[Kalender] SBR#33 - Butchers Death Parade i Glasberga

larsaw sa:
Magnus Harling sa:
Fan, min sjukgymnast säger att jag inte får hålla på med "kontaktsport" på ett antal veckor, så jag missar årets race. Men, jag kan ju alltid komma och häckla och ljuga om hur fort jag skulle ha cyklat.
Så jag packar väskan med fulbärs, okvädningsord och kommer och beskådar dödset!

Haha, ja med ett så färskt nyckelbensbrott gör ju inte ens WC-åkarna retur på tävlingsbanan, så du har giltig frånvaro för WO, men KUL om du ville komma o häckla! Har tyvärr ingen bil, annars hade jag kunnat hämta upp dig. Skriver upp dig på korvlistan! Vego eller Meat-lover?

Kött, tack!
/M

76544AC5-CAAB-4F33-89D0-E9969D8D521C.JPG

Tjuvträning avklarat!
Riktig fin ny sträcka. Bra jobbat.
Sonen bevisar att det går att rulla, för farsan fanns en fin feglinje :)

Senast ändrad:
Det ser så fint ut att jag blir tårögd!
Bra kört!

Bifogar Tomcatens premiärtur över kanten, notera hur clean’t framklingar smeker över klippkanten ???

84DA04F2-0E30-4C21-8179-A515A45A59BC.jpeg

eskimo123 sa:
Har inte fått nått Mail så jag kan betala, nått strul?
Mvh thomasbander

Beklagar, kansliet har fått slita hund i gruvan idag, men nu är det löst.
O rekordsnabb m Swishen va’ du visst! :)
BTW, vill du bli listad vid namn eller HappyNic?

BTW2, just nu blev nästan nerkörd av favvohuckern him self (dvs Jofa...), men jag överlevde med en hårsmån. Nu väntar jag med spänning på Jofa’s version av händelsen... ;)

larsaw sa:
eskimo123 sa:
Har inte fått nått Mail så jag kan betala, nått strul?
Mvh thomasbander

Beklagar, kansliet har fått slita hund i gruvan idag, men nu är det löst.
O rekordsnabb m Swishen va’ du visst! :)
BTW, vill du bli listad vid namn eller HappyNic?

BTW2, just nu blev nästan nerkörd av favvohuckern him self (dvs Jofa...), men jag överlevde med en hårsmån. Nu väntar jag med spänning på Jofa’s version av händelsen... ;)

Det dröjer nog tills han fått den där lgh i sjöstaden och orkat skrivit klart Nomad inte artikeln??

Men gissar att den är långt ifrån din version?

larsaw sa:

Jag försökte klippa någon söderortshipster vid Årstaberg, men han var lättfotad.

jofahjalm sa:
larsaw sa:

Jag försökte klippa någon söderortshipster vid Årstaberg, men han var lättfotad.

;) Hoppas ni fick en najsig, inte allt för frusen tisdagsrajd.

Senast ändrad:
Ställer min obetalda plats till förfogande pga nått repspiratoriskt virus som har flyttat in till mig sen en tid tillbaka. Surt!

Det blir sköj för er andra iaf!

Sådär! 60 betalande deltagare, nytt rekord för GB, trollen är ute o preppar spåren maximalt!
Dvs, såpar spångar och gräver slukhål... ;)

Kan nog ha en plats cykelplats kvar måste se över hur många jag åker med bara. Dock lite brådis hem efter körningen (runt 15?) pga nån middagsevenemang så ska du hänga kvar till vette fan så får du cykla hem!

Hem brukar sällan vara ngr problem, bara att lägga ut en krok om skjuts vid grillen så är det oftast ngn som kan erbjuda en plats (om du inte råkat peta ner denne från pallplats el liknande...)

larsaw sa:
Tomcaten sa:
Ps. vi kan inte låta en Uppsala-bo(MRooth) åka ned hit och vinna våra rejs. Calling out the big guns!

Det är lugnt, vi har ju både en Bullit och en Stream... ;D
Men nån kanske skulle slå en Kangas en signal...

Heja Mårten! :)

Och kudos till arrangörsstaben. Ser ju sjukt premium ut ?

/Johan

Appropå biltransporter, era åbäken ska ju parkeras o tydligen har det införts parkeringsförbud förutom på uppmärkta platser. Ska ni hitta dom så lär ni få lägga på några minuter för att leta rätt på / kriga om dom...
Lättast/enklast är dock att använda den billiga betalparkeringen vid infarten till Glasberga (på höger sida om vägen precis när ni passerar dammen).

Lycka till!

