Hej kamrater!
Nu är det inte säkert att just jag kan haka på i er SUB10-grupp då 03.38-startfållan början bli mättad med alla andra SUB-grupper. Jag ska göra ett ärligt försök på plats i Motala och ändra min 00.28 till 03.38.
Hur det än blir kommer jag fullfölja mina åtaganden gällande nummerlapp mm. Jag gör lapparna idag efter 12 så tillkommer det cyklister efter 12 får man snyggt göra sig en egen skylt.
_________
VIKTIGT!
_________
Sedan ser jag gärna att vi som inte har starttid 03.38 har ett möte innan vi hämtar ut nummerlapparna samt ett efter som e lite längre där vi pratar taktik, upplägg, stopp mm. Den aktuella mötesplatsen i nuläget är utanför entren till den stora idrottshallen som även är sovplats för cyklisterna.
_________
VIKTIGT!
_________
Jag föreslår 17.00 som första tid. Skaka hand och ta några kvicka beslut. För det är fler än jag som måste byta i gruppen faktist.
18.30 Stormöte med alla som ska cykla i SUB10. Taktik, genomgång och upplägg. Nu är det även klart hur vi andra kommer att göra som inte har starttid 03.38. Vi ses utanför idrottshallen.
Här kommer lite tips.
DETTA BÖR DU LÄSA INNAN LOPPET!
http://ckvalhall.se/doc/Dogma2009.pdf
Tips, här är tips från mig. Ta det med en nya salt ;)
Kläder.
Om det inte blir regn eller storm brukar denna model fungera.
Armvärmare
Ben eller knävärmare
Funktions t-shirt
Cykeltröja
Vindväst
Keps
Glasögon, transperant lins om du ska ha en. Annars gråa, gula vid regn & moln
Skoöverdrag ovanpå skorna - värmer bra i morgondaggen.
Vindtäta tunna handskar. Finns för 99kr på stadium (SOC)
Flossad insida, lycra eller bommull i överdragen är en smaksak. Alltberoende på hur mycket du fryser osv. Bra sak är att hålla dina knän, fossingar och händer varma.
Bättre att kunna ta av sig än att frysa. Det går att lämna grejer vid depåerna som du sedan hämtar ut på skolgården efteråt.
Mat:
Käka som vanligt och varierat. tre dagar innan dra i dig Vitargo Carboloader enligt anvisning och ät, drick som vanligt.
Träning:
Undvik långa och intensiva pass nu. Nu kan du ut å rulla och trampa av dig lite av den värsta abstitnesen :)
Vila från onsdag - torsdag
Cykel:
Tvätta cykeln, putsa, olja slitdelar och gå igenom grejerna grundligt. Det vore jävligt trist om någons bakväxel kränga in i bakhjulet å gruppkraschen är ett faktum. SÄKERHET SÄKERHET SÄKERHET!!!
Det är ingen putstvävling men ha den fixad och klar så kanske vi slipper missöden.
Köpa grejer:
Ska du köpa grejer bör du göra det nu. Cyclecomponets har 1-2 dagars leverans på många delar av sortimenetet och håller sin leveranstid förutsatt att du beställer innan 12. Gör du det skickas ordern samma dag. populära butiker som CC och cykloteket kommer ha TOKMYCKET att göra denna vecka. Så om du hänger på låset vid öppning eller kommer in 10 in inna stängning kan det vara mindre med folk. Förra året fick CC låsa dörren för att folk inte skulle komma in efter stängening då det bara strömmade in folk hela tiden...
Ska du köpa kläder bör du göra det med god marginal så du hinner prova grejerna under en kortare tur samt tvätta grejerna innan du har på dig dem inför VR. Ska du köpa ben och armvärmare så se till att få rätt storlek. Resåren mm kan dra i skinnet om det är fel storlek vilket inte är så skönt efter några mils cykling.
Köp inga nya skor nu, sadel, eller hjälm. Risken för skav är stor. Visst kan du köpa grejerna men du bör inte använda dem under detta lopp.
Köp din energimat nu. prova, ät och se hur din mage reagerar. Kanske lite sent påtänkt just nu men prova dig fram. det går att köpa grejer på plats men det är inte säkert att du får just det DU vill hal.
Boende:
Vill du ha ett billigt boende samt inte har problem att bo med andra är idrottshallen ett bra alternativ. Kostar billigt och erbjuder gratis massage efter målgång. Dusch och bastu finns. Frukost finns också i cafeterian.
Hygien:
-Duscha några timmar innan loppet så kommer du frysa mindre.
-Prova rumpsalva, byxfett från assos eller helosan salva, babypuder mm för att minimera risken för skavskår.
-Har du liniment och kommer köra med knävärmare eller barbent, se till att allt sugs in i huden. annars fastnar en massa skit på benen längs med vägen. flugor, smågrus mm.
-Raka benen. det underlättar sårtvätt om du skulle krascha. Även vid massage underlättar det för massören och när du ska ha på liniment.
Glöm inte att vila inför loppet så ses vi i Motala!
/B
Jag har säkert glömt en massa men då får jag väl edita eller så får ni lägga till något...
SUB10 lapp med stripes - Jag fixar