Jenny Rissveds

solgule

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Tråkiga resultat... formen verkar avlägsen. Tappat så mycket efter kraschen tidigare i höstas? Förra årets race var ju såå kul att följa. Eller är hon inte så sugen längre? Känner ju till Team 31:s ide', men i ett WC race vill vi väl se henne fightas i toppen? Hoppas det kommer.
Hon har ju betydligt värre saker att hantera än bara hjärnskakningar. Vill vi se henne må bra och tävla så är det nog bäst att sluta värdera och se det som en bonus att hon vågar vara med på den här nivån över huvud taget.

Edit: Länkar denna artikel igen för de som missat.
Edit2: Tog bort egen värdering.

https://www.dn.se/sport/jenny-rissveds-andrar-sig-tavlar-i-varldscupen-egentligen-ar-jag-livradd/

Senast ändrad:

Lars.E

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Damernas XC är en höjdpunkt man inte vill missa när Jenny är med och tävlar oavsett hur hon placerar sig.
De gånger hon är med i toppen blir extra kul att se då man vet att det inte bara går att pumpa däcken, smörja kedjan och sedan helt oberörd rulla över mållinjen för få en medalj hängd runt halsen.

Putte--

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag håller med alla resonemang här det gör jag verkligen. Inom alla sporter måste man ju ha glädjen kvar för att kunna prestera. Och i Jennys fall så har det ju varit lite motgångar i år och hon har ju själv sagt att formen inte är riktigt på topp och det kan man ju förstå. Men jag köper inte riktigt att man ska bara delta i en världscup för att man har fått tillbaka glädjen, man måste oxå verkligen vilja vinna, mer än alla andra, så som de unga.
Jag vet ju det alla andra vet om henne och jag har oxå gått in i väggen på mitt sätt så jag vet hur jävla pissigt det är.
Men ska man fortsätta tävla mot den absoluta eliten och fortfarande vilja vinna så måste man ju alltid försätta pressa sina gränser, då räcker inte bara glädjen i att tävla. Men det är ändå så kul att hon är tillbaka för hon är en fantastisk idrottare som verkligen kan överraska alla rätt som det är. Nu ser vi fram emot dagens tävling tycker jag och håller tummarna för två underhållande lopp!

Och så får vi hoppas att nästa år är mer som det ska i världen så vi får ett mer normalt sportår mer än inom cykelsporten.

CJ

Medlem
Jenny Rissveds
Hon fick torka bort imma på glasögonen vid typ varv 4 och föll tillbaks typ då.
Vinnaren kastade sina glasögon på varv typ 6.

Att ta av glasögon och torka dem på ett WC XCC med 26km/h i snitt
Är ju bara nån enstaka % som är med för att vinna.
Som i H40, men i H50 är alla vinnare🤓

GoranS

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Och i mål, två inom en minut, fem inom två minuter, åtta inom tre minuter och tolv inom fyra minuter.

Tre från Frankrike topp-7.

Pajen53

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
39:e plats om listan jag hittade stämmer

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer