Makten
Aktiv medlem
[OT] Den lilla "vilken-bil-ska-jag-köpa-tråden"
Jag var låst till att vistas kring min egentliga bostad samt jobbet. Och jag skaffade bil för att slippa det.hur gjorde du innan du rätt nyligen blev med bil?
Mina fritidsintressen sker utomhus, så jag kan omöjligen se pendling med tåg som nåt annat än att vara inlåst. Till råga på allt med massa främmande människor, varav en icke obetydlig del är knäppskallar. Sitter lätt hellre samma tid i bilen, och ger det dessutom en ordentlig tidsvinst är det inget att ens fundera över. Två timmar istället för en i vardera riktningen vore bara total idioti.som jag ser det är det en vinstaffär om det tar dubbelt så lång tid kombinera kommunalt och cykel jämfört med den närmast helt bortslösade tiden i bilen. den tiden är mentalt sett för mig arbetstid. först när man är hemma känns arbetstiden slut.
tid på tåg är min egen. där gör jag saker som jag annars gjort hemma. äter frukost, surfar på happy exempelvis.
tid på cykel är också min egen. träningstid.
ibland tvingas man ta bilen för man har något att hinna till efter jobbet. det är helt ok, och bilen ger här vissa fördelar. har man inte den pressen kan hemresan hellre förnöjas på olika andra sätt.
jag har drygt tio mil till jobbet.