marr sa:
Crocko sa:
marr sa:
Blev väl inte helt bra med mina xr391 fälgar. De var lite veka.
Funderar på att byta till dessa:
https://www.nextie.net/premium-mountain-29-inch-NXT29XM33
Frågan är hur jag behandlar nexties erd siffra i dtswiss ekerkalkylatorn. Kan jag ta 587mm och bli nöjd? Bara räknat på dtswiss fälgar innan, då har de fungerat. Men det talas om att tillverkare mäter olika.
Vilken applikation var de tänkta till? fick hem mina x25 från newmen igår och de känns förvånansvärt stabila för ändamålet, men sen skall de ju byggas oxå, men fälgen känns som den borde väga betydligt mer. dock finns de ju bara som 28-hål om du nu redan har nav.
Finns nån tråd om hur kalkylatorn räknar brukar köra 3 olika och ta ett medel sen avrunda uppåt när jag är osäker, brickor får man addera för i DT om man kör generisk fälg.
Rulla stig typ. De är obehagligt flexiga :p
Det lät ju ganska okul, det korta svaret vet du redan, du har byggt med hopplöst omoderna hope och spagetti ekrar, men det mer seriösa svaret vet jag inte låter ju skit trist att DT inte levererar. Som sagt så skall jag testa Newmen på bägge kommande skogsbyggena, primärt för att de leverera den innerbredd jag vill till ok vikt, men när jag läste lite så har de fått väldigt bra recensioner ute i verkligheten för att vara stabila och tåla stryk.
Men att ge råd ifrån internetcykling innan jag rullat på dem är ju kanske inte det underlaget du behöver för ett beslut, men jag återkommer när mina mjukostar blir klara.
Vad blev det för ekring och spänning på dina xr391?