happymtb dekaler?

happymtb dekaler?
Jag har några gamla dymoklibbor kvar om det krisar :) vitt o svart på transparant tror jag.

jansson99 hade kontakter i branschen som skulle kontrolleras, men det var några år sen nu :-)

happymtb dekaler?
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har några gamla dymoklibbor kvar om det
> krisar :) vitt o svart på transparant tror jag.
>
> jansson99 hade kontakter i branschen som skulle
> kontrolleras, men det var några år sen nu :-)

jada jada jada. Jag har inga vänner kvar i branschen. Den har sagt upp bekantskapen med mig.

happymtb dekaler?
vilka/vilken storlek på dekalen är önskvärda? o är det mer intressant med "lösa" bokstäver än med en vanlig rektangulär klibba för min del skulle ja nog fördedra lösa dvs bara loggan ingen bakgrund.

har ev en på gång som kan fixa klibbor men vill ha mer mått o önskemål innan ja kollar mer ingående

Senast redigerad av en moderator:
happymtb dekaler?
Håller med, happy klibbor vore kul. Rektangulära med transparent bakgrund känns inte alls lika lyxigt som urstansade bokstäver. Gärna någon extra krona dyrare och riktigt fet vinyl så det håller för lite väder och vind. Och kanske lite större än överdrivet diskreta standard omkring 2cm*10cm... typ 5cm*25cm lr vad det kan tänkas bli vore fläskigt... jag tänker insida gaffelben, undersida diagonalrör, omkring sadelrör eller liknande placering :)

happymtb dekaler?
jeppman88 skrev:
> Lite happydekaler vore ju inte helt fel! Så man
> kan sprida budskapet om guds gåva till de
> cykelintresserade!
+1 O sätta på de små röda bilar som är ute efter mig..

happymtb dekaler?
Hur ska dekalerna se ut, storlek färg etc? har lite känningar hos en reklamfirma smo stripar bilar, grävmaskiner, profilkläder, you name it.

får jag bara svart på vitt hur det ska se ut så kan jag höra mig för efter semestern.

happymtb dekaler?
jeppman88 skrev:
> Kanske vore snyggt med loggan så som den ser ut
> högst upp på hemsidan men på sån där dekal
> som är "figurklippt".

Bra idé. Borde ju funka bra då den "sitter ihop" i alla delar.

happymtb dekaler?
jeppman88 skrev:
> Kanske vore snyggt med loggan så som den ser ut
> högst upp på hemsidan men på sån där dekal
> som är "figurklippt".

+1

happymtb dekaler?
happyheader_thinedge.gif ht=84

Det skulle nog räcka med att man klipper den så här tight. Eller blir det snyggare om man klipper bort varenda hålighet i bokstäverna?

happymtb dekaler?
Det enklaste är att ta som din bild, inkl ränderna (de hör till loggan!) och trycka på transparent. Jag har PSD-original.. storlek ca 15x4 cm? Sen kan man ju göra en större variant i liten upplaga också.

-j

happymtb dekaler?
jomper skrev:
> Det enklaste är att ta som din bild, inkl
> ränderna (de hör till loggan!) och trycka på
> transparent. Jag har PSD-original.. storlek ca
> 15x4 cm? Sen kan man ju göra en större variant i
> liten upplaga också.
>
> -j
Men menar du på en rektangulär dekal där det blir över som är transparent. För en figurklippt känns lite proffsigare :D haha

happymtb dekaler?
jomper skrev:
> Jag tänker lite på vad det skulle kosta också.
> Utskuren kommer antagligen kosta en bra slant per
> dekal.

Det kan vara värt att kolla upp det iaf :D

happymtb dekaler?
Omröstningsdags då kanske?

Jag röstar för:

Bara texten, inga ränder
Utskuren, ej rektangulär
Vit text, svart outline/skuggning
The bigger, the better

happymtb dekaler?
Niko/Frost skrev:
> Omröstningsdags då kanske?
>
> Jag röstar för:
>
> Bara texten, inga ränder
> Utskuren, ej rektangulär
> Vit text, svart outline/skuggning
> The bigger, the better

+1 på det, inom rimliga gränser för priset då.

happymtb dekaler?
42Hz skrev:
> Niko/Frost skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Omröstningsdags då kanske?
> >
> > Jag röstar för:
> >
> > Bara texten, inga ränder
> > Utskuren, ej rektangulär
> > Vit text, svart outline/skuggning
> > The bigger, the better
>
> +1 på det, inom rimliga gränser för priset då.

