[Mekhjälp] Öppna lås utan nyckel

Haha, jaså nycklarna hade nyss kommit bort. Var det Abus nyckelkort kvar på knippan så lägg undan dem - inga problem nästa gång, smidigt att bestalla ny nyckel. Men kanske den där Abus-modellen är utan såna kort.

Hasse#7 sa:
Foss sa:
Jag läre göra er besvikna, nyckelknippan är återfunnen så det blir inget skärande den här gången. Vi har även gripit en misstänkt nyckeltjyv men han är för ung för att rättssystemet ska vilja hantera ärendet. Jag får ta hand om lagföringsprocessen på egen hand. Som familjens Judge Dredd så dömer jag honom till minus en festis i helgen. Case closed och tack för hjälpen!

Min besvikelse stannar vid att jag inte fick sia. Eller gjorde jag kanske det ändå litegrann.......?
Förutom jobbet sparade du ju två bra lås.

Veckans visdom är i alla fall att man inte klipper hård tråd med sax om inte saxen är särskilt avsedd för det eller nöden absolut kräver det..

Edit: Eventuellt siande bifogat: "Den enklaste metoden för någon som har en vinkelslip är att använda den. Allt annat är bara krångligt utom möjligen att fråga Saida var van man har gjort av nycklarna."

Min prenumeration på Hemmets Journal har gått ut för ett tag sedan men så vitt jag minns så finns inte Saida längre i jordelivet? Tror ni hon sa upp sig innan hon strök med? Som ansvarstagande siare bör man väl informera arbetsgivaren om sitt kommande frånfälle?

Foss sa:
Jag läre göra er besvikna,... återfunnen ... inget skärande ... gripit ... nyckeltjyv ... Judge Dredd ... Case closed ...

Hmmm grattis.
Tror jag.
Dredd.jpg

Hade varit intressant med Dredd i gnistregn.
Med det får vänta.

Tillbaka
Topp