[Happy uppdateras] - Måndag morgon jobbar vi

En sak som skulle kunna hjälpa till på mobiler är en flytande knapp som skrollar till toppen. Exemplet nedan är dock inte flytande.

Bilagor

• Screenshot_2016-02-03-09-41-51.png
    Screenshot_2016-02-03-09-41-51.png
    88.1 KB · Besök: 39
Ni borde ändra så att default färgschema är det bruna för de som inte är inloggade. Är det ens någon som använder det vit/gröna temat, kanske ta bort det helt?

Kristoffer R sa:
fhloston sa:
BojanB sa:
Måste vara blind! Hur ändrar jag färgtema?

Tryck på lilla gubben i meny-listen högst upp -> färgtema

Hur skall man få färgtemat att behållas?

Det ändras men blir grönt igen så fort jag klickar på forumet. (Kör laptop m Win7/Chrome)

Mmm, vet inte. För mig behålls det... Även när jag För första gången gick in på Win7/Chrome och loggade in var det mitt valda färgtema...

pbeijer sa:
Ni borde ändra så att default färgschema är det bruna för de som inte är inloggade. Är det ens någon som använder det vit/gröna temat, kanske ta bort det helt?

Ja det vore intressant om det går att plocka fram statistik på vilka teman som används. Alla skärmdumpar här i tråden är ju på bruna eller mörka. Även herr admins skärmdumpar.

ol__ sa:
Rattnalle sa:
ol__ sa:
Är det bara jag som får halva skärmen grå när jag läser på mobilen?

Vadå, såhär? :-)

Japp, så! Lyckades inte ladda upp bild eftersom jag inte kom åt alla knappar på grund av den gråa rutan.

Spännande. Jag tog bilden med Windows funktion för att göra överkanten på skärmen lättare att komma åt med en hand. Jag har inte råkat ut för att sidan har gjort motsvarande.

Tror iofs att jag läste det tidigare i tråden men iaf;
Lägg till en tom rad i "skrivrutan" efter sista quote-taggen när man citerar inlägg så att markören hamnar nedanför texten när man klickar just nedanför.
Allra bäst om skrivrutan får "fokus" direkt (Med markören under citatet) så man inte ens behöver klicka.

Stråland med trådtiteln! men ny knappen kommer med igen.

Kan man inte ha trådtittel och anvnamn på samma rad?

Senast ändrad:
Nu är det nästan som innan! Härligt!

En liten detalj:
Avståndet mellan sista raden i meddelandet och linjen kunde vara lite större.
Kanske också kursiv text på "Redigerad # gång(er).... ?

Senast ändrad:
fhloston sa:
Kristoffer R sa:
fhloston sa:
BojanB sa:
Måste vara blind! Hur ändrar jag färgtema?

Tryck på lilla gubben i meny-listen högst upp -> färgtema

Hur skall man få färgtemat att behållas?

Det ändras men blir grönt igen så fort jag klickar på forumet. (Kör laptop m Win7/Chrome)

Mmm, vet inte. För mig behålls det... Även när jag För första gången gick in på Win7/Chrome och loggade in var det mitt valda färgtema...

Skumt! Det funkar i min mobil.

Johan A - Hur går det till tekniskt, är det cookies eller kopplat till mitt konto? Vill du att jag skall kolla /testa /göra nåt säg till.

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    70.3 KB · Besök: 37
"Av:" är nedtonat, hurra!
Kan ni bara få bort dom där betongsuggorna och bommarna också så blir det jättebra.

Behöver rubriken i varje inlägg vara fetstilt? På mobilen blir den här tråden på håret radbruten. Färre trådar skulle bli det utan det fetstilta -> mindre scrollande.

Jag vill ha ett tema som förvandlar happy till ett excelblad så att chefen inte ser att man sitter och fördriver arbetstid med happy surfande :-)

fhloston sa:
Henrik_E sa:
fhloston sa:
En sak som skulle kunna hjälpa till på mobiler är en flytande knapp som skrollar till toppen.
Inga flytande knappar som tar upp plats tack. Folk med undermåliga mobiler får köpa bättre.

