Tjena!
För att frångå Villes planer på en Menage Du Troi här.. Så visst en cykel som är "tjejkörd" är mer intressant, även om det handlar om en tjej som kört ner för skutan med den...
Vilken säljare skulle du helst vilja köpa av?
1. Mattel som dundrar ner med 90 kg beefade muskler.
eller
2. Roxy som väger in på en bra bit lägre än detta (vågar inte gissa, för då kommer jag väl få tjejspö nästa gång jag närmar mig tjockholmen..) :)
Om dom kör med samma komponenter borde Roxys hoj vara mycket mindre sliten då den inte har utsats för samma viktpåfresting..
Men detta är ju en rent ovetenskaplig fråga egentligen, då man måste lägga in aspekter som åkstil, crashfrekvensivitet, skötsel och mekning av delar m.m.
Sen måste jag hålla med Roxy på punkten att det finns tjejer som kör hårdare än vissa killar.. Hon har själv dragit ner för en brant framför mig som jag tyckte såg bra ut så jag dundrade efter och räddades mer elle rmindre av att jag har 20cm slaglängd fram och bak.. hon körde på en scott-ht med en bra bit under decimetern i slag fram.. *buhäää*
Så jag är lite kluven i denna fråga... KAn vi inte göra ett test, vi hittar en kille och en tjej som kör lika hårt ser till att dom köper likadana hojar och cyklar precis lika mycket under ett år och sen så kollar vi på skicket på hojarna.. Eller är detta jättekrångligt.. eller har Roxy och Erik H nästan identiska hojar?? (fast erik h har ju fuskstartat genom att teroriserat sin i åre, medans roxy bara kört lite wallrides med sin)