Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Har någon koll på eventuell satsning 2021? Jag mailade team 31 och frågade, men det verkar vara veck på mailsladden. Full satsning på enduro? Plugga istället?

Jenny Rissveds
Ingen Jenny i Nalles? Hela världseliten verkar ju vara på plats liksom på Elba förra helgen. Emil L/SernekeAllebike siktar på Albstadt har jag förstått. Ska bli kul att följa Emil! Jenny? Team31och Jenny håller ju en ännu lägre profil än under förra året vad det verkar. Någon info om hur det står till?

Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Jenny Rissveds
Intressant gammalt reportage som kanske diskuterats i tråden tidigare:

Är det konstigt att en del elitidrottare mår dåligt i perioder, nej, tvärtom, ganska logiskt skulle jag vilja hävda, inte ett endaste dugg konstigt, knappast någon "rocket science". De pressar sig så in i h-vete helt enkelt och känner av pressen både från sig själv och andra, idrottandet har också blivit ett jobb samt försörjning med i vissa fall hela team samt sponsorer som är beroende av ens egen prestation. Stenhård träning, stenhårda tävlingar, många resor, tuffa dieter och ibland sömn samt viktstörningar etc pga livsstilen, de ligger på gränsen. Jag gissar också att just konditionsidrottare i högre grad mår dåligt jämfört med lagidrottare i tex hockey, fotboll och liknande sporter, att det är vanligare. Just eftersom träningen och ansträngningen är tuffare i de flesta konditionsidrotter samt kanske inte lika sociala som lagidrotter.

Det viktigaste är väl att den närmaste omgivningen, tränare, mentala coacher och andra i närheten har mycket noggrann uppföljning, att man på något sätt lyckas etablera öppna dialoger med adepterna, kontinuerliga uppföljningar. Självklart balanserar många dock på en tunn linje, att bli bäst är en helt exceptionellt tuff resa för de allra flesta, möjligen/kanske undantaget helt extrema talanger (sådana som kommer fram en gång var 20'e år typ).

Riskfritt? Absolut inte, inte på något sätt.

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Sverige är på 35 plats och behöver komma till 21 men om jag fattar rätt räknas inte tävlingarna hösten 2020.
Hur som helst verkar det jobbigt med ett par tävlingar kvar?

Jenny Rissveds
Var ett kort reportage och intervju fr Huskvarna i Sportnytt igår, och jag tyckte de sade nåt om längre reportage i Sportspegeln ikväll.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp