Nybörjarfråga - detta rör sig, hur drar man åt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan även funka med vänlig polygrip, med stor risk att du repar upp den snygga finishen.classic sa:Ha ha vilka svar du får.
En sådan typ behöver du.
https://m.bikester.se/red-cycling-p...VKXIVuJw42_jP8tajLUrTqfQiUP5U85EaAtWLEALw_wcB
classic sa:Ha ha vilka svar du får.
En sådan typ behöver du.
https://m.bikester.se/red-cycling-p...VKXIVuJw42_jP8tajLUrTqfQiUP5U85EaAtWLEALw_wcB
classic sa:Ha ha vilka svar du får.
En sådan typ behöver du.
jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Eller var det Hollowtech II?
jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Ojdå. Jag får väl också böter då.
I vilket fall behövde jag en adaptor när jag skruvade på min.
Edit.
Fc25.
marr sa:jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Edit.
Fc25.
Menar du verktyget för att sätta förspänningen på lagerna?
Valhalla_ sa:marr sa:jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Edit.
Fc25.
Specialverktyget för det är väl en vanlig sax man kör in och vrider om??
Valhalla_ sa:marr sa:jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Edit.
Fc25.
weldion sa:Tycker att cykeln ser väldigt ny och fin ut. Kanske går att höra med firman där du köpt den?
jonte987 sa:Ok, jag kanske köpte fel verktyg men jag behövde en adaptor tl-fc25 för att skruva åt mt800. Kanske finns olika storlekar på olika htII?
marr sa:Valhalla_ sa:marr sa:jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Edit.
Fc25.
Eller den gamla femkronan.
Valhalla_ sa:marr sa:Valhalla_ sa:marr sa:jonte987 sa:Plush sa:jonte987 sa:Och en adaptor om det är hallowtech II?
Hallowed be thy name?
Edit.
Fc25.
Eller den gamla femkronan.
Nej den är för stor
Spacekitty sa:jonte987 sa:Ok, jag kanske köpte fel verktyg men jag behövde en adaptor tl-fc25 för att skruva åt mt800. Kanske finns olika storlekar på olika htII?
Adaptern har alltid följt med när jag köpt nya Shimano vevlager. Det är väl en engångspryl för att man inte ska få fula märken av ett stålverktyg som greppar direkt mot vevlagret.
Allroad sa:Fick användning för min Lidl-cykelverktygslåda!
Men ska det se ut såhär?
Allroad sa:Har varit i kontakt med tillverkaren av cykeln för att få assistans i ärendet men dom vill skjuta ifrån sig ansvaret till shimano nordic för de anser att vevlagret är en slitagedel och inte faller under garanti, det är konstigt för de skickade ut nya däck, något som jag mer hade sett som en slitagedel. Får se vad utfallet av det hela blir.
Det är tyvärr i regel rikligt med överjävlig gänglåsning på den där.Mini_me sa:Har du tur sitter resterna löst och du kan skruva ur det med inte allt för stor ansträngning.
garfunkel sa:Allroad sa:Har varit i kontakt med tillverkaren av cykeln för att få assistans i ärendet men dom vill skjuta ifrån sig ansvaret till shimano nordic för de anser att vevlagret är en slitagedel och inte faller under garanti, det är konstigt för de skickade ut nya däck, något som jag mer hade sett som en slitagedel. Får se vad utfallet av det hela blir.
Fast cykeln var väl ny?
Mini_me sa:Har du tur sitter resterna löst och du kan skruva ur det med inte allt för stor ansträngning.
Om det sitter hårt (kanske sitter med loctite) så kan du fila upp några spår och på så sätta få nåt att slå på / spänna emot.
Allroad sa:garfunkel sa:Allroad sa:Har varit i kontakt med tillverkaren av cykeln för att få assistans i ärendet men dom vill skjuta ifrån sig ansvaret till shimano nordic för de anser att vevlagret är en slitagedel och inte faller under garanti, det är konstigt för de skickade ut nya däck, något som jag mer hade sett som en slitagedel. Får se vad utfallet av det hela blir.
Fast cykeln var väl ny?
Den är inköpt 2017, rullat ca 25 mil. Vände mig till tillverkaren pga butiken som cykeln är köpt i ligger i andra delen av landet. Fick hjälp av tillverkaren innan sommaren med nya bromsar pga rost samt nya däck pga sprickor i väggarna men detta med vevlagret ville dom inte ta konstigt nog.
NickPick sa:Allroad sa:garfunkel sa:Allroad sa:Har varit i kontakt med tillverkaren av cykeln för att få assistans i ärendet men dom vill skjuta ifrån sig ansvaret till shimano nordic för de anser att vevlagret är en slitagedel och inte faller under garanti, det är konstigt för de skickade ut nya däck, något som jag mer hade sett som en slitagedel. Får se vad utfallet av det hela blir.
Fast cykeln var väl ny?
Den är inköpt 2017, rullat ca 25 mil. Vände mig till tillverkaren pga butiken som cykeln är köpt i ligger i andra delen av landet. Fick hjälp av tillverkaren innan sommaren med nya bromsar pga rost samt nya däck pga sprickor i väggarna men detta med vevlagret ville dom inte ta konstigt nog.
En Crescent från 2017 med "ca 25 mil" och du har redan fått nya däck och bromsar... Antingen är du en dryg kund eller så är cykeln dålig!
Lämna in och få det bytt så du kan cykla. Billigt.