Inte ta upp plats, förstår jag, men kan du utveckla andra delen?

Nu vill jag inte förvandla tråden till en iPhone vs Android-tråd, men jag antar att du kör iPhone? Lång scrollning funkar mycket bättre på android. Inget behov av extraknappar.

trib sa:
fhloston sa:
Henrik_E sa:
fhloston sa:
En sak som skulle kunna hjälpa till på mobiler är en flytande knapp som skrollar till toppen.
Inga flytande knappar som tar upp plats tack. Folk med undermåliga mobiler får köpa bättre.

Nu vill jag inte förvandla tråden till en iPhone vs Android-tråd, men jag antar att du kör iPhone? Lång scrollning funkar mycket bättre på android. Inget behov av extraknappar.

Håller med om inget krig, och jag kör Android :-) det går hyfsat att skjuta iväg en lång scrolling, med är det väldigt långt är det praktiskt med en knapp. Jag håller dock med dig om plats och störande element, och har ingen idé om hur man kan lösa det (förutom att ha en fast längst ner, men den hjälper inte 4/5 delar ner)

fhloston sa:
trib sa:
fhloston sa:
Henrik_E sa:
fhloston sa:

Håller med om inget krig, och jag kör Android :-) det går hyfsat att skjuta iväg en lång scrolling, med är det väldigt långt är det praktiskt med en knapp. Jag håller dock med dig om plats och störande element, och har ingen idé om hur man kan lösa det (förutom att ha en fast längst ner, men den hjälper inte 4/5 delar ner)

Jag surfar på en Android, med chrome, känns ju som att dom (chromeansvariga) borde kunna få till en sån där scrollindikator som man kan dra i.

EDIT: la in citeringar
EDIT2: syftning

Senast ändrad:
Går det att göra så maxbredden på forumet inte blir bredare än vad det är när kalendern och köp och sälj syns? Som det är nu breddas det ända tills dessa får plats för att sedan minska i bredd igen. Går det inte bara att fylla ut med tomrum bredvid forumet tills dess att de får plats istället för att öka bredden. Blir väldigt långa rader (över 170 tecken) när bredden på webbläsaren är precis mindre än att kalendern får plats.

pbeijer sa:
Går det att göra så maxbredden på forumet inte blir bredare än vad det är när kalendern och köp och sälj syns? Som det är nu breddas det ända tills dessa får plats för att sedan minska i bredd igen. Går det inte bara att fylla ut med tomrum bredvid forumet tills dess att de får plats istället för att öka bredden. Blir väldigt långa rader (över 170 tecken) när bredden på webbläsaren är precis mindre än att kalendern får plats.
Det tycker jag låter som ett bra förslag.

fhloston sa:
trib sa:
fhloston sa:
Henrik_E sa:
fhloston sa:

Opera har inbyggd knapp för det, upp och ner, Android.

Kan man lägga en bredd inställning i användarprofilen(som färgtemat), tänker på tecken bredden för läsbarheten?

Vill man då ha smalare får man mindre bilder men kan klicka upp dom större.

Jag skulle vilja se en återgång till en den gamla uppdelningen med en vit bakgrundsyta mellan inläggen. Linjen tillför bara mer element när ögonen behöver färre. Allt behöver inte smällas ihop så hårt som nu. Nu är det mer mellanrum mellan rubrik och innehåll än mellan föregående inlägg och rubrik. Då blir det rörigt tyvärr.

Snyggt att ta tillbaka trådtiteln, men varför denna fascination för fet stil? Det valda typsnittet gör sig inge vidare i fet stil + att det bara skäl fokus från brödtexten. Sen vill jag fortf. slå ett slag för att placera klockan direkt efter användarnamnet.

Tillbaka
Topp