Jävla bakhjul

• Trådstartare Trådstartare D i U
  • Start datum Start datum
Jävla bakhjul
Shimano säger ju att saintbakväxel endast funkar med saintbaknav. Men om man kanske moddar en axel och typ gängar den så kaske det går. Vet inte riktigt hur det ser ut där, men jag antar att växel gängar direkt på axeln...

Jävla bakhjul
Har jag missat något i bruset, du skriver att fälg och nav verkar OK, men så snackar du om ett nytt hjul.

Funkar det inte att ekra om hjulet tror du?

Jävla bakhjul
Pontus skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt utspårad tråd.
>
> D i U: Var är bilderna på när du hoppar?
> Pajjade grejer är för övrigt bara ett bevis på att
> man kör tillräckligt hårt, du borde va glad!
>
> /Pontus

Är det bra att köra hårt?

Jävla bakhjul
Lundatok: jo de är sant, ..ah fan, prylbögeri;)

VIlle: Ja, de e kanske coolt att köra hårt men inte så kul när grejjerna rasar å man står
där å får punga upp massa pengar till nya delar:S

Jävla bakhjul
OT: Ja snälla moderatorer....fixa en ignore funktion NU!!!! så b-o kan hamna i filtret för tid och evighet på min dator!

Jävla bakhjul
neodym skrev:
> Shimano säger ju att saintbakväxel endast funkar
> med saintbaknav.

DeeMax, DT Hügi FR, Halo SAS några hjul som kan köras med Saint axel och det finns flera, frågan är bara hur mycket strul det är att få tag i rätt delar. (Ovan 3 torde vara enkla det det marknadsförs att det går.)

Men varför inte lite ekrar - byta dom fyra som gick av (doh!) och kanske någon till bredvid dom ifall dom blivit försvagade och "nästan gått av", för inte ens i närheten av en hundralapp så har du löst problemet!

Jävla bakhjul
D i U skrev:
> >
> Zam: fan va bra, men var finns en sån axel i
> Sverige??! :(

Kolla med Evalds mtb garage.

Jävla bakhjul
Jag ser fortfarande inte det coola i att köra hårt så att grejjerna går sönder. Jag tycker nog det är ballare att köra mjukt så att man kan droppa högre.

Jävla bakhjul
Bianch oskar, gå å kör upp en bianchi i käftne å håll dig ifrån forumet. du kan INTE hojja, du har bara dryGA INLÄGG, Du tycker du e skitfrän,

du ser ju förfan ut som darin, lägg ner det där med cykling för det kan du inte. börja sjung hemma i duschen istället

D i U, det går int bara å byta ut ekrarna? om nipplarna klarade sig så borde det ju vara lungt, bara trä i nya ekrar å dra åt?

Jävla bakhjul
Snart är B-O gammal nog att leka med sig själv:-)

RockHolger skrev:
> B-O har ju inga syskon, det blir lätt sådär
> då............

Jävla bakhjul
mavic har en speciell axel till demaxhjulen för saintväxlar. Alla handlare borde kunna ta hem en sån.

D i U: en ignorefunktion skulle inte funka för dig för du är inte reggad. Ta det som en hint =)

Fö så tycker jag att alla som inte har nåt vettigare att skriva än att dissa BO eler DiU kan göra det i PM istället för att spamma ner forumet med skitinlägg.

Jävla bakhjul
D i U skrev:
så b-o kan hamna i filtret för tid
> och evighet på min dator!

jo gör det! så kommer daniel i särvalla va blockad för mig me, om ni svinet tyar regga sig nån gång....

Skrivet av uzac idag 12:01

Bianch oskar, gå å kör upp en bianchi i käftne å håll dig ifrån forumet. du kan INTE hojja, du har bara dryGA INLÄGG, Du tycker du e skitfrän,

muuuuuuuuuuuuuuhhh!

Jävla bakhjul
till alla som skrivet (orkar inte rada upp allas namn)

Jo, jag lämnade in hjulet idag för att få i 5 nya ekrar å hoppas få tillbax mitt hjul snart.
Jag kollade med evald via ett mail om dom har en axel att sätta i och väntar nu på svar.

Jag ska regga mej så fort ignore funktionen öppnats så man slipper b-o å hans omeningsfulla kommentarer.

Han som undrar va de e för vits att köra hårt: nja, man kör ju inte södner sakerna med avsikt utan när man kommer upp på höjder om 3 meter så slår cykeln hårt i backen vare sig man är klumpig eller smidig ganska hårt ändå tyvärr. Ju mer man åker ju bättre å mer våghalsad blir man å därefter krävs don efter person helt enkelt:)

Jävla bakhjul
lundatok skrev:
> Tagga ner nu Oskar, det är ingen som skrattar när
> du har sönder din specialized om och om igen.

Klart det är, fast för mig själv.

Senast redigerad av en moderator:
Jävla bakhjul
Please, förstör inte min tråd om den där b-o.

Va gillar ni färgen på deemax? ...supermegagul mavic färg.
hänger nästan på färgen om man senare skall uppgradera till ett par riktigt stadiga hjul.

