MTB stilpolis
Precis. Tricket är väl att vara lite medveten om det och bry sig lagom mycket. Försöka lista ut vad som är viktigt för en själv och vad som bara är influenser utifrån.Jag tror att det är ett fundamentalt, genetiskt betingat beteende. Vi är trots allt djur och gör väldigt mycket för att passa in och identifiera oss med en specifik grupp. Det fina med intelligens är att vi åtminstone har möjligheten att försöka låta bli. Ibland blir det dock syntax error när de som tycker att det är viktigt att vara speciella, är det i grupp (hipsters).
Jag försöker köpa kläder och grejer som är funktionella men samtidigt inte alldeles för fula, vilket inte är helt lätt. Det vore rätt omänskligt att bara skita totalt i vad andra tycker. Och då menar jag totalt, typ gå ut näck om man känner för det en morgon. Nån form av anpassning sker alltid.
Edit: De som verkligen inte bryr sig verkar ofta inte ens känna till att de är avvikande. Typ extremt "nördiga" personer som ofta är lite knepiga. Knappast något som andra brukar se upp till, tyvärr.