MTB stilpolis

MTB stilpolis
Jag tror att det är ett fundamentalt, genetiskt betingat beteende. Vi är trots allt djur och gör väldigt mycket för att passa in och identifiera oss med en specifik grupp. Det fina med intelligens är att vi åtminstone har möjligheten att försöka låta bli. Ibland blir det dock syntax error när de som tycker att det är viktigt att vara speciella, är det i grupp (hipsters).

Jag försöker köpa kläder och grejer som är funktionella men samtidigt inte alldeles för fula, vilket inte är helt lätt. Det vore rätt omänskligt att bara skita totalt i vad andra tycker. Och då menar jag totalt, typ gå ut näck om man känner för det en morgon. Nån form av anpassning sker alltid.

Edit: De som verkligen inte bryr sig verkar ofta inte ens känna till att de är avvikande. Typ extremt "nördiga" personer som ofta är lite knepiga. Knappast något som andra brukar se upp till, tyvärr.
Precis. Tricket är väl att vara lite medveten om det och bry sig lagom mycket. Försöka lista ut vad som är viktigt för en själv och vad som bara är influenser utifrån.

MTB stilpolis
Spaning: Nu när Svensson hittat till skogen på cykel (dvs till stigarna, inte bara grus-Vasan) så rör sig iaf en del av "det gamla gardet" mot mer #freeride.

Eller är dessa två trender helt frikopplade? Korrelation != Kausalitet..

(Jag har fö också kört med stighjälm och goggles. Lika bra att erkänna själv så @Rattnalle kan sluta med sina utpressningsförsök. :-P)

Jo men det tror jag. Har väl också att göra med cyklarna kanske. Dagens biffigare trail och enduro cyklar passar bra för att freerida.

MTB stilpolis
Jo men det tror jag. Har väl också att göra med cyklarna kanske. Dagens biffigare trail och enduro cyklar passar bra för att freerida.
Det är väl som med snowboard och skidor. Vissa gör det för att det är en bra träningsform och andra primärt för att det är roligt. Freeride tänker jag drar åt det senare när man tänjer gränserna lite för vad som är möjligt med större features off pist.

MTB stilpolis
Precis. Tricket är väl att vara lite medveten om det och bry sig lagom mycket. Försöka lista ut vad som är viktigt för en själv och vad som bara är influenser utifrån.
Jag hade ett ganska väl uttänkt svar/fortsättning på resonemanget som kändes moget, vuxet och smart. Men sen kom jag på att det kändes rätt irrelevant, så skitsamma.

Kontentan var nog: Jag tycker att man brukar kunna skönja två olika typer av grupper. De som gör saker tillsammans för att det är roligt eller de som gör saker tillsammans för att vara coola. "Vi är unika i grupp".

Samt, i och med internets intåg så har väl också grupptillhörigheten blivit ett mer brett begrepp. Du kanske är den enda i byn som gillar att raka höger armen helgen innan varje fullmåne, men du är med i en facebookgrupp med 3400 medlemmar som gillar samma sak.

MTB stilpolis
Jag hade ett ganska väl uttänkt svar/fortsättning på resonemanget som kändes moget, vuxet och smart. Men sen kom jag på att det kändes rätt irrelevant, så skitsamma.

Kontentan var nog: Jag tycker att man brukar kunna skönja två olika typer av grupper. De som gör saker tillsammans för att det är roligt eller de som gör saker tillsammans för att vara coola. "Vi är unika i grupp".

Samt, i och med internets intåg så har väl också grupptillhörigheten blivit ett mer brett begrepp. Du kanske är den enda i byn som gillar att raka höger armen helgen innan varje fullmåne, men du är med i en facebookgrupp med 3400 medlemmar som gillar samma sak.
Oavsett vad man har för inställning riskerar det ju att ske viss likriktning inom en grupp, eftersom man kan prova varandras saker och se om de är bra osv. Helt andra saker som man inte kan klämma på kanske inte blir aktuella då.

MTB stilpolis
Hipsters startpaket :

15319399731692.jpg

MTB stilpolis
Eller envisas med att cykla helstelt tillsammans med folk som kör enduro-släde. ?
Har du problem med det?
Gissa vem som kör med samma utrustning på 6mil gravelevent, 10mil hemmavasa och även brukar vara den som drar ihop enduro-gänget för en dag med upp mot 1000 h/m, eller bara en tur med ett par eller 4 mil stökcykling på steniga och rotiga småstigar?
1616085174139.png

(Brandfacklan brinner)
;)

MTB stilpolis
Har du problem med det?
Gissa vem som kör med samma utrustning på 6mil gravelevent, 10mil hemmavasa och även brukar vara den som drar ihop enduro-gänget för en dag med upp mot 1000 h/m, eller bara en tur med ett par eller 4 mil stökcykling på steniga och rotiga småstigar?
Visa bilaga 476299
(Brandfacklan brinner)
;)

Jag gissar på den där killen som brukar ha Modotröja, skatehjälm och en cola i flaskstället. Men jag ser inte honom på bilden.

MTB stilpolis
Inte nog med att alla vettiga kläder bara finns i herrstorlek, nu måste en försöka odla skägg också... ?‍♀️Men vad gör man inte för att få cykla i skogen ?...
Fick ju tips av dig om trosor under shortsen för att hålla rumpan torr så det är väl inte mer än rätt att du får mina strån som fastnar i skäggborsten.
PMa adressen så dyker det upp en hårboll om ett tag ?

MTB stilpolis
Tror inte jag läst något om det här men vad säger stilpoliserna om att ha ryggskyddet innanför eller utanpå sin t-shirt? Verkar vara 50/50 på bikeparks (?) Är det coolt att visa upp sina skydd?

MTB stilpolis
I regel vill man alltid ha en tröja över för att skyddet inte ska bli smutsigt, kommer det in damm och lera så kan det bli svårt att få bort det.

MTB stilpolis
Jag kör med POC:s VPD torso i bike park och den är ju helt klart gjord för att ha utanpå tröjan. Har provat innanför men det var väldigt obekvämt.

MTB stilpolis
Pocs vpd kräver ju en tröja under om man är som mig (svettig). Jag skulle aldrig kunna gå i ett par foppatofflor barfota det skulle bli som ett akvarium..

Den här damen var det väl för väl att hon åkte elmoppe.. Annars borde hon blivit arresterad!

Bilagor

• 6A453313-D02B-4B93-B4C3-4DC14064B64A.jpeg
    6A453313-D02B-4B93-B4C3-4DC14064B64A.jpeg
    635.2 KB · Besök: 155
MTB stilpolis
Kör en Altura Thermocool t-shirt under skyddet (Craft har väl också kylande underställströjor tror jag) och en DH-tröja över. Tycker det funkar bra.

Tillbaka
Topp