[Kalender] Randonnée 1000 KM Södertälje

Hej.

Öl i dessa kvarter har jag järnkoll på.
Mitt emot tågstationen (ca 500 meter från Circle K Ligger det en Syriansk Italienare.
En ganska enkel pizzeria/ försök till bar.
De har en ganska glest befolkad uteservering där iallafall jag brukar ställa upp knarren utan gnäll från gäster eller personal.
Stället har sol mestadels hela dagen och bärsen är billig.
Dessutom är pizzorna jättegoda.
Det enda sopiga jag kan komma på med haket som "afterbikeställe" är att de inte haft jordnötter de sista gångerna jag varit där,
men det kan man ju smyga med sej från macken vid slutstämpling.
Själv har jag fått hålla till godo med tråkiga nachochips.
På tok för lite fett o salt för min smak.
Lycka till ni som kör.
Jag är skitavis.
Men trött.

Mike

Efter att nyligen upptäckt hur kul det är att cykla en brevet kan jag bara glädjas med er som kör nu på torsdag! Nu har ju min 40 och 60 haft de bästa förutsättningar med magiskt väder så det var ju svårt att misslyckas.
Om jag inte hade en bokad semesterresa på fredag hade jag med glädje hängt med i morgon och nyfiket följt hur kropp och knopp hanterat det hela.
Hoppas det blir en härlig tur för er som kör!

Hoppas du hittar nåt, för min lampsituation är också lite oklar just nu och jag hoppas någon kan lysa lite genom natten framför mig :-)

NLC sa:
Inga j-a engångsmuggar i plast när man har vattenflaskor på cykeln. Tänkt på miljön!

;-)
Såklart:)
Glöm bara inte bort att ha "öppen" flaska, annars kan man få en rejäl överraskning när man öppnar den, har jag hört....:)

Ni kör väl livetrack så jag får nåt att göra här i Italien på torsdag och framåt !! Dvs jag kan inte komma på den här festen tyvärr men har ju UTU att se fram emot...

IngvarW sa:
Ni kör väl livetrack så jag får nåt att göra här i Italien på torsdag och framåt !! Dvs jag kan inte komma på den här festen tyvärr men har ju UTU att se fram emot...
Nu blir jag väl lynchad av happys internetcyklister, men är man i Italien är det egen cykling man ska fokusera på. Hinner man med lite internetcykling mellan middagen och kudden kan det möjligen vara OK, men annars vete mig tusan ... ;-)

Vi får känna oss fram genom mörkertimmarna.

Funderar på Crafts reflexförsedda varseltröja xxl har till bra pris. Typ 19 grader i Jönköping första natten så man längtar ju inte efter västen.

mhenry sa:
Kom på att jag saknar monteringsmöjlighet för de framlampor jag har sen den jag hade skakade loss på skitvägar på väg till Slovenien.

Nån som har en CatEye Omni eller liknande att låna ut med kort varsel? Finns annons ute också https://happyride.se/annonser/ad.php?id=58229

Jag har alla prylar! Jag har en Exposure MK8 att låna ut till dig min vän!

*backar tillbaka till busken imorgon kväll*

Hörde på radion att Stockholm Södra numera är centralstation för södergående fjärrtåg. Kanske bäst att ta cykeln över Årstaberg?

Fjärdebrunn sa:
Vi får känna oss fram genom mörkertimmarna.

Funderar på Crafts reflexförsedda varseltröja xxl har till bra pris. Typ 19 grader i Jönköping första natten så man längtar ju inte efter västen.

Fast det jag tycker sällan nätterna är riktigt så varma som prognosen anger... det är iallafall lite kallare ute på landsvägen än inne i en tätort.
Fladdrande väst är ju inte så aero, tyvärr...

Mange. sa:
fortfarande ingen officiell tråd från arrangören?
hur många namälda är det hittills?

16 anmälda. Förra året så var det jag som skapade alla trådar och event här och på fb, jag har tyvärr inte haft möjlighet i år... nu är det ett delat ansvar i arrangörsgruppen.

neron sa:
Mange. sa:
fortfarande ingen officiell tråd från arrangören?
hur många namälda är det hittills?

