MatsN
Aktiv medlem
Ny BMC Fourstroke
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
castrello sa:Jag är riktigt imponerad av den på pappret...utom priset. Den billigaste var billigaste Fox, dt 1700 mm för ca 68000 kr är rätt snålt. Rättelse: sjukt snålt.
Men vill ha ändå.
Kanske köpa BMC ramset + en LUX cykel i lämplig nivå. Flytta över grejorna. Sälja LUX-ramen för vad den nu kan vara värd.landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
Den finaste kostar 100 500 kr
Ramsetet kostar 42 000 kr (ink bakdämpare och dropper)
Du har alltså 58 500kr att köpa övriga komponenter för, min gissning är att man har minst ett par veckor på Mallis över i pengar när man är klar.
Sixten Fors sa:Kanske köpa BMC ramset + en LUX cykel i lämplig nivå. Flytta över grejorna. Sälja LUX-ramen för vad den nu kan vara värd.landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
Du har alltså 58 500kr att köpa övriga komponenter för, min gissning är att man har minst ett par veckor på Mallis över i pengar när man är klar.
Sixten Fors sa:Kanske köpa BMC ramset + en LUX cykel i lämplig nivå. Flytta över grejorna. Sälja LUX-ramen för vad den nu kan vara värd.landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
NLC sa:Sixten Fors sa:Kanske köpa BMC ramset + en LUX cykel i lämplig nivå. Flytta över grejorna. Sälja LUX-ramen för vad den nu kan vara värd.landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
Ursprungsdefinitionen av fultysk. Men Canyon har väl ändå seglat ur det segmentet sen några år tillbaka.
NickPick sa:NLC sa:Sixten Fors sa:Kanske köpa BMC ramset + en LUX cykel i lämplig nivå. Flytta över grejorna. Sälja LUX-ramen för vad den nu kan vara värd.landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
Ursprungsdefinitionen av fultysk. Men Canyon har väl ändå seglat ur det segmentet sen några år tillbaka.
Nej då. Dom är kvar.
Smart idé för övrigt!
+1arraksboll sa:Så man kan nog tjäna en slant även på att köpa delarna löst, om nu inte euro-kursen sabbat det hela.
Ett fynd. Landsvägshojarna börjar ju närma sig 130000 och den där måste ju kosta mycket mer att tillverka. ;)landen sa:Alla säger att köpa MTB i delar blir dyrt. Nu börjar vi väl ändå nå tipping point i det avseendet eller?
Fin! Alla med epic och scale kommer att känna sig slagna redan på startlinjen. ?hm sa:Unboxing...
Ska bli spännande det här .
Andas premium och kvalitet bara man håller i den .
Raggamuffin sa:Grymt, lätt avis :)
NickPick sa:Coolt!
Vad väger den?
En av få cyklar man kan köpa som ram och bygga ihop billigare än komplett...?
team_hink_racing sa:Vad kan man komma undan med i inköpspris på en sådär best?
skier sa:Snyggt! Vad blir det för gaffel till den?
hm sa:skier sa:Snyggt! Vad blir det för gaffel till den?
Blir en fox sc fast lite fundersam om det finns bättre val..
Anders Lantz sa:
Jag hade tittat åt tex German:A om nu Fox 32 SC är så flexig. Sid känns som en cykelpump i jämförelse mot ovan nämnda.hm sa:Anders Lantz sa:
Nja. 120mm skulle väl funka men knappast vad som är tänkt .
+1Anders Lantz sa:https://www.ridefox.com/family.php?m=bike&family=34 Som gjord för den hojen.
Jag tycker att det låter skittungt med den totalvikten.landen sa:Är den inteliiiiite tung för en high end XC? Eller är det bara Scott som är i en annan liga där?
Scott spark ink dämpare och en helt standard (550g) dropper landar på typ 2300kg
När man bygger in dropper i ramen borde det bli enklare att bygga lätt tänker jag.