Tomcat1
Aktiv medlem
Ny skylt = färdigcyklat
ForesterGuy sa:...ocj jag steg av cykeln och led...
Som fan!
Klapp på axeln på dig.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ForesterGuy sa:...ocj jag steg av cykeln och led...
Miss Lycka 2.0 sa:Får man tillgång till tjänstebil?
MP3-Sthlm sa:Miss Lycka 2.0 sa:Får man tillgång till tjänstebil?
Tjänstecykel
marr sa:Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Nä, ingen har ju dött av att få en vältande grävmaskin över sig.
h.g.j sa:Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....
johfo sa:marr sa:Makten sa:Annars hade de kunnat ta bort staketet som inte fyllt någon som helst funktion på flera månader, annat än att stänga folk ute från en bred, fin och öde väg. Idoter.
Nä, ingen har ju dött av att få en vältande grävmaskin över sig.
Som att det staketet skulle stoppa en grävmaskin, eller att riskområdet skulle vara slut precis där. Tror inte jag. Jag tror att de helt enkelt skiter i att försöka tillgodose cyklisters behov.
h.g.j sa:Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....
NAnders sa:h.g.j sa:Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....
Skylten "Gående hänvisas till andra sidan" är i alla fall ett säkert tecken på att ingen av de inblandade vet vad de sysslar med över huvud taget. Vi som har fullt fungerande syn och rörlighet klarar oss utmärkt ändå medan de som har nedsatt syn eller rörlighet inte är hjälpta för fem öre av en pliktskyldig skylt.
Kompetensbristen när det gäller omledning av icke motorburna trafikanter är monumental. Och det är de svagaste i samhället - barn och funktionsnedsatta - som drabbas hårdast. Man kan raljera om att vita medelålders män i ett cyklistforum är lättkränkta jävlar som gnäller på bristfälliga omledningar, men vad säger ni till den underkroppsförlamade personen på armcykel som förväntas stiga av och gå förbi hindret?
Elsparkcykel.MP3-Sthlm sa:Miss Lycka 2.0 sa:Får man tillgång till tjänstebil?
Tjänstecykel
Kung Stalle sa:Jag har varit med på ett fåtal Happyrides i Hellas men varje gång har jag förvånat över att det dras igång så himla fort på just den passagen. Jättemärkligt att den genomsnittligen Hellasmtbearen inte klarar av att hålla igen lite den korta biten?
Stalle
NAnders sa:h.g.j sa:Undrar om det är samma liv på gångforumen om "gående hänvisas till andra sidan".... Här har jag minsann alltid gått....
Skylten "Gående hänvisas till andra sidan" är i alla fall ett säkert tecken på att ingen av de inblandade vet vad de sysslar med över huvud taget. Vi som har fullt fungerande syn och rörlighet klarar oss utmärkt ändå medan de som har nedsatt syn eller rörlighet inte är hjälpta för fem öre av en pliktskyldig skylt.
Kompetensbristen när det gäller omledning av icke motorburna trafikanter är monumental. Och det är de svagaste i samhället - barn och funktionsnedsatta - som drabbas hårdast. Man kan raljera om att vita medelålders män i ett cyklistforum är lättkränkta jävlar som gnäller på bristfälliga omledningar, men vad säger ni till den underkroppsförlamade personen på armcykel som förväntas stiga av och gå förbi hindret?
Sweet Jesus! Jag garvar ihjäl mig! :-)ForesterGuy sa:"Tag din cykel och gå."
1888 sa:Det verkar finnas en anledning varför vi cyklister inte är dom mest älskade på jorden...
patten sa:Saknas både foliehatt och perspektiv i den här tråden!
Bengt-re sa:patten sa:Saknas både foliehatt och perspektiv i den här tråden!
Fixat! ✔
Märkligt. Jag kör ofta tisdagsrajd och har aldrig sett detta beteende.Gandalf sa:Detta beteende gjorde att min första tisdagsrajd för ett par år sedan också blev min sista...trodde fan inte mina ögon när 50-60 cyklister drog iväg i grupper i full fart på gångvägarna kryssandes mellan flanerande barnfamiljer, äldre gångtrafikanter och hundpromerare.
Precis, det är otroligt fascinerande hur man kan tycka att cyklister är så problematiska att man tvingar dem att leda cykeln för att någon annan klantat till det med planeringen.h.g.j sa:Jag har ingen aning om varken ålder, hudfärg eller kön på de som gnäller här.... fascineras däremot av förmågan att blåsa upp problem så fort de kan på något sätt inkräkta på den mänskliga rätten att få framföra sitt trampdrivnafordon där och hur man vill...
CW sa:Gissar att det här är en Stockholmstråd..
Loftberg sa:Bara för att klargöra för en som är särledes oinitierad i det aktuella området. Rör det här alltså en kort transportsträcka för att nå Hellas-skogarna? Och det är något happys Stockholmskollektiv går man ur huse för att med knutna nävar internetcykelbestrida? Eller har jag missuppfattat fullständigt?
Varför inte leda hojjen istället för att skapa mer ilska. Det är trots allt MTB, dojjorna går att gå i, racerskor, då vetefan.mmmrrrr sa:Loftberg sa:Bara för att klargöra för en som är särledes oinitierad i det aktuella området. Rör det här alltså en kort transportsträcka för att nå Hellas-skogarna? Och det är något happys Stockholmskollektiv går man ur huse för att med knutna nävar internetcykelbestrida? Eller har jag missuppfattat fullständigt?
Ja, man ur huse går vi. Har du inte läst rubrikerna om kravallerna utanför riksdagshuset?
Eller så kanske det krasst konstateras utan större drama att det typ är en grundlöst placerat skylt och att man kan fortsätta köra på marginellt mer försiktigt än tidigare.