+2 va precis så jag tänkte mej i tidigare inlägg fast ja formulera mej nog lite knas ;)

Senast redigerad av en moderator:
happymtb dekaler?
42Hz skrev:
> Niko/Frost skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Omröstningsdags då kanske?
> >
> > Jag röstar för:
> >
> > Bara texten, inga ränder
> > Utskuren, ej rektangulär
> > Vit text, svart outline/skuggning
> > The bigger, the better
>
> +1 på det, inom rimliga gränser för priset då.

+1, det får ju inte bli för dyrt. "the bigger the better"... det kan ju vara bra med lite mindre också för såvida man inte har aeroram så finns det ju inte jättemycket plats.

happymtb dekaler?
Ska vi omformulera förslaget då kanske? Eller en önskan om två storlekar, en c:a 15x4cm som Jomper hade färdigt original på, och sen en lite mindre eller en något större? Personligen hade jag helst sett en lite mindre än Jompers original och en c:a 70% större istället, eller?

happymtb dekaler?
skulle ju va nice med som du niko va inne på en 2*10 typ o en 5*25 eller nån stans ii dom trakterna iaf för de lilla går få på tex kedjestagen ramen sving ja rättare sagt vart man vill på en hoj medans dom större går ha under diagonalröret o på bilar etc

happymtb dekaler?
Ska vi komma överens om ett rimligt pris också? Jag är bredd att lägga runt 20 spänn för de små dekalerna och kanske 30 eller 40 för stora. 10 st av varje.

happymtb dekaler?
Jag är beredd att lägga 20-30 kr för EN stor dekal, och 20-30 kr för ett fempack små dekaler, om vi talar storleksordning ungefär vad darkforce var inne på där. Exkl frakt förstås. Men med dom priserna förutsätter jag riktig god kvalitet på vinyl, inte den där billiga sörjan som man t.ex får med en gång om året i Mbuk i form av massa små dekaler på plastigt pappersark, då är jag inte intresserad alls istället.

happymtb dekaler?
Det halvfula, uppsvällda barbapappa-typsnittet i standard-loggan såklart? Fast jag medger förstås att jag inte tackat nej till ett kantigare typsnitt, med svart text på vit outline och med t.ex MTB i rött, det skulle matcha mitt bygge fint :)

happymtb dekaler?
Niko/Frost skrev:
> Det halvfula, uppsvällda barbapappa-typsnittet i
> standard-loggan såklart?

+1 på det. Jag vet inte varför men när jag klippte ihop det senaste Åre-alstret förra året hittade jag inte igen typsnittet, jester någonting?, och det kändes väldigt fel på något sätt när jag använde ett annat typsnitt.

> Fast jag medger
> förstås att jag inte tackat nej till ett
> kantigare typsnitt, med svart text på vit outline
> och med t.ex MTB i rött, det skulle matcha mitt
> bygge fint :)

happymtb dekaler?
Niko/Frost skrev:
> Det halvfula, uppsvällda barbapappa-typsnittet i
> standard-loggan såklart? Fast jag medger
> förstås att jag inte tackat nej till ett
> kantigare typsnitt, med svart text på vit outline
> och med t.ex MTB i rött, det skulle matcha mitt
> bygge fint :)

+1 En liten modernisering? :P

happymtb dekaler?
Originalet är inte till en specifik storlek. Men 20-30kr för fem små dekaler är helt omöjligt om man vill ha en utskuren dekal, med transparent bakgrund kanske det är möjligt däremot.

Nej, vi kommer inte ha en helt annan logga på ev klibba jämfört med alla andra. We are all barbapapps.

Vill man ha en helt egen dekaldesign så går det ju att trycka upp typ via dekaltrim.

happymtb dekaler?
Haha, ja det är ju solklart att det är barbapappa som gäller :) ...kan vi inte klämma in en Kränkningsförordnings-logga på samma gång?

Näh men lite allvar då, vad är en realistisk prisbild för exempelvis 1 stor eller 5 små, eller vad som nu kan antas uppfattas som ett lämpligt antal per order?

happymtb dekaler?
Stickit.se konturskär utan extra kostnad. Jag vet inte vilken kvalitet det är på vinylen dock.

2x10 kostar 1.24kr/st vid köp av 1000
5x25 kostar 4,90kr/st för samma antal

Andra material går att få till mot offert. Ska jag dra iväg en fråga? Är måtten 1:5 eller är det någon annan skala jag ska fråga efter? Är det 1000 vi ska ha eller 2000? 3000?

happymtb dekaler?
1000 små kan jag köpa, men 1000 stora är lite många. 100 kanske?

Fråga på de måtten, jag har original i vektorformat. Frågan är bara om jag är särskilt sugen på att sköta all logistik, redovisning osv..

Tillbaka
Topp