16 anmälda. Förra året så var det jag som skapade alla trådar och event här och på fb, jag har tyvärr inte haft möjlighet i år... nu är det ett delat ansvar i arrangörsgruppen.

Min förhoppningsvis ödmjuka åsikt är att dessa arrangemang bör hanteras med någon form av kollektivt ansvar. De som arrangerar gör jättemycket för alla andra utan att det kostar en massa. Kan man bidra med en trådstart, lite frågor om vilka som skall vara med, göra lite reklam och ta hand om nya cyklister så kommer det gå bättre än att dumpa det på en eller två ansvariga. När man väl är på plats måste man ju ändå sköta det mesta på egen hand. Vi behöver vara tacksamma och hjälpsamma för att man skall orka ro runt loppen år efter år. Jag vet med säkerhet att trådarna på happy är uppskattade av arrangörerna och bidrar starkt till att en del lopp oavsett längd är välbesökta samt lockar nya. Ju mer uppsnack desto bättre lopp. Fortsätt gnugga med de små pusselbitar och idéer ni har.

GoranS sa:
desmo sa:
GoranS sa:
Är verkligen imöra gångbart mål dit ni ska? Trodde mer det var i Dalarna/Värmland det förekom.

Imöra bör fungera bra i Sjuhäradsbygden som ska passeras.
Där ser man. Mer vitt spritt "uttal" än jag kände till alltså.

Jag är från de Sjuhäradsbygden och det händer ganska ofta att folk vill placera min dialekt i Värmland. Så det finns antagligen likheter.

Har hört det användas av en karl som jag är ganska säker är från södra delarna av Dalarna, typ Hedemora-trakten.

Jag gillar också start kl 21, då hinner man oftast fram till Södertäljes pärla utan att behöva gå upp i svinottan.

Men nästa är kanske, vem vet?

Det börjar ju bli lite tradition med något utsocknes start... Vänersborg ifjor och Göteborg i år.

GoranS sa:
Har hört det användas av en karl som jag är ganska säker är från södra delarna av Dalarna, typ Hedemora-trakten.

Värmländsk spion troligen :-) Frågade sambon som är kulla med hela släkten ett par generationer tillbaka från Dalarna och hon delar min uppfattning att "man" inte säger så...men ska spetsa öronen och göra en egen undersökning.

Jocke77 sa:
GoranS sa:

Värmländsk spion troligen :-) Frågade sambon som är kulla med hela släkten ett par generationer tillbaka från Dalarna och hon delar min uppfattning att "man" inte säger så...men ska spetsa öronen och göra en egen undersökning.
Kan mycket väl vara lokalt. Har tillbringat delar av somrarna hela mitt liv i trakterna sydost om Siljan och har aldrig hört någon som kommer därifrån använda det.

Nu vet jag varför jag inte kan delta i denna utflykt ni skall göra. Det är ju Alpe d'Adelsö på lördag. Årets jobbigaste cykeltur. Ser miljöovänlig ut men motorn går inte. Man samlar ny energi med hjälp av bolltuta och applåder.

20170701_092753.jpg

Senast ändrad:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:
Ligger alla och sover middag nu eller?

Nya happyeride som plockar medlemmar. :)

Tänkte inte på det... tyckte bara det verkade lite sömnigt, hehe.

Men, då är det alltså dit jag ska gå om jag undrar vilket powerpack man ska ha till en 100-milare?

Japp! Dessutom hur man chppar en pacemaker och hur man gör bromsspår i kals.... skogen.

Medan vi ändå väntar på action... Jag har noterat att det finns elcyklar med navdynamo ... #verkningsgrad

ohellstrom sa:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:

Men, då är det alltså dit jag ska gå om jag undrar vilket powerpack man ska ha till en 100-milare?

Japp! Dessutom hur man chppar en pacemaker och hur man gör bromsspår i kals.... skogen.

Medan vi ändå väntar på action... Jag har noterat att det finns elcyklar med navdynamo ... #verkningsgrad

Lät som en magisk omväg.

Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:
Hasse#7 sa:
ohellstrom sa:

Lät som en magisk omväg.
Skulle snarare säga att det är briljant. Använder man navdynamon för att ladda batteriet har man ju grunden till en evighetsmaskin, eller ...? ;-)

Tillbaka
Topp