Bornlikethis
Aktiv medlem
Hur ofta brukar ni få punka?
Tre gånger på tre år. Alla genomslagspunkor. Två av gångerna var det på exakt samma ställe - ett vägarbete i nedförsbacke.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
3 år sen senast på landsvägshojen, väldigt sällanSjälv har man fått byta slang tre gånger den senaste månaden :(
Är det normalt?:|
Dåliga slangar?
Jag har en del punkor också. Två gånger olika år på Mälaren Runt pga glas efter Enköping. En gång i Skåne pga metallskräp. En gång i Hallunda, spik. Två gånger förra året på samma tur. Först glas vid Bollhallen i Södertälje och sen genomslag pga för dåligt pumpat vid Listonhill.Jag får fler punkteringar än snittet här. Undrar varför? ??
Skit händer helt enkelt?Jag har en del punkor också. Två gånger olika år på Mälaren Runt pga glas efter Enköping. En gång i Skåne pga metallskräp. En gång i Hallunda, spik. Två gånger förra året på samma tur. Först glas vid Bollhallen i Södertälje och sen genomslag pga för dåligt pumpat vid Listonhill.
Ja, utom det sista, det var bara jag som var less och chansade.Skit händer helt enkelt?
Håll dig borta från vägarna så slipper du kanske punka ?Jag har en del punkor också. Två gånger olika år på Mälaren Runt pga glas efter Enköping. En gång i Skåne pga metallskräp. En gång i Hallunda, spik. Två gånger förra året på samma tur. Först glas vid Bollhallen i Södertälje och sen genomslag pga för dåligt pumpat vid Listonhill.
Tidigare avsliten hälsena och nu ett trilskande knä minskar risken avsevärt. Men planerar en tur idag med dinousaurcrossen. Den har Schwalbe Marathon Plus, punka där och det är läge att ge upp cykling. ? Jag måste få ihop lite mil innan Siljan Runt 160km. Just nu är ackumulerad cykelmängd för året ca 40km. Knäskadan uppkom i inomhusf*tboll, en del påstår att jag är för gammal för f*tboll, men det kan väl inte stämma?Håll dig borta från vägarna så slipper du kanske punka ?
Avsliten x2 , det funkar ?Tidigare avsliten hälsena och nu ett trilskande knä minskar risken avsevärt. Men planerar en tur idag med dinousaurcrossen. Den har Schwalbe Marathon Plus, punka där och det är läge att ge upp cykling. ? Jag måste få ihop lite mil innan Siljan Runt 160km. Just nu är ackumulerad cykelmängd för året ca 40km. Knäskadan uppkom i inomhusf*tboll, en del påstår att jag är för gammal för f*tboll, men det kan väl inte stämma?
Jag som tycker en gång är en gång för mycket.Avsliten x2 , det funkar ?
marathon plus; hur står du ut?? eller är det något hemligt träningsupplägg, typ löpare med tyngdbälte? ?Tidigare avsliten hälsena och nu ett trilskande knä minskar risken avsevärt. Men planerar en tur idag med dinousaurcrossen. Den har Schwalbe Marathon Plus, punka där och det är läge att ge upp cykling. ? Jag måste få ihop lite mil innan Siljan Runt 160km. Just nu är ackumulerad cykelmängd för året ca 40km. Knäskadan uppkom i inomhusf*tboll, en del påstår att jag är för gammal för f*tboll, men det kan väl inte stämma?
Ja, på båda.marathon plus; hur står du ut?? eller är det något hemligt träningsupplägg, typ löpare med tyngdbälte? ?
Vanliga marathon rullar inte trögt, har sådana på en cykel och jag märker ingen skillnad i hur lätt de rullar, att de uppfattas som trögrullande av en del beror nog på att de är tunga och därför tror man att de rullar trögt men så har inte varit fallet på de jag haft.marathon plus; hur står du ut?? eller är det något hemligt träningsupplägg, typ löpare med tyngdbälte? ?
Marathon Plus är lite mer trögrullade än mer racedesignade däck. Dinousaurcrossen blev långsammare utför med S M + än innan. Men mer accelerationssega än trögrullade tror jag.Vanliga marathon rullar inte trögt, har sådana på en cykel och jag märker ingen skillnad i hur lätt de rullar, att de uppfattas som trögrullande av en del beror nog på att de är tunga och därför tror man att de rullar trögt men så har inte varit fallet på de jag haft.
Marathonen har klarat sig från punkteringar men på de med kevlarskydd har jag fått punktering i genomsnitt var 250-300 mil ungefär.
Inte jag heller. Har dem på Brompton också.Har fö inte fått en enda punka med Schwalbe Maraton.
jag tycker det är avsevärd skillnad i rull på ska vi säga vanliga lättrullande däck och marathon. men de senare bättras något till nästan ok om man slipar undan en del av det tjocka skuldergummit.Vanliga marathon rullar inte trögt, har sådana på en cykel och jag märker ingen skillnad i hur lätt de rullar, att de uppfattas som trögrullande av en del beror nog på att de är tunga och därför tror man att de rullar trögt men så har inte varit fallet på de jag haft.
Marathonen har klarat sig från punkteringar men på de med kevlarskydd har jag fått punktering i genomsnitt var 250-300 mil ungefär.
Jag tänkte lite fyndigt skriva "jag har inte punkat sedan 2022", men sen kom jag på att en har jag ju faktisk hunnit med i år också :(Vem får punka 2023?
Jag ljög lite kom jag på, har nyss köpt en ss med pyspunka bak. Inte cyklat på den dock.Jag tänkte lite fyndigt skriva "jag har inte punkat sedan 2022", men sen kom jag på att en har jag ju faktisk hunnit med i år också :(
Laddar du för evenemang?Jag ljög lite kom jag på, har nyss köpt en ss med pyspunka bak. Inte cyklat på den dock.
Laddar 1% / Laddade 99%Laddar du för evenemang?
Tråkigt med ryggen. Krya på dig nu, eller efter åtgärd.Laddar 1% / Laddade 99%
Verkar som att ryggen är skrot och att det blir backjobb i Sthlm.
Annars är din känsla rätt?