Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Den intervju visar tydligt vilken resa hon gjort från att inte ens vilja leva till att idag ha byggt sig själv tillbaka till livet och nu vinst i världscupen.

Jenny Rissveds
Den intervju visar tydligt vilken resa hon gjort från att inte ens vilja leva till att idag ha byggt sig själv tillbaka till livet och nu vinst i världscupen. Svårt att hålla tillbaka tårarna när man vet hennes väg fram till idag.

Jenny Rissveds
Helt fantastiskt, Jenny sa det bäst själv med "cirkeln sluten".

Tror att PFP och Jenny efter att båda gått igenom väldigt tuffa år förstår varandra på ett sätt andra inte gör. Vackert att se.

Jenny Rissveds
Fyfan va underbart!!!
C6CDC9EC-BFBC-49EC-8A90-BEE56E0078AA.jpeg

Jenny Rissveds
Jag misstänker att SVT blandat ihop vem som fick punkan... men det krävdes inloggning för att påtala det , så jag skriver här istället :)
Bra att media är på hugget och får ut det viktiga snabbt iallafall.

Mina tårar började rinna redan när hon ryckte förbi och ifrån... sedan blev det översvämning när Jenny gick i mål skrikande, skrattande och gråtande.
Vilket race hon gör!

Jenny Rissveds
Tror att elitidrottare generellt sett gör klokt i att hålla sig borta från att läsa alltför mkt vad soffjuryn tycker. Känns som nedsidan är väldigt mkt större än uppsidan, om den senare ens finns.

Jenny Rissveds
Otroligt starkt, särskilt efter att ha inlett med att göra sälen nedför lerbranten. Men inte förvånande efter att ha sett hennes stadiga utveckling sedan hennes första världscuplopp i år.

STORT grattis Jenny!

Jenny Rissveds
31 guldstjärnor till världens bästa kvinnliga cyklist!
Sug i dig nu Jenny!
Du ÄR bäst i världen! Inte pga resultaten, utan för den kamp du har genomfört för att bekända dina hjärnspöken❣️

Jenny Rissveds
dardos sa:
Mats65 sa:
Diogenes sa:
Om man nu ska utgår från akademin
”bragd substantiv ~en ~er
• storartad prestation”
borde juryn få det lätt i december.
När hon inte fick det efter OS-guldet ska man nog inte hoppas för mycket :-(
Nä det var länge sedan ordet bragd slutade ha någon betydelse för det priset.
Då en prestation kan innehålla olika delar som gör den storartad och olika människor lägger olika vikt vid olika delar tycker jag man bör ha en öppenhet för att man kan komma till olika slutsatser i frågan om årets bragd.

I det aktuella fallet är det väl knappast någon som inte ger Jenny höga poäng i kategorin ”återkomst från vanskligt läge”.

Däremot skulle jag säga att det finns de som har betydligt högre poäng i kategorin som handlar om rena resultat. Jenny har en seger i ett världscuplopp och två tredjeplatser. Jämför man med VM-guld och ytterligare segrar i stora internationella lopp så ligger hon krasst sett ganska ordentligt efter.

Hur man sen väger samman dessa kategorier och ev. andra relevanta kategorier samt viktar med hur stor grenen är och vilken konkurrensen i den är känns inte som rätt subjektivt.

Min åsikt är att för att Jenny ska vara en realistisk kandidat i december behöver hon vinna VM. Sen tror jag inte att det kommer att räcka till ändå.

Jenny Rissveds
nisseson sa:
Helt fantastiskt, Jenny sa det bäst själv med "cirkeln sluten".

Tror att PFP och Jenny efter att båda gått igenom väldigt tuffa år förstår varandra på ett sätt andra inte gör. Vackert att se.
+1

Man ser när dom kramar om varandra att det är det där lilla extra.

Jenny Rissveds
Crossmax sa:
Otroligt starkt, särskilt efter att ha inlett med att göra sälen nedför lerbranten. Men inte förvånande efter att ha sett hennes stadiga utveckling sedan hennes första världscuplopp i år.

STORT grattis Jenny!
Sälen kanske var ett försök att blidka bragdguldsjuryn. Anja fick ju medaljen två gånger.

Tillbaka
Topp