Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bjorkkis sa:Ännu en försening, skulle skickats i mitten av förra veckan från Ibis men nu blev det sagt mitten av nästa vecka. CK räknar med att jag ska ha den i mitten av Juli, får väl se hur det blir med det...
sndMrk sa:bjorkkis sa:Ännu en försening, skulle skickats i mitten av förra veckan från Ibis men nu blev det sagt mitten av nästa vecka. CK räknar med att jag ska ha den i mitten av Juli, får väl se hur det blir med det...
Blå ram?
Makten sa:bjorkkis sa:Ännu en försening, skulle skickats i mitten av förra veckan från Ibis men nu blev det sagt mitten av nästa vecka. CK räknar med att jag ska ha den i mitten av Juli, får väl se hur det blir med det...
Samma här, fast jag väntar på en Ripley. CK har skjutit fram datumet två gånger. Konstigt att de inte lär sig hur man gör nån gång.
bjorkkis sa:Ännu en försening, skulle skickats i mitten av förra veckan från Ibis men nu blev det sagt mitten av nästa vecka. CK räknar med att jag ska ha den i mitten av Juli, får väl se hur det blir med det...
Smoothbore sa:bjorkkis sa:Ännu en försening, skulle skickats i mitten av förra veckan från Ibis men nu blev det sagt mitten av nästa vecka. CK räknar med att jag ska ha den i mitten av Juli, får väl se hur det blir med det...
Nu är det mitten av nästa vecka, någon som fått något nytt besked? Åre-resan v.30 har gått från "hinner träna i Flottsbro"-> "leverans är safe"-> "bör funka"-> "kan funka" är nu nere på "osannolikt men teoretiskt möjligt" så nu blir det hyrcykel för jag vill helst inte köra park med 100 mm hardtail.
filbur sa:Ligger troligtvis i samma batch som er och väntar på skeppning som skjuts upp med en veckas mellanrum 2-3 ggr nu.
Frågade CK om de kunde erbjuda en bra deal på uppgraderade bromsar som kompensation för försening men icke då de sålde den med i princip nollmarginal.
Får väl hoppas att utebliven kontakt den här veckan innebär att den är skeppad...
Raggamuffin sa:Fast det visste du väl från början att det skulle bli sådär?
Har reklamerat min KS-Lev idag och får se hur smidigt det kommer avlöpa, Viktor på CK är hur som helst väldigt bra att göra med.
Raggamuffin sa:Jag har för övrigt fått hem mitt angleset från Barbados men tvekar lite pga den kortare reachen.
Applåder!Crossmax sa:En 51 sidor lång tråd kan ju inte alla orka läsa genom, så för nytillkomna kanske följande sammanfattning av tråden hittills kan vara en TL;DR.
theBrand sa:Applåder!Crossmax sa:En 51 sidor lång tråd kan ju inte alla orka läsa genom, så för nytillkomna kanske följande sammanfattning av tråden hittills kan vara en TL;DR.
Raggamuffin sa:Fast det visste du väl från början att det skulle bli sådär?
Har reklamerat min KS-Lev idag och får se hur smidigt det kommer avlöpa, Viktor på CK är hur som helst väldigt bra att göra med.
glitch sa:Raggamuffin sa:Fast det visste du väl från början att det skulle bli sådär?
Vad felade mer än att kragen skruvar upp sig varje tur? ?
Snakepit sa:theBrand sa:Applåder!Crossmax sa:En 51 sidor lång tråd kan ju inte alla orka läsa genom, så för nytillkomna kanske följande sammanfattning av tråden hittills kan vara en TL;DR.
Spot on! Det som saknas är ”ocyklingsbar pga avsaknad av angle set, behöver flackare gaffel till mina 0,8 bar i däcktryck.”
magnil sa:Raggamuffin sa:Jag har för övrigt fått hem mitt angleset från Barbados men tvekar lite pga den kortare reachen.
Äääh, montera nu och återkom med rapport ?. Blev det 1 eller 1,5 grader?
Raggamuffin sa:Kollat med Vilse om han har?
glitch sa:Raggamuffin sa:Kollat med Vilse om han har?
Är det ontrack? I så fall ringde jag igår så de skulle kolla på kvällen om de hade hemma. Inte kollat än om de mailat.
Vore ju smutt.
Raggamuffin sa:Jag är lite rädd den lite kortare reachen kommer att märkas. Regnar så inte så sugen på att provrulla, det blir Vallåsen imorgon.
Crossmax sa:En 51 sidor lång tråd kan ju inte alla orka läsa genom, så för nytillkomna kanske följande sammanfattning av tråden hittills kan vara en TL;DR.
Crosswind sa:Flytta bak sadeln?
Rattnalle sa:Vad kort och hög den ser ut. Säker på att du köpt en vuxenstorlek? ;-)
Raggamuffin sa:Det ändrar väl inget? :) det är bara stående som är relevant på en sån här cykel imho.
Makten sa:Raggamuffin sa:Det ändrar väl inget? :) det är bara stående som är relevant på en sån här cykel imho.
Är det inte lika bra att plocka bort sadel och sadelstolpe då? Sparar ju massa vikt och ger mer rörelseutrymme.
Något har ju fått dig att flytta sadeln väldigt långt fram och om man inte ståtrampar 100% av tiden på cykeln så är det klart att det har nån betydelse. Att styret kommer någon enstaka millimeter längre bak av att du monterar ett angle-set verkar däremot konstigt att oroa sig för om inte cykeln är för liten från början.Raggamuffin sa:Hade man får ny stolpe och sadel i målet hade det ju varit kanon. Förutom att jag styr en del med sadeln och knäna.
Men när är reach relevant när man sitter ner på en sån här cykel? För att komma ner i aero-ställning och korta ner tiden på transportsträckorna? Eller när man kör långloppscupen med en 160mm hoj?
För mig spelar det inte så stor roll vad jag har för reach när jag spinner upp för grus eller asfaltsvägarna till nästa SS.
glitch sa:Om jag vill sätta en 203 skiva bak, visst är det en Pm >Pm adapter från 160 mm till 203 dvs +43mm jag behöver? En sån man har på gaffeln eller finns det specifika för bakbromsen? Aldrig haft Pm bak utan alltid Is>Pm.
Makten sa:Något har ju fått dig att flytta sadeln väldigt långt fram och om man inte ståtrampar 100% av tiden på cykeln så är det klart att det har nån betydelse. Att styret kommer någon enstaka millimeter längre bak av att du monterar ett angle-set verkar däremot konstigt att oroa sig för om inte cykeln är för liten från början.Raggamuffin sa:Hade man får ny stolpe och sadel i målet hade det ju varit kanon. Förutom att jag styr en del med sadeln och knäna.
Men när är reach relevant när man sitter ner på en sån här cykel? För att komma ner i aero-ställning och korta ner tiden på transportsträckorna? Eller när man kör långloppscupen med en 160mm hoj?
För mig spelar det inte så stor roll vad jag har för reach när jag spinner upp för grus eller asfaltsvägarna till nästa SS.
glitch sa:Om jag vill sätta en 203 skiva bak, visst är det en Pm >Pm adapter från 160 mm till 203 dvs +43mm jag behöver? En sån man har på gaffeln eller finns det specifika för bakbromsen? Aldrig haft Pm bak utan alltid Is>Pm.