BJS
Aktiv medlem
IKEA-cykeln "sladda"
marr sa:NickPick sa:3800 för en elcykel är väl billigt och passar gemene tanter och liknande?
Låter väldigt bra!
Fast detta är väll inte en elcykel?
Nä. Något var ju bra iaf.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:NickPick sa:3800 för en elcykel är väl billigt och passar gemene tanter och liknande?
Låter väldigt bra!
Bengt-re sa:marr sa:NickPick sa:3800 för en elcykel är väl billigt och passar gemene tanter och liknande?
Låter väldigt bra!
Nä. Något var ju bra iaf.
perzzon sa:Säkert redan avhandlat men är det en gates center track som sitter på?
earnstrom sa:Cykeln är säkert rimlig, men 2500 för en kärra som ser ut som en omlackad biltema? Har jag missat ngt?
Remmen som är monterad kommer från Continental.Pfaff sa:perzzon sa:Säkert redan avhandlat men är det en gates center track som sitter på?
Nix. Den där är inte Gates.
IKEA, sannolikt.
earnstrom sa:Cykeln är säkert rimlig, men 2500 för en kärra som ser ut som en omlackad biltema? Har jag missat ngt?
Är det jag som inte förstår PR och digital design, eller vafan har man en tant med en liten hund och alldeles för kort koppel för att kunna cykla när man gör reklam för en cykel?ALK sa:
daikai1 sa:Är det jag som inte förstår PR och digital design, eller vafan har man en tant med en liten hund och alldeles för kort koppel för att kunna cykla när man gör reklam för en cykel?ALK sa:
Då hade det ju varit bättre om hunden suttit på lasthållaren fram.
Men hon är ju vakt ju.daikai1 sa:Är det jag som inte förstår PR och digital design, eller vafan har man en tant med en liten hund och alldeles för kort koppel för att kunna cykla när man gör reklam för en cykel?ALK sa:
daikai1 sa:Är det jag som inte förstår PR och digital design, eller vafan har man en tant med en liten hund och alldeles för kort koppel för att kunna cykla när man gör reklam för en cykel?ALK sa:
Contitech och SRAM Automatix - WTG!V8-Robban sa:Remmen som är monterad kommer från Continental.
emmer sa:Men hon är ju vakt ju.daikai1 sa:Är det jag som inte förstår PR och digital design, eller vafan har man en tant med en liten hund och alldeles för kort koppel för att kunna cykla när man gör reklam för en cykel?ALK sa:
Arga cykelvakstanten 'Hutter' ( 449:- ) med bitska vakthunden 'Gläfsa' ( 799:- )
kimkimano sa:Fast hon cykler ju inte.. :)
Aj som satan. Hoppas knät höll.WSB sa:IKEA Sladda sönder. Tydligen får man inte trampa för hårt för då sätter man knät hårt som fan i styrstammen när remmen går av.
En veckas leveranstid på en ny.
Pulver i benen?WSB sa:IKEA Sladda sönder. Tydligen får man inte trampa för hårt för då sätter man knät hårt som fan i styrstammen när remmen går av.
42Hz sa:Går ju alltid att montera fel eller att den är skadad eller att det är tillverkningsfel?
WSB sa:42Hz sa:Går ju alltid att montera fel eller att den är skadad eller att det är tillverkningsfel?
Monteringen är det inget fel på, remmen går spikrakt. Tror på tillverkningsfel eller övermänsklig benstyrka. Troligtvis det senare alternativet.
Visst är den det. Den ska vara "rejäl".Sambal Oelek sa:Remspänningen kanske är kinkigt också?
emmer sa:Visst är den det. Den ska vara "rejäl".Sambal Oelek sa:Remspänningen kanske är kinkigt också?
WSB sa:
WSB sa:Toaborsten funkar fint!
Cykeln är faktiskt toppen. Jag har bara två anmärkningar som gör att den inte är perfekt som pendlarcykel:
1. Tyngsta växeln aktiveras alldeles för tidigt. En riktig knäpajare överlag då man trampar tungt hela tiden. Men det går att fixa, det går att spänna en liten fjäder på insidan av navet som gör att andra växeln kommer in senare.
2. Styrstammen knakar och glappar lite. Har gjort allt för att få väck detta, men det kvarstår. Men det går att leva med.
Så det är en ruskigt prisvärd cykel. Imponerande att den inte kostar mer!
Jag hoppas att remmen hade en defekt från fabrik, för jag har bara haft hojen sen mitten på februari. Men en ny kommer ju snart, så vi får la se om några månader.
Spänd till 2,5mm vid 5 kilo? :-)WSB sa:IKEA var snabbare än de lovat. Nu sitter nya remmen på! Vi hörs om tre månader om skiten har gått av igen?
130 är std för automatix.Gurra sa:Vad är det för OLD på bakgaffeln? Alltså bredd på baknav?