Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skogling sa:Alla duktiga cyklister i alla ära men Ryan Flinn Fan vilken kul spillevink.
Kolla hans Instagram... ?
ohellstrom sa:Allegaert höll nyss paus på en knapp halvtimme, men är på cykeln igen. Hade varit väldigt intressant att veta hur mycket han hinner med på den tiden i form av bunkring, toalettbesök, sömn etc.
Han leder med dryga 12mil över Hall. Dunne och Hunter har närmat sig Hall en aning och är ca 4 mil efter just nu.
antonlindb sa:ohellstrom sa:Allegaert höll nyss paus på en knapp halvtimme, men är på cykeln igen. Hade varit väldigt intressant att veta hur mycket han hinner med på den tiden i form av bunkring, toalettbesök, sömn etc.
Han leder med dryga 12mil över Hall. Dunne och Hunter har närmat sig Hall en aning och är ca 4 mil efter just nu.
Kristof är galet rationell och strukturerad av sig. Under TCR hade han en inköpslista som han tog fram varje gång han stannade för stt bunkra upp. Det vill säga på en halvtimmes stopp har han absolut sovit en stund.
GoranS sa:Om man vill ha variation krävs dock tidsvariabla inköpslistor. Kanske idé till en ny långcyklingsapp - varje gång man handlat trycker man på en knapp så genereras en ny inköpslista till nästa gång.
antonlindb sa:HAHAH, jag döööör. Rhino vid 5:00 -->
?
antonlindb sa:GoranS sa:Eftermiddag i Australien nu och alla verkar vara i rullande så en liten avstämning av läget efter ca 56,5 timmar kan kanske vara på sin plats:
1) Allegaert, 1346 km
2) -60 km, Hall
3) -169 km, Hunter
4) -171 km, Dunne
5) -185 km, Cuttriss
6) -208 km, Streich
7) -208 km, Rayemaekers
8) -212 km, Hammond (1:a i damklassen)
9) -219 km, Ligt
10) -239 km, Luke
11) -298 km, Juju
12) -322 km, Voutzali
13) -343 km, Bernardi (2:a i damklassen)
Hall håller emot bra även om belgaren utökat lite sedan i går em svensk tid (innan nattkörningen började). I damklassen verkar Hammond vara relativt outstanding.
Juju är också en kvinna, bland annat vunnit damklassen i både TCR och TransAm.
antonlindb sa:HAHAH, jag döööör. Rhino vid 5:00 -->
Kände samma sak! Skön kille!
1) +0, 2150 km, Allegaert 2) +0, -34 km, Hall 3) -3, -149 km, Cuttriss 4) +1, -179 km, Hunter 5) +0, -242 km, Hammond (1:a i damklassen) 6) +2, -264 km, Dunne 7) -1, -276 km, Rayemaekers 8) -2, -311 km, Luke 9) +2, -364 km, Ligt 10) -1, -422 km, Edel 11) +2, -465 km, Streich 12) +0, -465 km, Bernardi (2:a i damklassen) 13) +0, -504 km, Bobbink 14) ??, -556 km, Voutzali (3:a i damklassen) 15) +1, -591 km, Harding 16) -3, -599 km, Shell 17) +2, -634 km, Proud 18) +0, -653 km, Gareth P 19) -1, -665 km, Edwards 20) ??, -673 km, Dunne (4:a i damklassen)
Skogling sa:Alltså... jag tycker att själva resan, äventyret och personligheterna är med intressant än vem som ligger först. Människor som delar med sig att sitt äventyr.
Skogling sa:Alltså... jag tycker att själva resan, äventyret och personligheterna är med intressant än vem som ligger först. Människor som delar med sig att sitt äventyr.
Dom som ligger först är ju jättestarka och så men de bjuder inte på sig själva.
Det kanske bara är jag som tycker så..? ?
freddiesan sa:Skogling sa:Alltså... jag tycker att själva resan, äventyret och personligheterna är med intressant än vem som ligger först. Människor som delar med sig att sitt äventyr.
Håller med. Den fenomenala trackingfunktionen i kombination med skickliga sociala-medier-cyklister gör att jag tycker det är mycket underhållande. Har försökt följa Tour Divide tidigare och självklart Sverigetempot men ingen har haft den interaktivitet som detta evenemang känns det som.
Bikzz sa:Ja vad hände med juju ?, verkar ha fallit tillbaka en del. Men före Cycling Maven !
GoranS sa:Liten sammanställning av läget där Allegaert snarast verkar tappa på förföljarna.
14) ??, -556 km, Voutzali
GoranS sa:Tycker trackingfunktionen som användes för TCR var en gnutta bättre, men det är möjligt att det bara beror på att jag inte riktigt hunnit bli kompis med denna ännu.
electricbum sa:GoranS sa:Liten sammanställning av läget där Allegaert snarast verkar tappa på förföljarna.
14) ??, -556 km, Voutzali
Jag tror att Voutzali är en kvinna, hennes förnamn är Vasiliki vilket är ett vanligt förekommande kvinnligt förnamn i Grekland.
Tack för dina sammanställningar!
GoranS sa:Skogling sa:Alltså... jag tycker att själva resan, äventyret och personligheterna är med intressant än vem som ligger först. Människor som delar med sig att sitt äventyr.
Dom som ligger först är ju jättestarka och så men de bjuder inte på sig själva.
Det kanske bara är jag som tycker så..?
Är det tillåtet att i princip tycka båda är intressanta? Jag skulle inte ha ngt emot att sitta och fördjupa mig i åkarna också, men då skulle jag behöva ta semester och fullt så galen i internetcykling är jag inte.
GoranS sa:Finns några stycken i de bakre leden där jag misstänker att det kommer att bli DNF:er om det inte är något cykelkrångel som är orsaken. Känns i alla fall för mig osannolikt att man frivilligt skulle ha en massa timmar då man inte cyklar när solen är uppe.
GoranS sa:Angående DNF så ser det ut som irländaren Cuttriss brutit efter 200 mil, då liggande på tredje plats. Åtminstone är hans namn överstruket. Någon som följer sociala medier (annat än happy) som har koll på orsak?