Nya Orbea OCCAM
Nej XT, fyrkolv är standardspec.Kör du inte tyngre bromsar än original också?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej XT, fyrkolv är standardspec.Kör du inte tyngre bromsar än original också?
Grattis! Ser riktigt fet ut!Nu så. Vilken jävla cykel alltså. Trampar som en hardtail men går att skicka som fan.
Visa bilaga 407866Visa bilaga 407867Visa bilaga 407869
Om det är en likadan Fiziksadel som kom på min gav jag upp efter runda 1...Visa bilaga 408550
Jag får väl bidra med en bild jag också, så jag platsar i tråden. ? Grymt nöjd så här långt, 6 mil någonting har den rullat än så den är knappt inkörd. Det enda jag inte kommer överens med är sadeln, men jag ska ge den några mil till...
Visa bilaga 408550
Jag får väl bidra med en bild jag också, så jag platsar i tråden. ? Grymt nöjd så här långt, 6 mil någonting har den rullat än så den är knappt inkörd. Det enda jag inte kommer överens med är sadeln, men jag ska ge den några mil till...
Det skulle jag med ha gjort! Har satt på en WTB Volt. Skön, men lite väl tung nu när allt annat är så lätt och fint...Jag uppgraderade min sadel på M10 vid beställning. Blev riktigt nöjd.
Viktigast är ändå att den är bekväm.Nej, förut brydde jag mig inte alls. Men nu skaver det där nästan extra hektot lite...?. Nåväl budgeten för cykelprylar är fetröd nu. Och jag behöver ju lite andra grejer med. Så sadel får väl vänta ett tag. Skulle uppgraderat direkt... Tur att Occamen känns sjukt bra!
Många bra tips på sadlar. Problemet är väl bara att de inte behöver vara sköna för mig bara för att de är sköna för er. Lite svårt att testa innan man internetköper, och ännu svårare att avgöra på bild. På bild ser den rätt bra ut som jag har...![]()
Jag har hört flera tala gott om den, och ingen som varit missnöjd. Det kanske är tillräckligt bra omdöme för att våga chansa.Jag har haft massa bekymmer med sadlar, testat massor. Men landade i Ergon SM Sport Gel. Har inte haft några bekymmer eller besvär sedan dess. Den är kanske lite lång men det är enda nackdelen.
Viktigast är ändå att den är bekväm.
Jag sparade ju 500 g på däcken nu på ett bräde.
Michelin Force/Wild AM. Vägde aldrig däcken, bara cykeln före och efter. Tog ju ur slangar och så också. Återstår att se hur de håller i längden men att cykla på hittills en lyckad kombo.Vad köpte du för däck om man får vara nyfiken? Jag beställde en uppsättning något lättare däck i samma syfte men dessa vägde betydligt mer än spec (ground control 2,3" och Purgatory 2,3"). Så jag hamnade nästan +- 0 ändå mot mina 2,6".
Funderade nästan ett tag på att köpa en uppsättning rocket ron eller något för att ha som findäck, men vill inte punka för lätt heller.
Michelin Force/Wild AM. Vägde aldrig däcken, bara cykeln före och efter. Tog ju ur slangar och så också. Återstår att se hur de håller i längden men att cykla på hittills en lyckad kombo.
Eftersom hojen går som ett spjut när man trampar tycker jag det matchar bra med de lättare däcken. Sedan går den att kasta utför saker också så det återstår väl att se hur det funkar i längden.Intressant att ni kikar på CX-däck till denna dräpare till cykel...
Utan att veta hur exakt denna pärla till hoj upplevs, så tycker/anser jag att morderna cyklar tendera till att ta fram "djävulen i mig" när det blir inspirerande cykling (läs hojen uppmanar till att framföras snabbt)...
Detta brukar resultera i att den svaga länken blir för klena (stig)däck som då drabbas av genomslagspunka, så numera kör jag endast >1000g däck bak för att få det att hålla. Hur upplever ni andra detta?
Intressant att ni kikar på CX-däck till denna dräpare till cykel...
Utan att veta hur exakt denna pärla till hoj upplevs, så tycker/anser jag att morderna cyklar tendera till att ta fram "djävulen i mig" när det blir inspirerande cykling (läs hojen uppmanar till att framföras snabbt)...
Detta brukar resultera i att den svaga länken blir för klena (stig)däck som då drabbas av genomslagspunka, så numera kör jag endast >1000g däck bak för att få det att hålla. Hur upplever ni andra detta?
Hade f ö tänkt ha en insert bak men det blev för trångt och mitt tålamod tog alut.
En styck fyrans insexnyckel till styrstammen, om den levereras som min gjorde.Tjena, beställde nyss hem en Orbea Occam h30 på rea.
Så nu undrar jag vad jag behöver för verktyg för att sätta ihop cykeln från lådan.
Tack på förhand :)
men vad nu?? Har du övergivit Bird??Nu så. Vilken jävla cykel alltså. Trampar som en hardtail men går att skicka som fan.
Visa bilaga 407866Visa bilaga 407867Visa bilaga 407869
Kände inget större sug efter någon av deras nuvarande modeller :-)men vad nu?? Har du övergivit Bird??
Valfri fyrkolvsbroms om du vill märka en reell skillnad. Nya XT är väl ungefär som Saint i pris fast nyare?Tänker köpa nya bromsar till min H20. Sitter nu shimano MT501/BR500 på nu som är klena tycker jag. Är det lika bra att köpa Saint? Prisskillnaden mot SLX/XT är ju inte så stor...
Samma här..Specialized Zee Cage ii (left)
Får bli en sådan då :)Samma här..
+1Specialized Zee Cage ii (left)
Jag är inte riktigt med på vad du menade, men det gick bra iaf? Det känns som om någon del av en broms faller bort så hinner man paja en hel del grejer till innan man har fått stopp... Var det skivan du inte hade dragit åt eller beläggen som inte var sprintade?Min h30 igår. Kört den sen början av december. Mycket cykel för pengarna. Passar delsjöområdets stök, upp- och nerförsbackar så bra. Hade tyvärr inte fäst bromsskivorna på nya bromsen bak så bra så ena belägget försvann vid en plattlandning.. annars gick den rätt snabbt igår.
Just nu är det en reservsadel på.
Oj skrev fel, får rätta till det. Hade inte böjt sprinten tillräckligt mycket antagligen.. Hade tur som kunde stanna med frambromsen!Jag är inte riktigt med på vad du menade, men det gick bra iaf? Det känns som om någon del av en broms faller bort så hinner man paja en hel del grejer till innan man har fått stopp... Var det skivan du inte hade dragit åt eller beläggen som inte var sprintade?
Ska det vara värt besväret att uppgradera skulle jag säga att man får gå upp på fyrkolvsbromsar. Annars är det inte så stor skillnad.
Blev faktiskt förvånad att den inte hade 4-kolvs från början.Ska det vara värt besväret att uppgradera skulle jag säga att man får gå upp på fyrkolvsbromsar. Annars är det inte så stor skillnad.