hur fort

• Trådstartare Trådstartare bobo
  • Start datum Start datum
hur fort
Körde i 57km när jag var 7år på en 24"are. Det är enda gången jag har haft cykeldator eller mätt upp fart på annat vis. Nu har jag säkert dragit mycket snabbare. :-P

Senast redigerad av en moderator:
hur fort
hehe, mitt tappra rekord ligger på 77 km/h, med en Cyklepro Stonypoint. :D

ni skulle sett minen på tanten som satt i bilen som jag cyklade om.... ;D

var Dalviksbacken i jönköping.

hur fort
Har druckit lite sprit ..känner mig våghalsig..kanske skulle ut o dra nerför berget sen komma in här och skriva 100 nånting..eller ambulansflyget till the krankhouse

hur fort
64 km/h, Ekerö, Sånga-Säbyvägen i backen ner mot kyrkan. Gick stabilt och fint på Dr. Dew:en. Siktar på att köra lite snabbare i sommar med labbarna i bocken på min nya racer.

/Hutch

hur fort
Bogsering klassar jag egentligen som fusk.. Men med lite kreativ tolkning av reglerna är alltid bara bra och frågan är ju trots allt "Hur fort har du åkt på cykel?" så det borde ju egentligen räknas.

Förra sommaren körde jag i 51 km/h på min Crescent Balder (-97) och det var inte i någon jättebrant backe.

/Johan

hur fort
66 km/h är rekordet än så länge...backe i närheten av Sturefors (Linköping)...ändå tröck jag inte på fullt...får se vad denna sommaren kan bidra med för hastigheter...

//Rickard

hur fort
Som bäst har jag kört 86 km/h men det var bakom min gammla Volvo 245 på min Bianchi Tempocykel. Det var på 90 väg.
Gissa om bilisterna som körde om glodde.

Annars har jag gjort 89 km/h i nerförsbacke på Sollerörloppet för en massa år sedan.

// Herman

hur fort
Fanns nån film som cirkulerade på internet för några år sen med en kille vars hobby var "downhill". På filmen cyklade han, iförd sin specialdräkt, ner för en vulkan med sin specialgjorda supercykel. I 180 blås knäcktes ramen på mitten och han flög som en vante en bra bit. Mirakulöst överlevde han tack vare sin dräkt :D

hur fort
Tony Helmerson gjorde 168 km/h om jag inte minns fel för några år sedan nerför väggen i Sälen.
Annars ligger världsrekordet på över 200. Oxå det på packad snö.

// Herman

hur fort
Vi paceade upp en hastighet av 58 km med bil bredvid.. på en skrothög till mtb på grusväg!
I sommar blir det att sätta nått smutt rekord, en runda på 4 mil runt en sjö på bergochdalbanevägar på hårdpackad grusväg med cyclocross.. backarna av modellen som man får leda upp en trimmad moppe för. =)
Dom stora backarna är bara på halva sträckan, och jag börjar direkt vid "gränsen" i stort sätt, ska jag ta backarna i början eller slutet för bästa tid? :D

hur fort
80km/h efter motorcykel, en hand på styret, en hand på motorcykeln.
Annars har det blivit 60km/h nerför en kurvig grusvägsbacke i Säfsen, utan att trampa, rullade sakta över krönet och sedan ökade farten rätt bra. Jag ångrar att jag inte trampade så mycket jag orkade i början, det hade nog gått skapligt fort då.

hur fort
Jag uppgraderade mitt rekord lite idag så jag kände att jag var tvungen att hitta den här gamla tråden.

65,5 km/h i en hyfsat kort och inte oerhört brant backe. Jag tryckte i och för sig på bra men jag blev förvånad att det gick så snabbt. Det kanske var extra mycket medvind just då, för det blåser rätt mycket idag.

hur fort
max.jpg

hur fort
41mph (66km/h) nedför backen från Torrey Hills till Sorrento Valley i norra San Diego (brukade bo där) på en Trek 8000. Där backen tar slut är det en T-korsning, och rakt fram finns bara en massa saker som gör ont att köra in i (vägräcke, träd, ...). Betong med en massa skräp på som underlag gjorde det väldigt olustigt att bromsa. Hann bli ordentligt skraj innan jag till slut fick stopp på hojen.

/Daniel

hur fort
Jag har kört ca 240 en gång... Men det var med motor :) På min nuvarande cykel hade jag 58 km/h en gång vill jag minnas. Tycker det kändes jäkligt fort. Har problem att trampa i den farten. Skulle nog gå snabbare med högre växel i en brant backe.

hur fort
72 blås med MTB nerför Paradisbacken (Partille), 80 blås med racern nedför Burmabacken (Kortedala).
Vad man INTE ska fundera på i dom lägena är hur extremt slittåligt och stötupptagande lycra är...(not).

hur fort
Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
> 72 blås med MTB nerför Paradisbacken (Partille),
> 80 blås med racern nedför Burmabacken
> (Kortedala).
> Vad man INTE ska fundera på i dom lägena är hur
> extremt slittåligt och stötupptagande lycra
> är...(not).
>
> // Peter Luihn
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

Hmm... Paradisbacken är bra för fartupplevelser. Har också maxat 72 på MTB där, fast med en galen kompis på rullskidor bredvid, bara för att han ville se vad det gick att komma upp i på skidor utan broms. Skulle inte vilja bytt utrustning just då ;-) Kändes tryggt med skivbromsar istället för o-bromsar...

Tillbaka
Topp