer med synpunkter kring det.

JohanA sa:
me.I.am sa:
Ja på det beiga temat mörkade jag ner varannat inlägg lite mer än tidigare. Så ni får gärna fortsätta kommer med synpunkter kring det.

Det ser jag nu när du säger det. Nu har jag mörkt i rummet så jag märkte det inte. Kanske blir det lite för mörkt men jag får prova i dagsljus också.

Snygg diskreta skuggning runt ramen på denna rutan när man skriver förresten.

(Jag kör bruna temat, hahaha)

Tillbaka
Topp