Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Belforth är skadad.Har vi fyra svenskar i Women's Elite i år? Kommer samtliga fyra starta i dagens XCO? Tycker dessa sidor är så jävla krångliga att följa. Rissveds, Gustafzzon, Belforth, Oberg har jag lyckats läsa mig till i alla fall, men förstår inte om det är startlista eller någon annan lista jag läser på. :P
Trea i starten. Slutade nia. Respektabelt resultat!Jag tycker att det ser ut som att hon tappar i de långa uppförsbackarna så här i början på raceet.
I och för sig, det har du rätt i.Top 10 otävlad är rätt ok form.
Men vad sa hon exakt? Hon pratar om hur dåligt hon mått och aldrig varit då bra som nu? Jag är inte 100 på vad hon menar men klart hon är i bra form
I och för sig, det har du rätt i.
Men det är det jag funderar på också, hon kan syftat på välmåendet, jag får se om någon intervju. ;-)
Sedan är ju mtb ganska speciellt, alla banor samt profiler passar en inte som handsken.
Känns det inte som att Albstadt inte riktigt spelar på hennes styrkor? Är hon inte lite mer för kortare klättringar och tuffare utförsåkningar? Eller så minns jag bara fel, har inte följt XC på ett tag nu. Ivfsh, topp tio är riktigt imponerande.
![]()
Rissveds wins Albstadt under 23 round
Jenny Rissveds (Scott-Odlo) made it very clear that her victory last week in the opening round of the UCI Mountain Bike World Cup presented by Shimano was no fluke by dominating round two in Albstadt, Germany.www.sbs.com.au
![]()
Sprints, slips and surprises in Albstadt
All the XCO results and race action from Round 2 of the UCI MTB World Cup in Albstadt, Germany.www.redbull.com
Håller med dig i detta, riktigt bra jobbat ?Top 10 i detta startfält är att vara i sitt livs form!!
Länk till rejset såhär i efterhand?
![]()
Mercedes-Benz UCI Mountain Bike World Cup
It’s the start of a very intense cross-country season in Albstadt, Germany.www.redbull.com
Hon ska ligga på sista plats nu innan alla meddelat hur många platser de avser utnyttja. Ingen aning om vilken % som utnyttjas men mindre än 100% tydligen så om det stämmer borde hon komma med även om det går tokigt de sista loppen.Är det nån som vet hur det går med OS-platser?
Intervju i svt. Typ att hon skall följa sin egen plan för loppet, det brukar alltid bli bäst dåNär lämnade hon ut sin plan?
Var kan man se varvtiderna?Jämna varvtider kanske kan tyda på att det inte var helt utom kontroll i alla fall.
Någon postade i denna eller den andra tråden.Var kan man se varvtiderna?
Och olympisk guldmedaljör. Respekt.Bart Brentjens är holländare, inte från Schweiz.
Det var ingen öm tå hoppas jag, ni förstod i alla fall vem jag menade ?Bart Brentjens är holländare, inte från Schweiz.Och olympisk guldmedaljör. Respekt.
Jenny måste ju prestera nu för att bli uttagen av SOK om Sverige får en plats. Det viktiga är att ingen från Serbien och Slovenien kommer långt före Australien, och det gör de absolut inte.![]()
OS-mästarens hopp: Rebecca McConnell
Regerande olympiska mästaren Jenny Rissveds OS-biljett hänger i luften och cykelstjärnan kan inte påverka läget alls. Svenskan får i stället sätta allt sitt howww.aftonbladet.se
Som sagt lite lustigt att Jenny riskerar sin plats genom bättre placering än Australien. Men jag tror det är rätt lugnt med os.
Edit. Då på så sätt stämmer det inte att hon inte kan påverka...i teorin.
Nej, och vad vi läst på andra ställe så blir det fler platser lediga när alla länder inte utnyttjar alla tilldelade platser.Jenny måste ju prestera nu för att bli uttagen av SOK om Sverige får en plats. Det viktiga är att ingen från Serbien och Slovenien kommer långt före Australien, och det gör de absolut inte.
Regerande mästare med vinst på wc senaste riktiga säsong och top 10 senast lär nog få en plats