Jävla bakhjul
Muerto skrev:
> ROTFLOLWDB!
>
> (Rolling on the floor laughing out loud while
> drinking beer)
<->
Tack, nu förstår jag WDB:-)

Jävla bakhjul
crossmax äger: nä, man måste ju tänka på trafiksäkerheten me, speciellt om man åker i skogen;) haha

Jävla bakhjul
Jag vet att det där med färgen på deemaxfälgarna har varit uppe förr, tydligen så var dom inte helgula förut, utan har blivit gulare på sista tiden.
Det jag gillar med dom är att dom bryter av bra, det ska inte vara för anonymt tycker jag, men där vet jag att många andra säger andra saker. Samma sak med RS Reba gaffel, den gula!! Jäkligt häftigt att bryta av den i normala ganska tråkiga ramfärgen. Eller en rosa sadelklämma!! Skulle jag vilja ha bara jag hittade en.

Men detta är min högst personliga uppfattning.

Hur som helst så verkar dom ju hålla för nästan vad som helst, det borde ju räcka... Om budgeten tillåter såklart.

Jävla bakhjul
Ja, de kan ju se ganska så "factory pro" ut med mavic-gula mavic hjul :p .
Min hoj är ju vit/svart så de vore på sätt å vis coolt med kanariefågelgula hjul
eller kanske raka motsatsen...fan att färgen ska va avgörande, klart coolast är helsvarta hjul.
Men nya deemax har ju svarta ekrar och de är väll räddningen;)

Jävla bakhjul
D i U skrev:
> Men nya deemax har ju svarta ekrar och det är väl
> räddningen;)

Det kanske var det som var skillnaden i färg, jag fick det nog om bakfoten!!

Jävla bakhjul
Mitt mål är fler färger på hojen. Just nu är den tråkigt anonym med sina grå, silver och svarta toner. Det enda som lyser upp lite är WTB MotoRaptor loggorna på däckssidorna samt returjusteringsskruven på gaffeln och bakdämparen samt P3 spaken. Blääh! Vill ha en röd sadelklämma, rött styrlager (King), röda nav (King), röda alunipplar även om det är no no, samt en kedja med bara goldlinks. Pimp!

Jävla bakhjul
Johan: 2005 års deemax är knallgula med svarta ekrar, naven är också gula.

Muerto: de ska gå i harmoni vettu;) ...snyggt och factory pro look:p

nån som läst senaste numret av MBuk? Där finns en massa deemax på olika hojar, ser coolt ut men pajas på stan:s

Nya pimpiga Halo tornado då? guld;)

Jävla bakhjul
"Factory pro look" känns ungefär likadant som amatörcyklister i full team stass och team hoj. Inget vidare eg. men lite kul.

Tänk er tant Märta på en TREK Madone och Discovery teamkläder cyklandes Vätternrundan på 20 timmar, humor! Inget fel eg. då alla får göra som dom vill, åtminstone tills jag blir diktator och bestämmer hur alla ska gå klädda och spionerar på folk via Telescreeners etc. (Läst 1984 minst en gång för mycket tror jag...)

(Hmm, hur pimpar man bäst en katt?)

Edit: ;)

Senast redigerad av en moderator:
Jävla bakhjul
haha ja de e sant muerto men ibland så finns de dom som åker som en factory pro också, typ jag;):P
närrå. nä men jag försöker hålla min hoj nåt såndär stilren utan massa klabb:)

Jävla bakhjul
beställde också ett nytt med ex823 fälg, saint nav och svarta dt comp ekrar.
nån som vet hur lång tid de brukar ta för crc att bygga ett hjul?

Jävla bakhjul
Hjulet bygger de på en knapp timme.

Va hade du för nav förut? Kör du UST? 823 är rätt smal och funkar lite halvtaskigt med feta däck och slang. Fråga cal =)

Jävla bakhjul
ah ok, så dom bygger så fort ordern faller in då?

Jag körde saint nav då också. jag kommer köra ust sen, diesel 2.5 däcket i ust version.
kommer innan jag köper diesel ust köra med diesel 2.5 med slang.

Jävla bakhjul
diesel är jag helnöjd med, kör den billigaste varianten med stål kant sedan i mars.
Funkar hur bra som helst, bra grepp,rullar lätt, håller bra, fint punkaskydd och lagom brett
för enduro å freeride. Kanske bäst av allt är priset.
De finns bättre däck på marknaden men inte till dom ynka 169,- kronorna som instegaren kostar.

På blöta stenar å rötter känns de lurigt med de gör alla andra däck jag provat också.
angående punkaskyddet är jag mycket nöjd. Jag kör med vanliga standardslangar och inte en enda punka hittils!! Jag körde som denna tråden handlar om ur 4 ekrar ur bakhjulet å ändå ingen punka!!

om du inte gillar dom så är de ju ingen jätteenorm summa du gjort dej av med i onödan:).

Jävla bakhjul
1.3 kilo???? va e de för en variant igentligen?! Bara för de måste jag gå å väga mitt däck med stålkant

Tillbaka
Topp