[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

marr sa:
Jensen sa:
marr sa:
Jensen sa:
Kimi Räikkönen lämnar Ferrari, detta blev ju intressant. Om det ä bra för Marcus vetefan
https://www.aftonbladet.se/a/bKvXJq

Ganska oklart ja. Först o främst en switch med leclerc. Men vad som händer med Eri är ju jädrans oklart.

Ja blir han kvar lär han ju få svårt att bli nå annat än andrafiolen.

Förstår mig inte på Kimi. Varför bli en potentiell Alonso i en ovinnbar bil?

Tror rollen passar bra för Kimi. Ingen större press och de var i Sauber han började sin karriär.
Kimi är oxå väldigt duktig teknisk och får säkert ett stort ansvar med bilen. De intressanta är väl att han har väl kontrakt med Ferrari fram till årsskiftet och Sauber lagt ner utveckling av årets bil för att bara på fokus på nästa säsong. De hade vart fördel om han var med redan nu eller så fort som möjligt. När börjar Kimi jobba?

marr sa:
Superswede finns på svtplay nu, klart sevärd!

Att se ihop med https://www.sfanytime.com/sv/movie/13865/1-life-on-the-limit

Även den väldigt sevärd även om den spräcker lite hål i min teori om att summan ska vara konstant.
Den ökande farten kompenserar inte riktigt den högre säkerheten men det beror väl lite på om man bara räknar dödsfall eller även andra olyckor. Bara tre fall med stackars Ratzenberger i skymundan sen 90-talet med 12% fartökning på Monaco är väl egentligen lite lite för skapa legender - om man ser det så.

Glömmer aldrig känslan när man såg olyckan i direktsändning som 14-åring och inte blev det bättre när man fick dödsbudet på radion i bussen på väg hem från skolan....

Pajas sa:
Glömmer aldrig känslan när man såg olyckan i direktsändning som 14-åring och inte blev det bättre när man fick dödsbudet på radion i bussen på väg hem från skolan....

Jag var ju inte född.

Men de första jag minns från att titta på f1, var Senna 94....

Minns att jag hade en sån här F1-bil som leksak, grymt fascinerad av att det kom rök! Säkert giftigt... :)
Fick nog den som julklapp eller födelsedagspresent, öskar man hade varit försiktigare med sina leksaker som lite. ;)

Ska man tänka på alla leksaker man borde sparat så får man svår ångest, jag hade en ”sladdstyrd” James Bond bil med katapultstol mm , vet inte om det är den bilen som gjort att jag alltid drömt om en Aston Martin.....

Pajas sa:
Jag såg också loppet i direktsändning.
En kompis berättade dagen efter på skolan vad som hänt och jag trodde han skämtade först, då det först inte verkade vara så allvarligt.

Ja, en riktig nagelbitare. Hoppet lever än.
Lite synd att Ferrari verkar ha utvecklat bilen i fel riktning sedan Hockenheim, och nu, så här sent, verkar ha förstått det.
Kul att Kimi vann också, på egna meriter. Han var ju som vanligt överlycklig över vinsten ("bättre än att komma tvåa"). :)

Senast ändrad:
Q: How sweet did that champagne taste?
A: I dunno, no different i think. I think its the same as in the bottles for 2nd and third. So no different.
Reportern ser uppenabrt upprörd ut, kommer ur balans. Mycket roligt :)

Ska vi starta en Indycar tråd eller ska vi klumpa ihop allt i denna tråd?
Fast typisk att när det började bli sprutt på Sauber’n så fick Marcus gå. Och Alfan verkar gå rätt bra i dom första testerna hittils iaf.....

Ska ni ta och skärpa er i år?
Förra året var det ju bara Rekrevs som gav ett marginellt motstånd i manger spelet när jag tog hem en 7:e plats totalt.

Indycar, marcus dyrkan och att han hade otur med dålig bil etc. får gärna bedrivas i annan tråd om du frågar mig.

stenmark sa:
Ska ni ta och skärpa er i år?
Förra året var det ju bara Rekrevs som gav ett marginellt motstånd i manger spelet när jag tog hem en 7:e plats totalt.

Indycar, marcus dyrkan och att han hade otur med dålig bil etc. får gärna bedrivas i annan tråd om du frågar mig.

Ahhh, du är lite rädd att det ska gå bra i indy? :p

ganska tråkigt med Indy.
Känns ganska safe att han kommer att göra ett så där lagom OK resultat som bäst.
Hans team kollega sitter i märkes Ferrari i år...så det kan ju inte bara vart otur och bilens prestanda som gjorde att han inte kom någon vart.

stenmark sa:
ganska tråkigt med Indy.
Känns ganska safe att han kommer att göra ett så där lagom OK resultat som bäst.
Hans team kollega sitter i märkes Ferrari i år...så det kan ju inte bara vart otur och bilens prestanda som gjorde att han inte kom någon vart.

Absolut inte tur eller otur. Det handlar om pengar, pengar och pengar....

marr sa:
stenmark sa:
ganska tråkigt med Indy.

Tvekmacka på att det var pengar som gjorde att Ericsson var sämre totalt sett än Leclerc :-P

Vernersson sa:
marr sa:
stenmark sa:
ganska tråkigt med Indy.

Tvekmacka på att det var pengar som gjorde att Ericsson var sämre totalt sett än Leclerc :-P

Nä, just det låg nog ferrari bakom tyvärr...

Svårt att förklara varför eris bil var 20km/h långsammare rakt fram med samma setup.

Kanske inte direkt är puck-etta på denna, men såg för ett tag sen att RB visat upp sin nya kärra.
Screenshot_20190222-205315_Instagram-01.jpeg

Missade i princip hela förra årets säsong, med undantag för något enstaka race. Hoppas på bättring i år.

Edit: den bilden var från 13 februari. Ser nu att de tycks uppdaterat med lite mer mot äldre designen, med mindre rött och mer gult.

Senast ändrad:
marr sa:
stenmark sa:
ganska tråkigt med Indy.

Haha, ja, har man inte tillräcklig talang (som Marcus) så behöver man pengar för att få köra.

Att Leclerc skulle gå till Ferrari var väl inte så förvånande.
Var väl dags att Ferrari Driver Academy till sist gav resultat
Men jag trodde att det kanske skulle dröja till 2020 och att Kimi då skulle lägga av.

I sann happyanda så går jag lite OT och påstår att min favorit-motorsport är bättre än den ni har.
F1 är som en cykel av känt butiksmärke som köps till ett överpris av medelsvensson för att köra någon av de stora "tävlingarna" Vätternrundan eller Vasan. Förutsägbart och ungefär som det alltid har varit.
Nä... Tacka vet jag Stadium super trucks som är mer som en lite mer ovanlig cykel med senaste geometrin som köps av en internetcyklist för att köra en endurotävling på något berg i grannstaden. Spännande och kan sluta lite hur som helst.
:)

Har ni en halvtimma över så kan ni fördriva lite tid med att titta på detta händelserika race där det händer grejer ända till sista varvet.

Raggamuffin sa:
Stadium super truck är fantastiskt. Men det skär lite i väghållningshjärtat att se hjulvinklarna och rollandet :D

Haha... på 3 hjul med studsande däck i vissa kurvor, och ett ormande och wobblande vid kraftiga inbromsningar. Helt underbart! :)

Tillbaka
Topp