Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Du e rolig du Pebben, som en blind fisk i ett
> släckt akvarium famlar du dig tafatt fram genom
> internet och lämnar spår i kölvattnet bakom dig
> som bara kan tolkas med stora frågetecken :)
Det kanske har med läsförståelsen eller brister i den. Kanske därför detta ? uppkommer. Bara en tanke.
> Vet du ens vad tråden handlar om, eller läste du
> inte det första inlägget så nogrannt? <--- Se
> där, precis ett sånt där frågetecken som
> lämnats guppande i kölvattnet...
Ja det gör jag, vet du? Verkar inte så. Men så är ju dryg också enligt egen utsago. En dryg person som lägger ner mer tid på att dryga dig, än att svara TS på frågan han ställde. så uppafttar jag dig. Trevligt.
Du vet TS "Vill inte göra det själv." D.v.s. någon annan ska/måste göra det åt honom. Och vad är det då TS vill ha hjälp med? Jo att byta kassett, kedja och antagligen bakväxelvajer. Och det på en, enlig TS, enkel men bra Crescent MTB. TS har fått ett förslag på knappt 1400: - inkl. delar, rengöring och justering och undrar om det är ett OK pris? Och på det svarade jag "byt fort som fan innan dom ångrar sig." För det tycker jag är billigt.
Låt säga att det tar en timme. Allt tar minst en timme och de kostar väl ca 500: - timmen. Jag kostar betydligt mycket mer, men det är en annan sak det. Och då är det ca 900: - kvar till delarna kassett, kedja och antagligen bakväxelvajer. Och det tycker jag är billigt för dessa komponenter. Men det är jag det. Sen som ett exempel så redovisade jag vad vissa delar till min cykel kostar och det är inga dyra delar precis. Bra och funktionsdugliga med en hög lägstanivå. Så kan man beskriva min komponentsgrupp och inget annat. Det är ju inte Campa SR med eller utan ESP vi talar om.
Men fortsätt du skriva dina omogna, dryga och kontraproduktiva inlägg. Dom passar verkligen din person, som jag uppfattar det.