[Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2021-10-16
@NotReallyGunde Vad säger regelverket - får man ta cykelvägen eller måste man hålla sig på stora vägen? Två vänstersvängar som gör att man korsar vägen gör att cykelvägen känns "säkrare"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det ska vara cykelbana där. INTE ut på stora vägen.@NotReallyGunde Vad säger regelverket - får man ta cykelvägen eller måste man hålla sig på stora vägen? Två vänstersvängar som gör att man korsar vägen gör att cykelvägen känns "säkrare"
Visa bilaga 518010
Inte enligt kartan som är upplagd https://www.randonneurstockholm.se/events/barkarby-200-nya-varrundan-fast-pa-hosten/Det ska vara cykelbana där. INTE ut på stora vägen.
borstade till filen liteInte enligt kartan som är upplagd https://www.randonneurstockholm.se/events/barkarby-200-nya-varrundan-fast-pa-hosten/
Här blev det lite knorrigt ?Vart en liten knorr in mot Märsta med, så slipper man ut på stora vägen.
Den blå blir nog bra
Det kommer ett mail där de kräver dig på pengar. Betala! eller....Anmäld! Tror jag, eller, kanske? Kommer det ett bekräftelsemail?
Anmäld! Tror jag, eller, kanske? Kommer det ett bekräftelsemail?
Tack! Det var feletJa, det ska komma ett bekräftelsemail och ditt namn ska dyka upp i listan för anmälda. Jag har problem med att det inte funkar om jag låter Chrome fylla i fälten automatiskt. Då vill den inte ta emot anmälan utan jag måste manuellt fylla i allt. Då funkar det fint :)
Jepp du är med i listanTack! Det var felet
snart är det Tour de ÖtziÅh lyckan med småbarn, smittobäraren har varit hemma sen i fredags och har nu passat på att sprida glädjen även till föräldrarna. På bättringsvägen så vi får se hur det artar sig om det blir start på lördag. Hade ju varit mulligt med en sista solskensrando inna vinteridet :)
Eller saltslask :-)Det går ju även en Allhelgona-20-milare den 6/11 i Uppsala och Södertälje kör 20-milare både 20/11 (Södertörns pärla) och 11/12 (Slottsrundan). Förvisso minskar ju dagslängden framöver men om vädret är med på noterna kan de ju potentiellt vara åkbara med racer och därmed erbjuda lite randocykling innan jul. Och det skulle ju faktiskt kunna bjudas på ngn solstråle också.
fast tekniskt sett är de nästa år :)Det går ju även en Allhelgona-20-milare den 6/11 i Uppsala och Södertälje kör 20-milare både 20/11 (Södertörns pärla) och 11/12 (Slottsrundan). Förvisso minskar ju dagslängden framöver men om vädret är med på noterna kan de ju potentiellt vara åkbara med racer och därmed erbjuda lite randocykling innan jul. Och det skulle ju faktiskt kunna bjudas på ngn solstråle också.
Fast glitchs kommentar var ju att det skulle vara innan vinteridet, inte innan (rando)nyår.fast tekniskt sett är de nästa år :)
Tyvärr(?) är det ju sen efter Slottsrundan lite längre (en dryg månad) till nästa lopp (Ötzin). Och efter Uppsalas 20-milare i början av februari är det över 1,5 månader till nästa lopp.En 20-milare var tredje vecka smakar ju fågel. Ska bara bli frisk först.
Frågan har väl varit uppe förut i nån annan tråd. Det är väl inte cyklingsbart där och anledningen till att det är draget så är att det är cykelförbud på norrviksleden några hundra meter är den korsar Häggviksleden. Var inte konsensus förra gången att det nog är säkrast bli lagbrytare och köra leden?Den här sträckan ser spännande ut. @NotReallyGunde Är du säker på att denna är cyklingsbar?
Visa bilaga 518292
Du missuppfattar uandt. Dragningen enligt kartan går på en stig(?) väster om E4, istället för den ordinarie dragningen öster om E4 genom Häggviksrondellen (som har cykelförbud).Hm, vet inte om jag missuppfattar det uandt skriver, men vägen på Håkan1:s kartbild är väl inte den där det är förbjudet att cykla utan snarare en dragning förbi det avsnittet där det i alla fall sitter förbudsskyltar, även om det ju var viss oklarhet angående huruvida skyltarna var lagliga. Åtminstone gick det inte att hitta stöd för det bland de dokument där det borde ha funnits. Med brasklapp för att mitt minne av den tidigare diskussionen kan vara förvanskat.
Nej, den gulmarkerade vägen är inte cyklingsbar. Inte med racer åtminstone. Har försökt med gravel och gick bet. Det är framförallt biten närmast viadukten under E4 som består av lösgrus som krävs väldigt breda däck för att inte bara sjunka ned igenom. Det är en brant ned från skogsområdet och tvär kurva innan viadukten, allt i lösgrus?.Den här sträckan ser spännande ut. @NotReallyGunde Är du säker på att denna är cyklingsbar?
Visa bilaga 518292
Nu har jag förvisso inte heller körkort, men spontant tycker jag det låter som en "optimistisk tolkning".En rimlig tolkning är att förbudsskylten gäller cykelbanan söder om rondellen som vill leda ut dig på motorväg. Kommer en norrifrån (där ingen cykelbana finns) finns heller inga förbudsskyltar.
Nu har jag inte körkort heller så lyssna inte på mig :)
Tror kanske jag får vänta till nästa eller senare tillfälle pga en del jobb på lördag men ska absolut prova på. ?@MrSthlm funderar på att köra så nu har jag skrivit i tråden åt honom.
Visst kan han betala på plats?
Ja, det såg åtminstone ut så förra våren då jag körde ”piratrando”Hm, är denna verklighetstrogen vad gäller infarten i rondellen och cykelbanan?
Visa bilaga 518324
Jädra tur att du har mig som sitter och detaljgranskar rutten. (OBS kan innehålla en stor portion ironi)Nej den "gravel"biten är inte lämplig för LVGcykling. jäkla skumt då jag gick på befintlig GPX fil och bara justerade några ställen.
Jag har inte riktigt fått ordning på ruttdragningsverktyg och är för snål för Ridewithgps abonemangJädra tur att du har mig som sitter och detaljgranskar rutten. (OBS kan innehålla en stor portion ironi)