Jag vill samtidigt säga för att hjälpa andra med parkeringen att det finns lite hitte-på platser om man letar sig in i området.

Det är nybyggt området och en del grus-platser finnes att hitta men beakta att byggarbetarna arbetar helg så ta inte "deras" plats.

larsaw sa:
Appropå biltransporter, era åbäken ska ju parkeras o tydligen har det införts parkeringsförbud förutom på uppmärkta platser. Ska ni hitta dom så lär ni få lägga på några minuter för att leta rätt på / kriga om dom...
Lättast/enklast är dock att använda den billiga betalparkeringen vid infarten till Glasberga (på höger sida om vägen precis när ni passerar dammen).

Lycka till!

Det finns väl inte nån begränsning på tid (eller plats heller för den delen) på nya Maxi/Biltema bygget? Men visst, det är ju en liten bit att cykla..

Jag kan inte deltaga då vissa ändå ganska vitala delar ligger på en terminal i Hudiksvall.
Jag kommer fortfarande närvara på detta premium event men i form av åskådare/mek/support/gridgirl.

Bilagor

• 20181005_165506.jpg
    20181005_165506.jpg
    141.3 KB · Besök: 164
p3tre sa:
Jag kan inte deltaga då vissa ändå ganska vitala delar ligger på en terminal i Hudiksvall.
Jag kommer fortfarande närvara på detta premium event men i form av åskådare/mek/support/gridgirl.

Äh, sätt dit en trä-regel så kan du ju stresstesta ramen som HT ;D

Nu är det iaf bandat till förbannelse:

51C10288-BE6F-4C6A-95DA-C8F8EEACAD2A.jpeg

I år så kom vi dessutom ihåg att sätta upp ”träning” start/mål-skyltarna :)

467B3B60-894D-49C7-BD35-E59BAEE02F8E.jpeg

Döds/kycklingskyltarna är så klart också på plats...

03937912-F319-43F3-8769-6583176852E4.jpeg

Och på inrådan av Tomcat’n som planerar att ladda ”järnet” så har DÖDSSTUP/HUCKET sprayats så att det går att ”ta avstamp” utan att behöva se landningen :O

2D25EA8D-D9FA-4C60-B30B-210CE8A70FD3.jpeg

Självklart med vattenlöslig hårspray

Senast ändrad:
Jag bara måste dyka upp på något sånt här event och skämma ut mig. Någon gång.
Båtjäveln måste fixas under helgen.
Jag som vill cykla.

jofahjalm sa:
Båt eller ingen båt, du kommer aldrig cykla Glasberga.

???

Som sagt, Make It or Break It!!

Det kommer bli helt fantastiskt skoj o se er ta er an sträckorna imorn. Dom är fan helt perfekta, med sådär lite lagom fukt för att ge maximalt fäste tills ni träffar på någon blöt rot eller spång! Skönt att det inte blir allt för varmt utan sådär precis lagoma 12 grader ???

E46A9622-7B1D-4377-A5B1-1D2FC4D250D8.jpeg

Synd bara att jag inte har någon egen hoj :/ får bli maximalt internet-cukklist imorn = jeans

Enligt Glasbergas skogstroll så är det, förutom äran, dessa det ska rejas om i morgon
SBR33.jpg

Det fanns tydligen även två specialpriser, vad det nu kan vara som ska premieras...
SBR33Butcher.jpg

larsaw sa:
Helvite!!! Varför har jag ingen cykel! (eller kondition för den delen...)

Jag har en av två och är superpepp!!!
Alltid önskat mig gridgirl också så p3tre fram med paraplyet (nä det är ju inte PK så jag skojade)

Har jofa redan börjat? Har han dumpat veteölen för tjeckiskt? Frågorna är många här i Glasberga!
2E304922-2F08-4530-83BC-FFAC358BB478.jpeg

Sådär! Träningen avklarad utan värre missöden än några punkor...

9A711445-5489-489F-951C-D0419DCA59D8.jpeg

E84279CD-D2D1-4F8B-96A0-B1532C956F67.jpeg

D0AF39A0-8F68-402C-A353-72793444544D.jpeg

... är nu Sportident-brickorna uthämtade och det är full spätta som gäller!!!

D336443C-5C9A-4DC8-AFBB-F4B8FEC49211.jpeg

Bilagor

• 767DACDF-4F50-4FAC-8BA4-9FE52AD00474.jpeg
    767DACDF-4F50-4FAC-8BA4-9FE52AD00474.jpeg
    651.4 KB · Besök: 118
Lycka till nu galningar! Jag hinner inte komma och titta den här gången men det kommer vara ett spektakulärt skådespel.

Tillbaka
Topp