Dr Gugge skrev:
-------------------------------------------------------
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I sådana här lägen skall ni alltid fråga er:
> > Vad skulle Pebben gjort?
Ja men per. Nu är du där igen med ett intetsägande inlägg som inte tillför något igen. Men jag skall ändå ta mig tid att bevara frågan så ni inte behöver gissa, för det kanske man skulle göra i denna situation. Ställa sig frågan. Vad skulle nu Pebben gjort?
Och svaret på frågan är som följer. Om den ringlade i väg så skulle jag inte gjort ett jävla skit. Det var en liten huggis det var frågan om, eller? Ja uppsöka sjukhus kan nog vara listigt förstås
Om det lilla livet varit kvar och försvarat sig och då på en väg. Ja jag cyklar ju bara LVG. Då hade jag väl lyft bort det lilla livet, så att den inte blir överkörd.
Och om den varit död eller allvarligt skada. Ja då hade jag naturligtvis käkat upp den. Dock inte levande naturligtvis. Nej först avlivat den och sedan käkat den och då kokt så klart.
Kanske inte på en gång. Nä jag hade fryst ner den och nyttjat den i utb syfte. Alla ormar som jag av misstag eller någon annan av misstag råkar ha ihjäl eller skada så illa att man bör avliva den av empatiska skäl nyttjas självklart i utbildning. Vad skulle man anars göra med den. Slänga bort den?
> Han skulle väl nöja sig med ett par skott från sin AG90 kompleterat med Granatgevär M/86 hehe ;)
>
> //Kristoffer
Men Kristoffer. Det var en liten, liten huggorm, inget jättemonster precis. Nä då behöver man inget av det du tycks tror. Vilket fö är två bra vapensystem. Men inte för att jaga orm. Nej då behöver man på sin höjd ett par lite grövre handskar och en liten, liten pinne. Det är vad man behöver för att ta en liten huggis. Ja om man nu inte är rädd för våra små och i princip ofarliga ormar. Ormar som har fullt sjå med en gummistövel. Hugga, hugga och hugga ;7)
Och så visar ni prov på er okunskap nu igen. För ni vet väl att ALLA ormar är fridlysta i vårt fina lilla land. Och det är bara ormar som är dödade pga olyckliga omständigheter som vi tar. Skulle aldrig falla mig in att döda en helt frisk och fin orm för att ha som utbildning objekt.
Det finns det allt för många idioter som sköter så bra ändå. Döda fridlysta och värnlösa djur.
Men ni roar mig och mina kollegor med era inlägg. Det måste jag ge er.
Fö smakar orm inte alls som kyckling, det smakar orm ;7) Och nej jag har inte vräk i mig orm precis. Dom är ju fridlysta............