Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
har gjort samma sak. Svårt att hitta något.
Om storleken passar så skulle nog den här funka, så kommer du ut och får cykla något innan det börjar snöa :)
Finns en recension här: https://www.mbr.co.uk/reviews/hardtail/btwin-rockrider-560
Den får helt okej betyg, då testad av en vuxen person med erfarenhet av många olika mtb's. För en i din ålder med begränsad erfarenhet och kunskap om mtb's så tror jag den kommer funka jättebra. I alla fall tills du vet vad du vill ha, vart du vill cykla och hur mycket du är villig att betala för att nå dit.
Har gått igenom både Happyrides Köp och Sälj, Blocket och facebook marketplace och hittar inget annat vettigt. Det är mycket möjligt att det finns något guldkorn jag missat men den lär nog knipas av någon snabbare ändå.
Förutom ovan så har du fått många bra tips på cyklar. Jag förstår att du har mycket med plugget just nu men många av oss har familj och jobb som tar upp nästan all vår tid. Du får nog tacka så snällt för all hjälp du hittills fått och köpa den cykeln som finns kvar. Om inte annat så finns det massor med trådar där du kan läsa för att lära dig mer, så du kan köpa "rätt" cykel nästa sommar.
Jag önskar dig lycka till!
Jag tänker så mycket på vilken cykel jag ska ha så att de hinner bli sålda innan jag har bestämt mig (jag vill verkligen inte köpa "fel" cykel).
Och varför är en heldämpad utanför budget aktuell?har varit magsjuk (är fortfarande) så jag sa till honom att han kan lägga upp den på k&s men jag ser den inte där så jag tror att han har sålt den eller något.
Jag vet inte vad som är "bra" eller "dåligt" så jag tänkte att den som har kostat 50-60k borde vara bra och om det är något bra för pengarna kan jag gå lite över budgeten.Och varför är en heldämpad utanför budget aktuell?
Grejen är den att en heldämpad cykel har fler komponenter som kan gå södnder men som även behöver service regelbundet. Och om det dessutom är en heldämpad cykel för 60k så blir reservdelar väldigt dyrt. En service kan kosta mer än vad du köpte cykeln för (begagnad).Jag vet inte vad som är "bra" eller "dåligt" så jag tänkte att den som har kostat 50-60k borde vara bra och om det är något bra för pengarna kan jag gå lite över budgeten.
Det var det jag inte tänkte på.Grejen är den att en heldämpad cykel har fler komponenter som kan gå södnder men som även behöver service regelbundet. Och om det dessutom är en heldämpad cykel för 60k så blir reservdelar väldigt dyrt. En service kan kosta mer än vad du köpte cykeln för (begagnad).
3500kr för en cykel med vajer-skivbroms, plastpedaler, rost, hackig växling osv är ingen hit. Då är en ny Biltema ett bättre val.![]()
Mountainbike säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin mountainbike säljes i hela sverige med över 2494 annonserwww.blocket.se
Skrev du på felställe eller?Felpost.
Jag tipsade nyss om en Canyon här på Köp och Sälj för 6000 kr men tog bort för jag tror den är för stor för dig.Skrev du på felställe eller?
Jag tipsade nyss om en Canyon här på Köp och Sälj för 6000 kr men tog bort för jag tror den är för stor för dig.
Men här är den igen:
![]()
Säljes: Canyon Grand Canyon AL
Mycket fin Grand Canyon 29 säljes. Strl L Nytt styrlager. Ny kedja. Ny Cassette. Nytt vevlhappyride.se
Mina tränade ögonVar ser du storleken?
skit snygg men lite för dyr.Var på Sportson idag och såg den här. 8500kr kostar den, lite utanför din budget, men jag tyckte den verkligen såg snygg ut i verkligheten.
Visa bilaga 440485Visa bilaga 440486
Verkar helt okej, och lagom storlek 18" på ramen när det är 26"-hjul. Går säkert att pruta ner till 3000 eller 3500 vid smidig affär.
eller denhär https://www.blocket.se/annons/stockholm/cube_ltd/90994200Verkar helt okej, och lagom storlek 18" på ramen när det är 26"-hjul. Går säkert att pruta ner till 3000 eller 3500 vid smidig affär.
Nej, alldeles för stor ram på denna.
ok har inte ögonenNej, alldeles för stor ram på denna.
Söker du en Mountainbike för träning eller cykel ha till skolan?
Fälgbromsar, skämtar du?
Där har du en bättre MTB för att ge dig på sporten MTB cykling. Att den passar åkare upp till 160cm är inget problem, det är mjt lättare än ha en för stor. Jag kör själv gärna på cyklar i Strl S trots jag är 172cm för det passar min åkstil.
Det finns bättre köp på blocket, men svårt om du inte kan åka.
Mvh
Jämfört med skivbromsar med vajer är fälgbroms grymt. Shimano Acera växlar på Trek cykeln för 4000kr så är denna ett kap med Deore och en bättre ram och bättre allt.Fälgbromsar, skämtar du?
Om en karl på en 179cm tycker den är bra cykla på så är vi nog inte riktigt hemma med storleken till en trettonåring. 29 tummare är bängliga i stora storlekar om man är liten och ovan MTB cyklist.
Ut och cykla är viktigast! Men ett par skor och en vettig hjälm bör ligga hyffsat högt i prio.Hej! Jag har köpt en cykel för två veckor sedan och har nu en knapt använd scott voltage mx 30. Den är helt "stock" och jag har 2000 kr att uppgradera den med. Vilka uppgraderingar bör jag göra?
Däck är ett måste men vet inte vilka eller var jag ska köpa. Har välldigt dåligt gräp i skogstärräng (det är där jag föredrar att cykla).Ut och cykla är viktigast! Men ett par skor och en vettig hjälm bör ligga hyffsat högt i prio.
Se till att torka av oljan du har på gaffeln före varje tur, möjligt att de är för mkt olja i gaffeln alternativt att packningen är halvdålig.
Och fundera inte på vad du vill bränna 2k på, de kommer visa sig.
Antingen pajjar något inom kort, eller så behöver du mer grepp, antingen i form av pedaler/skor i eller däck.
Ok, vad jag kan se på bilden så är de ganska dåliga piggar på pedalerna. Så ett par schyssta pedaler kan vara bra, de kommer du dessutom ta med till nästa cykel.Däck är ett måste men vet inte vilka eller var jag ska köpa. Har välldigt dåligt gräp i skogstärräng (det är där jag föredrar att cykla).
När jag sa att jag vill uppgradera menar jag saker på cykeln (har hjälm skor och sånt).
Har cyklat minst en timme varje dag sen jag fick den