Nya Orbea OCCAM

Nya Orbea OCCAM
Adapter för iscg05 har ju testats med inte så bra resultat.
Just nu är väl wolftooth camp bästa förslaget
Behöver man även köpa ny klinga, deras variant?

Senast ändrad:

Akronym

Medlem
Nya Orbea OCCAM
Är det någon som kan länka till rätt sorts volume spacer till Marzocchi-dämparen. Har förstått att det är Fox och 34mm(?) Men verkar finnas olika sorters 34mm

radarminnet

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Är det någon som kan länka till rätt sorts volume spacer till Marzocchi-dämparen. Har förstått att det är Fox och 34mm(?) Men verkar finnas olika sorters 34mm
Finns det olika sorter till Fox 34? Var har du sett det? Den här är den enda jag känner till iaf, och den ska passa Marzocchi Z2 från 2017 och framåt enligt den här sidan:

m3lk3r

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Hur många volume spacers tänkte du lägga i? Jag har två st och funderar på båda. Gillar gaffeln men bottnar relativt lätt.

Stumpan

Ny medlem
Nya Orbea OCCAM
På dem igen bara. Att occam har så brant sadelrör gör om något att det borde bli mycket mindre strul. Kraften går ju mer rakt nedåt.

Men Revive är väl fortfarande det som gäller om man vill ha en pålitlig stolpe? Inte för att jag hade några sådana problem men reverben heller, den bara dog helt ibland.
Sambon kör Yeti SB130 och Fox Transfer iofs men inga problem.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Japp! Är det fjolårets modell tro med tanke på rabatten? Lite snålt ändå kan man tycka. Får kontakta dem imorgon. Är ju precis vad jag är ute efter. Kanske finns prutmån med tanke på att 2021orna redan är här..
Vad jag kan se så är det bara bromsarna som är ändrat till 2021. Sen är den ju nersatt med 10% och det är ju väldigt nära dom 11% som happy bestämt att man kan få i rabatt för 1 år äldre. 😉

radarminnet

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM
Japp! Är det fjolårets modell tro med tanke på rabatten? Lite snålt ändå kan man tycka. Får kontakta dem imorgon. Är ju precis vad jag är ute efter. Kanske finns prutmån med tanke på att 2021orna redan är här..
Jag köpte en uppgraderad M30 från samma butik för några veckor sen, då var det 100% omöjligt att pruta. De har sålt väldigt mycket Occam den här säsongen, och har inga besvär att bli av med cyklarna. Om något har det varit svårt att få fram tillräckligt många. De enda 2021:or som kommit in verkar vara några M10 och M-LTD. Aluminiummodellerna från 2020 ligger fortfarande ute till fullpris.

radarminnet

Aktiv medlem
Nya Orbea OCCAM

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer