Jenny Rissveds

Jenny Rissveds
Två vurpor hittills för Jenny enligt hennes story på IG. Nog borde vi kunna skänka lite extra via bössan som plåster på såren?

Verkar vara ett gott gäng, inspirerande!

Senast ändrad:
Jenny Rissveds
Här är den rullande intervjun med Jenny.

Jenny Rissveds
Om jag läser detta rätt så är första XC tävlingen 8 april

2022 UCI mountain bike World Cup calendar​

March 26-27 – World Cup DH#1 – Lourdes, France
April 8-10 – World Cup XCO/XCC#1 – Petropolis, Brazil
May 6-8 – World Cup XCO/XCC#2 – Albstadt, Germany
May 13-15 – World Cup XCO/XCC#3 – Nove Mesto Na Morave, Czech
May 21-22 – World Cup DH#2 – Fort William, Scotland
June 10-12 – World Cup DH#3 / XCO/XCC#4 – Leogang, Austria
July 8-10 – World Cup DH#4 / XCO/XCC#5 – Lenzerheide, Switzerland
July 15-17 – World Cup DH#5 / XCO/XCC#6 -Vallnord, Andorra
July 29-31 – World Cup DH#6 / XCO/XCC#7 – Snowshoe, W.Va
Aug. 5-7 – World Cup DH#7 / XCO/XCC#8 – Mont-Sainte-Anne, Canada

Jenny Rissveds
Jag hoppas Kelsey får in ett par riktigt bra lopp i början, jag läste hennes instagram-inlägg om att det var svårt att hitta mål för säsongen och tolkar det som hon stått still/haft en platå i utvecklingen senaste säsongerna. :confused:

Jenny Rissveds
Nu har team31 bekräftat det: Ibis cycles, Fox, POC, Raceface och Continental sponsrar.

Team 31 was created out of a desire to do something different. Rather than perpetuate the pressurized structure of elite racing, with its focus on podiums, followers, and engagement, the goal is to have fun and inspire others.

Yeah right.... Dom vill/kan alltså inte vinna, utan bara ha kul. Sunt, men någon reklamfirma är nog inblandad här....

Jenny Rissveds
Team 31 was created out of a desire to do something different. Rather than perpetuate the pressurized structure of elite racing, with its focus on podiums, followers, and engagement, the goal is to have fun and inspire others.

Yeah right.... Dom vill/kan alltså inte vinna, utan bara ha kul. Sunt, men någon reklamfirma är nog inblandad här....
Vem har sagt att de inte vill vinna?

Att Jenny inte kan vinna i Team 31 är dessutom redan bevisat felaktigt.

Med tanke på hennes historia så håller jag inte för otroligt att hon insett att om hon inte har roligt så funkar det inte. Att då välja att prioritera att ha roligt och sen se vad resultaten blir snarare än att prioritera att vinna och se om hälsan håller tycker jag inte låter som något som med nödvändighet är en reklamfloskel.

Jenny Rissveds
Verkar inte varit på plats å kört i helgen och då undrar jag om hon verkligen är på plats nästa helg på VC premiären som jag gissar på går på samma bana som världseliten körde på nu igår?

Jenny Rissveds
Har redbull tappat sina rättigheter nu? De visade ju förra rejset. Eller får de bara visa vart annat?

Grymt kört av Jenny och helt fantastiskt bra gjort av Linn!
/T

Edit: eller detta var inget världscuptävling?

Jenny Rissveds
Det är väl inget lopp i ”högsta ligan” så att säga, så är väl möjligtvis på GCN det kan finnas (eller om loppet har nån egen webbsändning eller liknande)

Tillbaka
Topp