Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Herrarnas var mer spännande ovanligt nog. Snyggt av Avancini med attack när Vader stängde Nino.
Var tog Langvad vägen? Många som inte är i form samtidigt som Prevot lyckats pricka, ser alltid så oberörd ut med.
Många fransyskor med i toppen, dom triggar kanske varandra på hemmaplan på ett sätt som få andra länder klarar av. Samma för herrarna ser det ut som, dom har många med uppe i toppen och krigar.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Under dagens lopp? Känns i så fall inte som ngt positivt med hjärnskakning nu om man tänker på nästa helg. Sen är väl hjärnskakning i och för sig aldrig positivt utan snarast motsatsen.
Nej, under året som gått, den senaste mitt i sommaren. Hon sa också efter SM att hon inte kunnat träna normalt och inte var i riktig form, hon hade knappast blivit pressad i SM om hon varit i sin normala bra form.

GoranS

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Nej, under året som gått, den senaste mitt i sommaren. Hon sa också efter SM att hon inte kunnat träna normalt och inte var i riktig form, hon hade knappast blivit pressad i SM om hon varit i sin normala bra form.
Hm, detta blev tydligen förvirrat. Jag fick, uppenbarligen felaktigt, intrycket att det var Courtney som avsågs då hon nämndes i inlägget innan.

frippegubben

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Är det bara hos mig som Red Bullsändningarna hackar och krånglar? Kör det på vår TV via androidappen i tvn. Aldrig några problem med andra streamade tjänster, men Red Bull TV hackar (alltid) så man ibland vill slänga ut tvn.
Trots det, jättekul att säsongen är igång, och kul med många nya namn att följa!

Pajen53

Aktiv medlem
Jenny Rissveds

velman

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Är det bara hos mig som Red Bullsändningarna hackar och krånglar? Kör det på vår TV via androidappen i tvn. Aldrig några problem med andra streamade tjänster, men Red Bull TV hackar (alltid) så man ibland vill slänga ut tvn.
Trots det, jättekul att säsongen är igång, och kul med många nya namn att följa!
Jag har precis samma problem (nyare Apple TV och väldigt stabilt och bra bredband).

nisseson

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hackar här med med livesändningarna. Reprisen hackade dock inte, kan det vara på Redbulls sida det blir överlastat under livesändningen?

ejma

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Hackar här med med livesändningarna. Reprisen hackade dock inte, kan det vara på Redbulls sida det blir överlastat under livesändningen?
Jag fick också några hack i sändningen, men det kan vara upplänken Redbull använder som inte var helt frisk. Redbull tv är så pass beprövat att det inte borde råka ut för överbelastning. Vet inte hur Redbull tv fungerar, men de flesta streaming tjänster använder CDN-leverantörer typ Akamai som har cachingservrar i de flesta länder vilka klienterna hämtar videoströmmar från. Överbelastning tror jag inte på.

nisseson

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag fick också några hack i sändningen, men det kan vara upplänken Redbull använder som inte var helt frisk. Redbull tv är så pass beprövat att det inte borde råka ut för överbelastning. Vet inte hur Redbull tv fungerar, men de flesta streaming tjänster använder CDN-leverantörer typ Akamai som har cachingservrar i de flesta länder vilka klienterna hämtar videoströmmar från. Överbelastning tror jag inte på.
Överbelastning i slutledet till konsument är osannolikt, håller med. Tänkte mer på överbelastning av livekomprimering och distribution i produktionen, innan det sänds till CDN etc. Underdimensionerade servrar som komprimerar med frameloss för att trycka ut livematerial t.ex.

Strömmen som går att se som repris är hackfri (iaf. för mig), men den är ju också tillgänglig först efter ett tag. Kanske är tidsperioden mellan live och reprismaterialstillgänglighet p.g.a. av att de encodar om allt för att få till reprisprodukten?

Kan väldigt lite om videoproduktion dock så ta det som okvalificerade gissningsar. Bäst att låta tråden gå tillbaka att handla om Jenny. :-)

velman

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Överbelastning i slutledet till konsument är osannolikt, håller med. Tänkte mer på överbelastning av livekomprimering och distribution i produktionen, innan det sänds till CDN etc. Underdimensionerade servrar som komprimerar med frameloss för att trycka ut livematerial t.ex.

Strömmen som går att se som repris är hackfri (iaf. för mig), men den är ju också tillgänglig först efter ett tag. Kanske är tidsperioden mellan live och reprismaterialstillgänglighet p.g.a. av att de encodar om allt för att få till reprisprodukten?

Kan väldigt lite om videoproduktion dock så ta det som okvalificerade gissningsar. Bäst att låta tråden gå tillbaka att handla om Jenny. :-)
Jag har samma problem även när jag tittar en efterhand. Skapade en tråd om detta här:
Skriv gärna där istället så kan vi, som nisseson sa, hålla tråden till sitt ursprungliga ämne.

Lars.E

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Men kaos i morrn eller?
Jag såg just Emily Battys video på ett varv l lersmetet.
Än slank hon hit, än slank hon dit, å vem hamnar ner i bäcken i morgon?

Putte--

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Det lär bli underhållande med en riktig Mudfest. Jag tror ju inte att någon drar fördel av underlaget så det kan nog gå precis huuuur som helst idag.

Spacekitty

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag gjorde en ny tråd för allmänt om världscupen, sånt som inte har med Jenny specifikt att göra kan man ta där om lust och ork finns.

GoranS

Aktiv medlem
Jenny Rissveds
Jag tänker att skeleton är nog mer passande för någon som vill ha fart och tävla med livet som insats. Där ligger åkaren med magen på en kälke inte större än en stjärtlapp, med huvudet före och näsan in marken. Det går undan.
Tänkte mer följa i fotspåren på en annan guldmedaljör i en sommaridrott (eller helst inte...).

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer