[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi
Hallelujah!JohanA sa:Nu är det möjligt att dölja signaturer i forumet.
Min profil -> Foruminställningar -> Visa inte signaturer: [x]
http://happyride.se/forum/control.php/1/panel=forum
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hallelujah!JohanA sa:Nu är det möjligt att dölja signaturer i forumet.
Min profil -> Foruminställningar -> Visa inte signaturer: [x]
http://happyride.se/forum/control.php/1/panel=forum
me.I.am sa:JohanA sa:Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):
Överst: som det är nu, 880 pixlar för texten, textstorlek 14
Nedre: begränsat bredden till 675 pixlar + minskat textstorleken till 13 pixlar.
Vad tror ni?
Jag besväras inte av nuvarande bredd (det kanske inte är så många som gör det egentligen), men där böjer jag mig för majoriteten.
Men textstorleken röstar jag för att den nuvarande behålls.
underscore sa:... (K/S är ju kanske fixat - jag tänker inte stänga av adblock av många orsaker så lär aldrig få se det, kan nog ses som en teknisk miss 2016 det också)...
JohanA sa:Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):
Nedre: begränsat bredden till 675 pixlar + minskat textstorleken till 13 pixlar.
Vad tror ni?
JohanA sa:Vad tror ni?
Vilket färgtema använder du?Henrik_E sa:Mer gnäll: "Ny"-indikatorerna är för prominenta.
JohanA sa:Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):
Vad tror ni?
Vad tror ni?
JohanA sa:Vilket färgtema använder du?Henrik_E sa:Mer gnäll: "Ny"-indikatorerna är för prominenta.
Skiss på nedtonad rödfärg för det beiga temat:
JohanA sa:Vilket färgtema använder du?Henrik_E sa:Mer gnäll: "Ny"-indikatorerna är för prominenta.
Skiss på nedtonad rödfärg för det beiga temat:
Behövs Av: ?me.I.am sa:Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat.
NejJohanA sa:Behövs Av: ?me.I.am sa:Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat.
JohanA sa:Behövs Av: ?me.I.am sa:Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat.
Luthman Photography sa:Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också och då tappar man ju den åtråvärda äckleffekten av att lägga upp smaskiga bilder i misär-tråden.
JohanA sa:Behövs Av: ?me.I.am sa:Men jag fortsätter dock tjata om att "Av:" borde vara nedtonat.
Luthman Photography sa:Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också...
Luthman Photography sa:Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också och då tappar man ju den åtråvärda äckleffekten av att lägga upp smaskiga bilder i misär-tråden.
Vad tror ni?
Vilken bredd på webbfönstret? vilken annonsplats?marr sa:Alltså skippa den där jävla reklamplatsen, eller skaffa reklam där.
Studdsandet upp o ner gör mig galen.
Bilderna skalas ner så den passar kolumnen men numera är ju bilder klickbara så den förstorade bilden skulle bli lika stor.mikipedia_ sa:JohanA sa:Kikar på att förändra textradernas längd. Satta ihop en skiss på ändring för desktop (när ni ser högerspalten med en annons och rutor för kalender och köp & sälj):
Vad tror ni?
Nedre men med samma teckenstorlek. Och snälla snälla ta tebax trådtiteln i inläggen.
Edit. Vill defenitivt ha bilderna så stora som möjligt, betyder breddändringen att det försvinner så ha det som det är.
JohanA sa:Vilken bredd på webbfönstret? vilken annonsplats?marr sa:Alltså skippa den där jävla reklamplatsen, eller skaffa reklam där.
marr sa:JohanA sa:Vilken bredd på webbfönstret? vilken annonsplats?marr sa:Alltså skippa den där jävla reklamplatsen, eller skaffa reklam där.
Bredd är enbra fråga, min nexus 6.
Den övre annonsplatsen, som först inte finns, sen vecklar ut sig, för att veckla in sig igen.
Också den som ställer till det så man missar inläggen ibland när man går till senaste, då sidan flyttas tre gånger.
AJ sa:Luthman Photography sa:Jag tycker inte att man ska minska bredden på textfältet, då minskar ju maxbredden på bilder också och då tappar man ju den åtråvärda äckleffekten av att lägga upp smaskiga bilder i misär-tråden.
+1
Lyssna på Luthman. Han är ju ett sådant där bild/foto-proffs så han vet vad han talar om när det gäller bilder :-)
Supertramp sa:Jag har två förslag:
...
2. Kursiv stil på citerad text. Eller något mindre text eller annan font. Då blir det tydligare när man skummar igenom en tråd vad som är ny text och vad som är citerat.
me.I.am sa:Ok, mitt raljerande är för desktop
EDIT:
men det är mindre storlek på citaten även i mobben, Android-chrome
Supertramp sa:Jag har två förslag:
1 (som jag nämnt tidigare). Minska radavstånd ett med ett par punkter.
2. Kursiv stil på citerad text. Eller något mindre text eller annan font. Då blir det tydligare när man skummar igenom en tråd vad som är ny text och vad som är citerat.
me.I.am sa:Jag tror diffen mörkt/ljust gjordes större istf någon typ av avgränsare. Jag personligen hade hellre haft mindre diff och en linje istället, men det är nog många olika åsikter om det.
Ja på det beiga temat mörkade jag ner varannat inlägg lite mer än tidigare. Så ni får gärna fortsätta kommer med synpunkter kring det.me.I.am sa:Jag tror diffen mörkt/ljust gjordes större istf någon typ av avgränsare. Jag personligen hade hellre haft mindre diff och en linje istället, men det är nog många olika åsikter om det.
JohanA sa:Ja på det beiga temat mörkade jag ner varannat inlägg lite mer än tidigare. Så ni får gärna fortsätta kommer med synpunkter kring det.me.I.am sa:Jag tror diffen mörkt/ljust gjordes större istf någon typ av avgränsare. Jag personligen hade hellre haft mindre diff och en linje istället, men det är nog många olika åsikter om det.