Kona Bikepark i Kläppen...

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 929
  • Start datum Start datum
Om Kona ligger bakom detta så lär de bli bättre än "sälenbikepark" (aka lindvallen?) så mest verkade vara något sorts skämt. Ska bli kul att följa detta. Kona brukar kunna se till att rodda rätt shyssta Bikeparks här och var. :)

Hmmm... de öppnar ju snart och semestern börjar på fredag. Så det är kanske läge att slänga in cyklarna och kameran i bilen så man kan prova på det här och ge en RR.

Downhill 2,2 km
Start från toppen med valmöjlighet att droppa en liten klippa eller lång vänstersväng. Banan går vidare in i första riktigt tuffa sektionen av stora doserade vallar i en ganska tuff lutning. Mellansektionen av banan går i en öppen miljö med mycket fart. Här hittar du bland annat tre flyttbara hoppramper i olika storlekar, framför en lång skön landning. Vidare går den svarta banan in i en ny sektion av doserade serpentinvallar, whoops och dubbel whoops i ett skogsparti. Den nedre delen innehåller sköna svängar och bra kombinationer för alla smakinriktningar.

Freeride 3 km
Start från toppen med stora valmöjligheter under din färd utför. Banan går i grön lutning med många
avstickare (Pro sektions) i olika svårighetsgrad bla rockride, pro jumps, whoops mm.
Lika många spårval som i Leogang 2005, dvs. två. Men 165,- för ett dagskort kan det ju vara värt för att testa. Avståndet till Kläppen är ju lite kortare än Sälen för de flesta.

Undrar om Trysil satsar på cykel någon gång, det skulle kunna bli bra! :)

var uppe och sprang i den svarta linjen i måndags! arbetet flyter på bra! vad jag hört av dem som hunnit med att testköra den lite i smyg på kvällarna..säger att det är bra flyt i den och att det kommer att bli ruskigt kul..bara det har blivit lite yklat på den så att underlaget blir lite hårdare! vad gäller att kona är med så kan jag ju bara cyklarna är sjukt trevliga! har stått och skruvat ihop dem under ett par dagar nu och då innebär det ju att man måste provköra dem! vad gäller lindvallen så hoppas jag inte behöver säga mer än skistar!
välkomna hit i sommar!

Synd att det öppnar på måndag annars hade det nog varit en och annan från Gesunda som åkt upp på typ söndag och kollat läget.Det är ju bara 10mil bort...Det kan inte tänkas att det smygkörs lite lift på söndag kanske? För att kolla så att allt funkar till premiären hehe.

kommer nog dessvärre inte att bli så! ade inte tackat nej jag heller!
han dock med att provköra delar av den svarta linjen idag.. efter en del debackel. som att vi glömt hämta ut nyckeln till bommen.. vilket resulterade i att vi fick klättra upp! väl upp han vi med några kortisar innan det blev dags för skyarna att öppna sig! inge bra för kameran..men mne..lerig oc med ett leende så avslutades midsommaraftonens arbetsdag!
kan säga att det är en tät oc snabb bana som jag nog uppfattar kommer att vara absolut bäst när man kört den några gånger så att man lär känna den!
som sagt håll tillgodo med de få bilder som blev av nu då regnet kom...kan dock säga att wallriden snart är klar och hörde nått om mått på 10 x 4 meter....den ser stor ut iallafall!

Bilagor

• Kläppen 07-08 002.jpg
    Kläppen 07-08 002.jpg
    42.4 KB · Besök: 39
  • Kläppen 07-08 014.jpg
    Kläppen 07-08 014.jpg
    67.8 KB · Besök: 42
  • Kläppen 07-08 030.jpg
    Kläppen 07-08 030.jpg
    101.5 KB · Besök: 24
  • Kläppen 07-08 062.jpg
    Kläppen 07-08 062.jpg