Ingår tjejen i priset?

Ingår tjejen i priset?
robbanf skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har svårt att se hur det kan vara barnporr,
> oavsett ålder på betraktaren.

Just därför satte jag barnporr inom situationstecken. Hon hade mkt kläder på sig å poserade på en cykel. Vist en del har konstiga böjelser [:o)] men, porr?

Ingår tjejen i priset?
Nu är ni lite väl snälla mot henne.. hon är gammal nog för att vara på bild (oavsett klädsel)

Ingår tjejen i priset?
evelina* skrev:
> Just därför satte jag barnporr inom
> situationstecken. Hon hade mkt kläder på sig å

Citationstecken eller citattecken heter det om man ska vara petnoga. Och det ska man ibland. :-)

/Magnus

Ingår tjejen i priset?
"How much for the little girl? The women? How much for the women? Your women. I want to buy your women. The little girl, your daughters. Sell them to me. Sell me your children!"

'Joliet' Jake Blues, "Blues Brothers", 1980

Senast redigerad av en moderator:
Ingår tjejen i priset?
TBone skrev:
> evelina* skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Just därför satte jag barnporr inom
> > situationstecken. Hon hade mkt kläder på sig
> å
>
> Citationstecken eller citattecken heter det om man
> ska vara petnoga. Och det ska man ibland. :-)

Ja, det ska man. Tack! Jag är förkyld å tänker inte så långt idag.

Ingår tjejen i priset?
Oskar skrev:
> Finns det några situationstecken?

Jag vet inte. Hur skulle de isf se ut? Spännande. Ibland blir det så fel.

Ingår tjejen i priset?
Ska det alltid spåra ur totalt?

Härligt.

Tycker fotot är fint.

Farsan kanske bara ville bevisa på något sätt att den verkligen är tjejkörd?
(hur det än låter så är det inte menat på ett snuskigt sätt!)

Men vem vet, det kanske är snubbens fru? ;)

Ingår tjejen i priset?
E-beth skrev:
> jag är absolut inte feminist... men...
> "tjejkörd"... det klingar lite väl negativt!
>

Eller positivt. Min tjej sliter ivf bra mycket mindre på sin hoj än vad jag gör.

Ingår tjejen i priset?
ville: ja, men det är ju det jag menar... sliter vi tjejer mindre på våra cyklar?

*micke* : du skulle sett tjejerna jag såg cykla i åre under mayhem! tjejkörd i den bemärkelsen är INTE bra för köparen!! :D

Senast redigerad av en moderator:
Ingår tjejen i priset?
ideal: ja precis... därför tycker jag inte om ordet tjejkörd... personen kunde ha skrivit något annat, ex.
"Mycket lite körd" eller "Endast obetydlig använd" eller varför inte "Endast använd till/från skolan, på asfalt".

Ingår tjejen i priset?
E-beth skrev:
> ville: ja, men det är ju det jag menar... sliter
> vi tjejer mindre på våra cyklar?
>

Ahhh, du menade ur det feministiska sättet att se på saker. Men om man ser på mig och min tjej så är det klart jag som sliter mer på hojjen....tyvärr:( Och jag tror inte vi är något ovanligt par.

Men visst klingar det lite dåligt.

Hatar att byta slitna saker. Så jävla tråkiga utgifter. Men nu måste man ha nytt vevlager...Så jävla tuff att lägga pengarna på.

Ingår tjejen i priset?
E-beth skrev:
> ville: ja, men det är ju det jag menar... sliter
> vi tjejer mindre på våra cyklar? ´

Lugn, E-beth, han har aldrig cyklat med dig.
Du måste visa lite förståelse. ;-)

Ingår tjejen i priset?
ville: Men för att dra en annan stereotyp klyscha så borde ju killen serva sin cykel mer (som du själv säger så byter du ju slitna saker". Då borde ju en "killkörd" cykel vara mer underhållen och i bättre trim? eller?

Ingår tjejen i priset?
Han är bara en otroligt klantig säljare, klart det inte går att generalisera genom att skriva 'tjejkörd'. Alla kör ju olika, det FINNS faktiskt tjejer som kör hårdare än vissa killar!

Ville: inte konstigt att Litos sliter mindre, hon har ju bara cyklat i nån månad typ :)

Ingår tjejen i priset?
E-beth. du har så rätt så rätt. Jag undrar om vi inte skall räkna lite på detta och se vad som igenlitgen sliter minst. en tjejkörd och tjejmeckad cykel än en killkörd och killmeckad cykel.

Jag tror jag bara har köpt cyklar av killar,.......man kanske borde testa sig att köpa en tjejcykel en dag bara för att se huir det är=)

Roxy, jag är rädd för att även om vi går ner per använd timme så sliter hon mindre än mig. Och jag tror det är det "vanliga". Sen att du och E-beth inte hör till kategorin vanliga tjejjer är ju en helt annan sak.

...Och nej!, det var inget negativt menat....det är en brudsak att alltid läsa det negativa.....=)

Ingår tjejen i priset?
Roxy skrev:
> oj oj Ville, du tigger om det! ;-)
>
> -----------------------------------
> Sämre än så här kan det ju inte bli

HAHA, ja nu när jag har ett helt internet mellan dig coh mig så kan jag passa på att vara kaxig.

Och vi kommer ju inte synas i skogen förens i vinter så då hoppas jag att du glömt allt,........annrs ligger jag risigt till!!!!.............=)

Ingår tjejen i priset?
E-beth skrev:
> ... om man skulle ta och hälsa på i sthlm lite...
>
> >:)

Klart man skall. Har man inte sett hellas så har man något kvar här i livet.

Själv försökte jag få med mig roxy och några fler till götet. Men Roxy tyckte tydligen det var roligare att pajja hälsenan........

Ingår tjejen i priset?
Roxy skrev:
> HAHA, det blir stryk för dig sen (igen!) =)
>
> -----------------------------------
> Sämre än så här kan det ju inte bli

*går hem från jobbet för att ta en sväng på gymmet*....................;)

Ingår tjejen i priset?
Sorry E-beth! Det är inte du som ska få stryk som det nästan såg ut som...

Haha ja man kan ju verkligen undra vilket gym han går på! =)

Ingår tjejen i priset?
Roxy skrev:
> Han är bara en otroligt klantig säljare, klart det inte går att generalisera genom att skriva
> 'tjejkörd'.

Kanske är han i själva verket en otroligt smart säljare? Som kallt räknar med att de som köper begagnade cyklar på Blocket tolkar "tjejkörd" som "trampad i sakta mak mellan ponnyridningen och villaträdgården av fjortis på 30 kilo". Du kanske själv skulle testa den bluffen nästa gång du ska göra dig av med någon tvåhjulig kamrat, finns alltid någon som går på det. ;-)

Ramen är för övrigt samma som på siba-cyklarna. Kostat 6.450:-... Johoja, värd pengarna? *hosthost*

Ingår tjejen i priset?
Oskar skrev:
> Finns det några situationstecken?

Ett ganska vanligt tecken i en missnöjessituation är att hålla upp ett finger i luften i riktning mot antagonisten, alldeles för vanligt förekommande dessutom.

Ingår tjejen i priset?
Fan Ville, jag vill åxå få smisk av tjejer! Nu ska vi se.. "KILLAR E BÄST, TJEJER E SÄMST!!!"

Undrar om det funkar för mig med..

Tillbaka
Topp