Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyckte det blev dålig bromsverkan trots noggrann tvätt med t-röd på både skiva och klossar.
OoopsTjena!
Blev rätt fundersam när jag provade vindrutespolaren på en bil och hela rutan blev en enda smet. Undrade vad han hade för spolarvätska.. Men det kunde han inte svara på, men han hade fyllt på kylarvätska dagen innan.![]()
Och det är därför det ingår i service att fylla på spolarvätska om man inte är jättetydlig med att de inte får göra det... Ibland verkar det behövas.Tjena!
Blev rätt fundersam när jag provade vindrutespolaren på en bil och hela rutan blev en enda smet. Undrade vad han hade för spolarvätska.. Men det kunde han inte svara på, men han hade fyllt på kylarvätska dagen innan.![]()
Nergången kam och obalans i vevaxel är väl standard på alla KTM motorer?KTM 701 med China motor vanligt fel då oljekanaler är fel borrade finns hur mycket som helst på nätet om den motorn och nergångna kamaxlar.
Pedaler som bara har insex och inte går att dra med pedal nyckel kan vara ett rent helvete!Mer kraft löser tyvärr inte problemet, jag behöver rätt verktyg. Insexnyckeln flexar och kommer att gå av, alternativt runda huvudet.
Värme. Värme. Värme.Pedaler som bara har insex och inte går att dra med pedal nyckel kan vara ett rent helvete!
Insex bits av bra kvalitet och breaker bar eller ett riktigt lång spärrskaft har löst det problemet för mig några gånger.
Det kan vara bra med någon som håller hårt i cykeln så man kan ställa sig på spärrskaft och "studsa" lite lätt.
Har ett Wera bit som har dragit loss ett gäng väldigt hårt sittande pedaler och fortfarande funkar fint!
Efter att ha kämpat med pedaler som bara går att dra med insex lite för många gånger så har jag börjat skruva loss, göra rent gängor och på med nytt fett 2-3 gånger om året för att slippa problem längre fram.
Kanske OT (?) men kan man använda T-röd på bromsbelägg och skivor? Eller ska man helst använda IPA? Inte ölen då såklart.Tyckte det blev dålig bromsverkan trots noggrann tvätt med t-röd på både skiva och klossar.
Vevarmen i kolfiber gick av nu. Sonen gråter, skål.Värme. Värme. Värme.
Sportplast heter det. #cannotcomputeVevarmen i kolfiber gick av nu. Sonen gråter, skål.
Det är där IPAn kommer in. Ölen alltså.Vevarmen i kolfiber gick av nu. Sonen gråter, skål.
Jadå, men det krävs sandpapper så man slipar bort det översta lagret där skiten absorberats. Man ser rätt enkelt när man kommer ner till rent material.Har någon lyckats med att tvätta bromsbelägg med sprit? Känns inte så lätt att få ut olja ur ett poöst bromsbelägg med vätska. Möjligen om beläggen är helt glaserade så inte oljan gått in i belägget.. Tycker inte ens stekmetoden funkar speciellt bra och har nog alltid slängt kontaminerade belägg till slut.
Så du menar "nej man måste slipa också"Jadå, men det krävs sandpapper så man slipar bort det översta lagret där skiten absorberats. Man ser rätt enkelt när man kommer ner till rent material.