Ny LVG-hoj?

Ny LVG-hoj?
Guddagens...

Jag är ute efter en ny landsvägshoj men velar hit och dit och tänkte om den samlade expertisen har något/några förslag?
Canyon och Rose är väl självklara kandidater.
Tänkte mig karbonram och Shimano 105...

Tacksam för svar,

Ny LVG-hoj?
cannondale, Trek med flera. Finns många tillverkare även mindre som gör bra cyklar.

Prioritera:

Storlek/sittställning
Utseende
Utrustning drivlina
Däck
Vikt
Märke

#åsikt

Ny LVG-hoj?
ThomasEkerö sa:
Guddagens...

Jag är ute efter en ny landsvägshoj men velar hit och dit och tänkte om den samlade expertisen har något/några förslag?

Tacksam för svar,

När du skriver "ny", betyder det att du har en gammal du vill byta ut? Har du varit nöjd med den i sådana fall, och varför vill du byta? Storlek?

Ny LVG-hoj?
Bengt-re sa:
cannondale, Trek med flera. Finns många tillverkare även mindre som gör bra cyklar.

Prioritera:

Storlek/sittställning
Utseende
Utrustning drivlina
Däck
Vikt
Märke

#åsikt

Jag skulle prioritera ner utrustning/ drivlina under däck och utseende under det. Och utöka däck till hjul/däck.

Storlek
Hjul, däck
Drivlina, utrustning
Utseende
Vikt
Märke

#annan åsikt...

Ny LVG-hoj?
joohan sa:
Bengt-re sa:

Prioritera:

Storlek/sittställning
Utseende
Utrustning drivlina
Däck
Vikt
Märke

#åsikt

Jag skulle prioritera ner utrustning/ drivlina under däck och utseende under det. Och utöka däck till hjul/däck.

Storlek
Hjul, däck
Drivlina, utrustning
Utseende
Vikt
Märke

#annan åsikt...

Däck går lätt att byta senare och det var mitt incitament till ge det en lägre prioritet, det är svårare att byta till Di2 eller byts vevparti i efterhand tänker jag. Att däcken (och i viss mån hjulen) är rejält viktiga för hur cykel upplevs och presterar håller jag helt med om!

Ny LVG-hoj?
ThomasEkerö sa:
Guddagens...

Tacksam för svar,

Vad ska du ha cykeln till ?
Utan en aning blir det bara gissningar .

M

Ny LVG-hoj?
Raggamuffin sa:
joohan sa:
Storlek
Hjul, däck
Drivlina, utrustning
Utseende
Vikt
Märke

#annan åsikt...

Märke
Modell
Storlek
Drivlina, utrustning

#ytterligare annan åsikt...

#åsikt
Sittställning (storlek)
Pris
Utseende
Vikt
Aero
Drivlina, bromsar
Märke

Först ska cykeln passa och man ha råd med den, sen ska man våga visa sig utomhus med den. När den sen väger 6.8kg och är aero nog så kan man börja tänka på annat. Eller så kompromissar man.

#slut åsikt

Ny LVG-hoj?
Ny LVG-hoj?
BLEKINGE BAD ASS sa:
ThomasEkerö sa:
Guddagens...

Tacksam för svar,

Canyon Aeroad finns numera med 105 grupp, bara att handla :)
https://www.canyon.com/sv-se/road/aeroad/2019/aeroad-cf-sl-disc-7-0.html

Det verkar lite veka i konstruktionen.

Ny LVG-hoj?
Ny LVG-hoj?
ForesterGuy sa:
Bengt-re sa:
Lingon sa:
BLEKINGE BAD ASS sa:
Skivbromsar på en aerohoj är som att sätta vinterdäck på en Huracán. ;)

Eller takräcke på en E-type...

Kan ni inte ta såna här diskussioner i happylvg eller nåt?
...

Bilagor

• see1_orig.jpg
    see1_orig.jpg
    66 KB · Besök: 60
Ny LVG-hoj?
Hallå.

Lever än, har bara jobbat mycket.
Har haft en Canyon Endurace Al med Tiagra som jag sålde förra året eftersom den bara stod och samlade damm tyvärr.
Nu har suget på en landsvägshoj kommit tillbaka fast egentligen har det alltid funnits där.
Användningsområdet är att solskenscykla i nedförsbackar i medvind.

Skämt åsido så är det cykling i allmänhet och VR i synnerhet.
Vill samtidigt uppgradera till karbån och 105 då min tidigare Canyon var i aluminium med Tiagra.
Tänkte att någon kunde ge något annat alternativ till Canyon el. motsv då tex Cykelcitys eget märke Columbus som var väldigt prisvärt har gått i graven.

Ny LVG-hoj?
ThomasEkerö sa:
Hallå.

Har haft en Canyon Endurace Al med Tiagra som jag sålde förra året eftersom den bara stod och samlade damm tyvärr.
Nu har suget på en landsvägshoj kommit tillbaka fast egentligen har det alltid funnits där.

Vill samtidigt uppgradera till karbån och 105 då min tidigare Canyon var i aluminium med Tiagra.
Tänkte att någon kunde ge något annat alternativ till Canyon el. motsv då tex Cykelcitys eget märke Columbus som var väldigt prisvärt har gått i graven.

Om du vill ha något liknande för platta Sverige så kanske Canyon Aeroad kommer kännas bekant samtidigt som det är en uppgradering på samtliga punkter.

Ny LVG-hoj?
ThomasEkerö sa:
Hallå.

Skönt att du lever ?

Söker du en ny komfortracer liknande tidigare fast ett snäpp upp eller vill du ha ngt mer sprättigt ?
Vad gillade du med förra cykeln och vad gillade du inte ?

M

Tillbaka
Topp